Krajinou pod Ostašem a Hvězdou

číslo 1 Teplice nad Metují, nádraží (foto 1 a 2) 0,0 km
  Od nádraží kousek po asfaltu a pak pěšinou nad tratí (foto 3).
číslo 2 Lachov (foto 4 - 6) Asfalt 0,5 km
  Po silnici a do kopce.
číslo 3 Pod Hejdou 1,6 km
  Krásná lesní cesta téměř po rovině. (foto 7 - 10)
číslo 4 Údolí Klučanky (foto 11 - 13) 3,1 km
  Stoupáme lesní cestou kolem studánky Pelegrínky (foto 14). Pozor, cesta bývá po deštích a tání sněhu rozbahněná (foto 15 - 18).
číslo 5 Odbočka ke Kočičím skalám 4,1 km
  Sejdeme o kousek níž k chatové oblasti.
číslo 6 Pod Ostašem (foto 21 a 22) 4,5 km
  Prudký sestup kolem pramene U Borku (foto 23) k Pěkovu (foto 24 a 25).
číslo 7 Pěkov Asfalt 5,1 km
  Kousek po frekventované silnici.
číslo 8 Pěkovský potok 5,7 km
  Odtud už se půjde líp. Sice do kopce mezi pastvinami (foto 26), ale když je dobré počasí, tak i s výhledy na Ostaš (foto 27). Na konci úseku je prudký sestup k Hlavňovskému potoku (foto 28 - 30).
číslo 9 Hlavňovský potok Asfalt 6,6 km
  Po klidné silnici přes vesnici (foto 31 a 32).
číslo 10 Hlavňov 8,0 km
  A zase do kopce a lesem, na konci s výhledem na Ostaš (foto 33 - 34).
číslo 11 Hvězda (foto 35 - 43) 9,5 km
  Hřebenovka mezi skalami (foto 44 - 55).
číslo 12 Supí hnízdo (foto 56 - 61) 10,4 km
  Skalami sestoupíme do Kovářovy rokle.
číslo 13 Kovářova rokle 10,7 km
  Trochu náročnější sestup (foto 62 - 71).
číslo 14 Setonova studánka (foto 72 a 73) 11,8 km
  Pohodlně lesem (foto 74) k chatové osadě a kolem rybníka (foto 75 a 76) do Hlavňova (foto 77).
číslo 15 Hlavňov, parkoviště (foto 78 - 80) 12,9 km
  Trochu do kopce s výhledy (foto 81 - 83).
číslo 16 Klůček 13,4 km
  Téměř po vrstevnici lesem, později s výhledy (foto 84 - 86).
číslo 17 Čertova skála (foto 87 a 88) 14,2 km
  Po části křížové cesty (foto 89 a 90) mírně z kopce lesem.
číslo 18 Ticháčkova kaple (foto 91 - 96) 14,6 km
  Po Růžencových schodech a lesní pěšinou dolů.
číslo 19 Suchodolská studánka (foto 97 a 98) 14,7 km
  Pohodlná cesta (foto 99 a 100).
číslo 20 Ochoz Asfalt 15,3 km
  Místními uličkami dojdeme do Police nad Metují.
číslo 21 Police nad Metují (foto 101 - 104) Asfalt 16,8 km
  K autobusové stanici po červené.
číslo 22 Police nad Metují, autobus Asfalt 16,9 km
  Konec trasy

Není na světě jiné místo, kam bych se tak rád a tak často vracel, jako je oblast severně od Náchoda, tedy Policko a Broumovsko. Pokud jedu kamkoliv jinam, snažím se vymýšlet vždy nové trasy, ale tady můžu chodit po stejných cestách znovu a znovu a vůbec mi to nevadí. I dílčí úseky trasy, kterou vám tu předkládám, už jsem prošel vícekrát, jak můžete zjistit z fotek stejných míst v různých ročních obdobích. Asi se sem jednou přestěhuju na důchod…

Trasu začneme v Teplicích nad Metují a protože není okružní, volím vlakové nádraží. Tudy prochází žlutá TZ, té se chytneme ve směru Lachov – údolí Klučanky. Lachov je vesnice hned za nádražím, projdeme ji po asfaltu celou a to pěkně do kopce. Za Lachovem už se jde lesem po úpatí kopce Hejdy do onoho údolí Klučanky, kde žlutá TZ končí.

Odtud nás dlouho povede TZ červená. Kolem studánky Pelegrínky šplháme lesem do kopce mezi Ostaš a Kočičí skály. Na Ostaš se dá odbočit po modré značce, do Kočičích skal a ke Sloji Českých Bratří po zelené. Obojí je silně doporučitelné. Pod Ostašem se dá taky dost dobře občerstvit v chatové osadě. Od ní sestoupíme opět lesem na kraj Pěkova. Tady nás čeká jediný trochu nepříjemný úsek po frekventované hlavní silnici, naštěstí jen asi 300 metrů dlouhý. Ze silnice odbočíme na cestu mezi pastviny a přes kopec Borek se dostaneme do Hlavňova. Asi v půli vesnice nás značka vyvede opět do lesa, kterým nejprve mírně, později trochu prudčeji vystoupáme na Hvězdu. I tady se dá dobře najíst a napít.

