Krušné hory I. - Křimovská přehrada -okruh

číslo 5 rozcestník Stráž-hájovna Šotolina 6,0 km
číslo 6 rozcestník Menhartice-zaniklá obec Šotolina 8,3 km
číslo 7 odbočka doprava Šotolina 9,7 km
  podél lesa po neznačené cestě
číslo 8 napojení na cyklostezku Asfalt 11,0 km
  cyklostezka 3088
číslo 9 pohled na přehradu Asfalt 11,9 km

Okruh okolo Křimovské přehrady nad Chomutovem byl jedním z našich cílů při putování po Krušných horách.

Naše trasa začíná na parkovišti u Třetího mlýna na soutoku říčky Chomutovka a Křimovského potoka.Orientujeme se u rozcestníku a vyrážíme po žluté TZ směrem k přehradě.Po chvíli odbočujeme ze silnice na lesní cestu a postupujeme proti proudu Křimovského potoka až pod hráz přehrady.Po můstku přejdeme potok a začneme stoupat údolím.Pomocí několika serpentín vystoupáme až nad přehradu a po zpevněné cestě pokračujeme až ke křížení s bezejmenným potokem,který se vlévá do přehrady.Podél potoka lesem stoupáme až na louky pod obcí Křimov.

Loukou podél trati Chomutov-Vejprty dojdeme až k železniční zastávce Křimov.Rozcestník nás navede na silničku vedoucí k hájovně Stráž s rybníčkem.postupujeme stále po žluté TZ a přes louky s výhledem na hřeben Krušných hor a České středohoří dojdeme k zaniklé obci Menhartice.Polní cestou mezi loukami dojdeme až na kraj lesa.

Zde opustíme žlutou TZ a vydáme se po neznačené pěšině podél lesa.Klesáme až k myslivecké kazatelně a zde odbočíme do lesa a prudce klesáme do údolí potoka,jednoho z přítoků Menhartického potoka.Cesta se po soutoku potoků narovnává a my dojdeme na silnici/cyklostezku 3088.Kopírujeme levý břeh přehrady a docházíme až k hrázi.Ta je nepřístupná,ale pohled na přehradu se nám otevře.Po silničce docházíme na naše výchozí Místo u Třetího mlýna.

Okruh měří necelých 12 km a najdeme jej na serveru Mapy.cz nebo na turistické mapě KČT č.5 Krušné hory - Chomutovsko a Mostecko.

Použití VHD je u této trasy možné o víkendu pomocí tratě ČD č 137,kdy zastávka Křimov -zastávka leží přímo na trase.

Občerstvení na trase pouze z vlastních zásob.

K záznamu a přenosu GPS dat byla použita aplikace SportsTracker.

Poslední aktualizace: 25.9.2016
Krušné hory I. - Křimovská přehrada -okruh na mapě
Autor: Diego

Příspěvky z okolí Krušné hory I. - Křimovská přehrada -okruh

Krušné hory III. - Vodní nádrž Kamenička a Bezručovo údolí
Projití údolí Kameničky a Chomutovky bylo cílem naší třetí výpravy v…
Populární Inline a cyklostezka v Chomutově vede údolím …
Zhruba polovina této 16 km km dlouhé trasy vede podle říčk…
V okrese Chomutov se dochovalo 49 smírčích křížů. Jeden z nich stojí u staré cesty, která vede podél bezejmenného potoka ze Suchdola…
Údolní přehrada na Kamenickém potoce ležící nedaleko severního okraje…
Vydáme se pár kilometrů za Chomutov. Můžeme jet autem, na kole nebo se projít Bezručovo udolím. Prvních pět kilometrů se dá jít po…
Jedno z nejkrásnějších údolí Krušných hor. Táhne se kolem říčky Chom…
První mlýn se nachází v Chomutováky často navštěvované rekreační oblasti…
Na přelomu 19. a 20. století se údolí Grundtal /dnes Be…
Na nevýrazném a úzkém ostrohu Zámeckého vrchu, nad Bezručovým údolím, 6 km severozápadně od Chomutova stával hrad Hausberk. Hrad vzn…
Na konci II. světové války byli vězni z koncentračního …
Barokní zámek se nachází v obci Blatno na Chomutovsku v Ústeckém kraji. Z…
Říčka Chomutovka pramení v Krušných horách nedaleko od Hory Svatého Šebestiána. 13 km dlouhým a hlubokým Bezručovým údolím stéká do Chomutova. V tomto úseku svého toku překonává…
Výlet krušnohorskou krajinou silně poznamenanou historickým vývojem…
Křimov stojí na náhorní plošině Krušných hor v nadmořské výšce 725 metrů.…
Součástí předválečného opevnění Československa z let 1935 - 38 jsou i…
Hradiště je vrchol kopce ( 594 m.n.m.) zvedající se západním…
       Pekný výlet v Krušných horách poskytuje Bezručovo udolí. Začatť…
Údolní vodní nádrž s kamenitou hrází vybudovanou v roce 1966 na ř…
Hora svatého Šebestiána leží v Ústeckém kraji, severozápadně od města Chomutova. Městečko se rozkládá v horské oblasti Krušných hor…