Kouty nad Desnou - Praděd - Karlova Studánka - Malá Morávka

číslo 26 Ranná 29,5 km
číslo 27 Nad Malou Morávkou Asfalt 31,1 km
číslo 28 Malá Morávka, centrum Asfalt 32,4 km

Části této trasy se již na Turistice v příspěvcích objevily. Bohužel většinou bez popisu a fotografií. Proto se ani nečervenám, když na ně upozorním znovu.

Začátek trasy volím na nádraží ČD v Koutech nad Desnou. Odtud vyrazíme po modré a zelené značce po silnici k mostu s odbočkou k nádrži Dlouhé Stráně. To je jediný nepříjemný úsek trasy, vyhnout se mu dá použitím autobusu. Od mostu jdeme po modré značce sice také po asfaltu, ale bez provozu, údolím Divoké Desné (foto 1). Po necelých 2 km potkáme odbočku k vodopádu Borového potoka. Je to sice kilometr do kopce tam a kilometr z kopce zpět, ale doporučuji absolvovat, stojí za to (foto 2). Pokračujeme po silnici kolem dolní nádrže přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé Stráně (foto 3 a 4) k rozcestí se zelenou značkou U Kamenné chaty. Zde silnici opustíme a po 100 metrech začne tvrdý výstup (převýšení 650 metrů na 3 km) Divokým dolem. Tady se zapotíme, ale Divoký důl je krásný (foto 5 - 8). Výstup končí na silnici , po které pohodlně dojdeme na Praděd (foto 9 - 12). Sejdeme pod Ovčárnu (foto 13), za ní odbočíme vlevo po lesní pěšině a žluté, později i modré značce nad Vodopády Bílé Opavy. Zde se značky rozdělují: Žlutá jde přímo podél Bílé Opavy a tu je vždy lepší absolvovat v opačném směru. Jednak víc uvidíte a jednak nebudete překážet lidem v protisměru (a že jich tu chodí!). Takže v našem směru raději po modré s výhledem na údolí (foto 14). Spodní část Bílé Opavy už modrá se žlutou vedou společně (foto 15 a 16). Sejdeme do Karlovy Studánky (foto 17) a změníme barvu značky na červenou. Ta nás vyvede k parkovišti Hvězda a následně lesy a loukami (foto 18 a 19) nad Malou Morávku (foto 20) a do jejího centra.

Trasa je náročná jak pro svoji délku (přes 30 km), tak i kvůli značnému převýšení, průměrně zdatný turista ji však za den pohodlně zvládne. Není okružní, my jsme ji absolvovali s přejezdy autobusem brzy ráno ze Šumperka přes Velké Losiny do Koutů (odjezd už po 6. hodině), odpoledne jsme pak jeli zpět do Šumperka z Malé Morávky cca v 17 hodin cyklobusem. Použitelný je samozřejmě i vlak.

Poslední aktualizace: 25.8.2011
Kouty nad Desnou - Praděd - Karlova Studánka - Malá Morávka na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Kouty nad Desnou - Praděd - Karlova Studánka - Malá Morávka

Turistické rozcestí Kouty nad Desnou
Směrovník turistického rozcestí se nachází před nádražní budovou.…
Vodní stavby vždy patřily k těm, které potěší oko a zájem poučeného i…
Aktuální zima přelomu roku 2022/23 je zase taková ta pitomá oblevová s…
Pěší procházka lesíkem kolem dřevěných skulptur,procházka trvá necelou…
Šli jsme s 8letým synem a já těhotná - 14 dní před termínem. Zapa…
Areál pro rodinné a rekreační lyžování těsně před nádražím v Koutech nad Desnou. Kromě lyžování nabízí i snowtubing (sněžné čluny) a…
   Pro všechny milovníky Jeseníků mám tip na levné ubytování v Koutech nad…
To, že Cyklotrasy v okolí Loučné nad Desnou rozšířily možnosti, kam zavést…
Cesta vedoucí z Přemyslova po úbočí Černé stráně nad část Koutů Annín.…
Turistický rozcestník Kouty nad Desnou se nachází přímo před domem kde sídlí informační centrum elektrárny Dlouhé stráně. Přes toto…
Když se v Rejhoticích (či už Koutech?, prostě tak nějak mezi) už…
Kouty nad Desnou jsou dnes velkolepým střediskem celoroční turistiky a to zejména díky skiareálu s první šestisedačkovou lanovkou v…
Když se vlastně ještě nedávno (2010) otvírala lanovka a celý areál…
Lyžařské středisko Přemyslov láká návštěvníky nejen na sjezdovky,…
Veškerou konkurenci v Koutech, tedy co se týče gastronomie v podstatě zrušily restaurace, jídelny a bary ve zdejším velkém lyžařském…
Někdo někdy prohlásil, že kopce jsou koření cyklistiky, a kdo někdy…
  Na křižovatce v Koutech blízko soutoku Divoké a Hučivé Desné…
Bremsberková Bouda je chata nalézající se u lesní cesty z Přemyslova do…
  Od zákruty zpevněné silnice s červenou cyklostezkou u skály Kazatelny …
Naše milované Jeseníky jsme tentokrát navštívili na tři dny.Jedeme vlakem…