Tím jsme se dostali na hřeben Broumovských stěn, bylo by škoda si jich aspoň trošku neužít. Zajít si kolem Skalního divadla a Bumbrlíčka na Supí hnízdo je sice zacházka, ale určitě se vyplatí. Ze Supího hnízda potom sestoupíme skalami do Kovářovy rokle zeleně značenou zkratkou. Kovářovou roklí vede červená TZ kolem Setonovy studánky opět do Hlavňova k parkovišti. Kousek odtud je další dobrá občerstvovna – hostinec U Doležalů. Po červené TZ vylezeme ještě kousek nad Hlavňov k rozcestí Klůček.

Značka odtud pokračuje rovnou do Police nad Metují a jsou z ní krásné výhledy, ale raději mám žlutě značenou cestu, která tudy prochází. Z ní je pár výhledů taky, ale hlavně prochází kolem zajímavé Čertovy skály a po části křížové cesty ke krásné Ticháčkově kapli. Ta původní z roku 1897 v červenci 2010 shořela, ale o dva roky později už zde stála její věrná kopie. Krásné místo, stejně jako o něco níže ležící Suchodolská léčivá studánka. Vždycky se její vody napijeme, proto jsme také i v našem věku zdraví jako rybičky. Od studánky sejdeme na okraj Police nad Metují nebo chcete-li Velké Ledhuje, kde žlutá TZ končí napojením na zelenou značku a ta už nás dovede do cíle na náměstí v Polici nad Metují. K autobusové stanici vede z náměstí červená značka a je to asi 250 metrů.

Trasa je to sice ve stylu nahoru – dolů a tak pořád mockrát, nejedná se ale o žádné velké krpály, které by člověka měly likvidovat. Čili pohoda. Délka taky není přehnaná, zhruba 17 km. Jde jen o to, zda si ji ještě prodloužíte o nějaké ty skalní zážitky. Určitě bych na trasu plánoval celý den.

Poslední aktualizace: 13.2.2018
Krajinou pod Ostašem a Hvězdou na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Krajinou pod Ostašem a Hvězdou

Teplice nad Metují - Skály - Čáp - Stárkov - Velké Petrovice
    Některé úseky této trasy jsem tu už sice popisoval (byť…
Na cestě přes Lachov (https://www.turistika.cz/turisticke-trasy/detail/na-ostas-z-teplic-nad-metuji ) potkáme dva kříže. Už na pěšině od teplick…
Lachov je malá vesnička 2,5 km jihovýchodně od Teplic nad Metují,…
Vydali jsme se prozkoumat Adršpašsko - Teplické skály. První jsme přijeli autem do Teplic nad Metují. Tady se nachází velké placené…
Z městečka Teplice nad Metují se vydáme po žluté značce. Ta nás vyvede do lesů a kolem Hubertova pramene na zámeček Bischofstein,…
Dolní zámek byl postaven baronem Zikmundem Schmiedlem ze Schmieden v…
Do skalních měst jezdíme zásadně pozdě na podzim, mimo turistickou…
Teplice nad Metují leží v Severních Čechách, severovýchodním směrem od mě…
Město Teplice nad Metují se nachází v Severovýchodních Čechách v …
Vrch Hejda (626 m n.m.) je další zajímavá stolová hora v blízkosti…
Výchozím bodem je náměstí v Teplicích nad Metují. Po zelené značce…
Když už se nám konečně podařilo vyrazit na Broumovsko, tak samozřejmě…
Mezi skalami vyvěrající a po kameni padající pramen výborné čisté vody dává vzniknout potůčku, který záhy ústí do Metuje. Přístupný je po žlutě…
Když se spojí zajímavé místo a zajímavé povídání, tak se pak vše lépe…
Areál barokní ivanitské poustevny v Teplicích nad Metují má půdorys ve…
Krásná trasa zejména pro milovníky výhledů. Vychází z centra Teplic nad Metují (foto 1 a 2) po červené značce. Ta stoupá za městečko mírně do kopce …
Teplice nad Metují (https://www.turistika.cz/mista/teplice-nad-metuji) jsou důležitým turistickým centrem. Hlavní rozcestník…
Skalní útvary nedaleko Teplic. Jsou rozloženy ve dvou skupinách, které od…
Barokní Kostel sv. Vavřince v Teplicích nad Metují nechal postavit v roce 1724 Jan Karel Straka z Nedabylic. Nachází se na místě…
Malá Kaplička sv. Anny se nachází na okraji obce Dědov při vjezdu od České Metuje. Pochází z roku 1755, kdy ji nechal postavit místní stavite…