Křížem krážem Lužickými horami

číslo 14 odbočení na neznačenou lesní pěšinu Šotolina 11,0 km
číslo 15 třetí křížení s trasou,napojení na červenou TZ Šotolina 12,0 km
  u tabule Lužické poruchy

Naše trasa úbočím hřebene Lužických hor zvaným Rohál vypadá jako když jsme bloudili.Byla to ale přesně naplánovaná trasa,aby jsme co nejvíce viděli,ale nešli stejnou cestou.

Trasu začínáme v obci Lesné u stejnojmenného rozcestníku u silnice I/9.Orientujeme se,napojíme se na červenou/žlutou TZ a opatrně přejdeme silnici a Lesenský potok.Na první křižovatce odbočíme na žlutou TZ a stoupáme úbočím hřebene.Po překonání hřebene sejdeme na zpevněnou cestu vedoucí údolím potoka Milířka a zastavíme se u úvodní tabule Hornické NS - Údolí Milířky.Stoupáme nejprve mírně údolím okolo pozůstatků důlních děl,na které nás upozorňuji tabule NS.Ke konci údolí je stoupání prudší a dovede nás k rozcestníku a křižovatce lesních cest Pod Ptačincem.

Pokračujeme po značení NS společně s červenou TZ vrstevnicovou cestou přes Čertovu pláň.Odbočíme na lesní pěšinku a po okraji pískovcových skalních stěn pokračujeme okolo dalších památek na důlní činnost v Lužických horách až k rozcestí lesních cest u informační tabule NS Lužická porucha.Opustíme červenou TZ a pokračujeme po značení NS po hřebeni a klesáme opět do údolí Milířky.

Protneme naší trasu a po žluté TZ se vydáme po proudu potoka Milířky.Přejdeme po jednom z mostků potoka(pozor na orientaci) a vydáme se úbočím hřebene Rohál.Na severním úbočí Rohálu opustíme žlutou TZ a pomocí neznačené cesty vystoupáme na modrou TZ vedoucí úbočím hřebene.Ta nás přes rozcestník Výhybna dovede opět na cestu v údolí potoka Milířka.

Vracíme se směrem k úvodní tabuli NS a odbočíme na neznačenou cestu doleva směrem na Čertovu pláň.Vystoupáme na pláň lesní pěšinkou a u tabule NS Lužická porucha se orientujeme.Sestupujeme ,místy prudce ,po červené TZ do údolí Lesenského potoka na naše výchozí místo.

Trasa je náročnější na orientaci díky použití neznačených cest ale zkušený a vybavený turista jí zvládne bez problémů.Celkem "nacouráme" 12 km ale projdeme celou Hornickou NS a ještě si užijeme krásnou přírodu Lužických hor.Trasa je na mapě KČT č. 13 České Švýcarsko a Šluknovsko nebo na serveru Mapy.cz.

Při použití VHD je našim východiskem zastávka autobusu Jiřetín pod Jedlovou -Lesné a nástupem na trasu asi 200m.

Občerstvení na trase pouze z vlastních zásob.TO na trase nejsou.Pouze u Knížecí studánky bohužel rozpadlá lavička se stolem.

K záznamu a přenosu GPS dat byla použita aplikace SportsTracker.

Poslední aktualizace: 30.10.2016
Křížem krážem Lužickými horami na mapě
Autor: Diego

Příspěvky z okolí Křížem krážem Lužickými horami

Lesné - Waltersdorf - Krompach - Hvozd /Lužické hory
Další velmi příjemná trasa Lužickými horami nejen po české straně. Nabízí opravdu krásné výhledy, do Čech, Německa i Polska.Trasa…
Když už jsme se konečně dostali na pár dní do Lužických hor,…
Rekreační osada Lesné leží v sevřeném údolí Lesenského…
Pondělí 27. 7. 2020 Večer se zdála zima, ale v noci to tak hrozné nebylo.…
Hrad Tolštejn
Soutěž 2 body
Nádherná zříceni v malebném kraji, kde najdem spoustu turistickýc…
Rozsáhlá zřícenina středověkého hradu Tolštejn se nachází na dvojici skalnatých výběžků, na špici ostrého svahu v nadmořské výšce…
Vaším cílem víkendového či dovolenkového času může být třeba právě…
Vyjely jsme z Jiřetína pod Jedlovou kde v místním informačním centrum nám…
Jedna z velmi povedených tras, vedoucí od zříceniny středověkého hradu Tolštejn (první zmínky již z první poloviny 14.století, kdy…
Nevelká vodní nádrž na Lesenském potoce je těsně u hlavní silnice na…