Koloběžka: Jiráskovou stezkou na Poušť a zpět do Městce Králové

Trasy Cyklotrasa Střední náročnost

Mnozí koloběžkáři se spokojí se stále stejnou asfaltovou cyklostezkou okolo baráku. Nicméně pokud chcete změnu a máte koloběžku s nafukovacími koly, zkuste okružní trasu po modré turistické značce z Městce Králové směrem na obec Poušť a odsud pak po málo frekventované asfaltové silnici přes Záhornice a Vinice zpět do výchozího místa v Městci Králové. Celá trasa má zhruba 15 km, žádné dramatické převýšení vás nečeká a terén je sjízdný pro všechny koloběžky s nafukovacími koly. Kromě mírně adrenalinových pocitů z řízení koloběžky na nerovném terénu si užijete krásné výhledy do kraje, na okolní kopce a hory, budete míjet rybníky, pocítíte chládek lesa a otestujete vaši kolobrndu z chování v mírném terénu, který prověří její ovladatelnost a vaší zručnost. Dále po stezce na vás čeká romantika v Poušti, občerstvení v Záhornicích a krásný a rychlý sjezd do Městce. V Městci Králové se dá bez problémů zaparkovat na ulici Prezidenta Beneše, v blízkosti nemocnice, případně před Penny. Nástup na modrou turistickou značku je kousíček za vchodem do nemocnice, pokud jedete ze směru Nový Bydžov. Pokud jedete od Prahy, je před vchodem do nemocnice. Je zde odpočinkové místo se stolem, lavičkami a povídáním o Jiráskově stezce, na níž se napojujete. Ze stezky je krásný výhled do kraje. Terén je nezpevněný, ale na koloběžce se dá v pohodě projet. Přes vyhlídkové místo vjedete do lesa, který vám poskytne tolik potřebný stín. Po pár set metrech přejedete asfaltovou silnici a vjedete do ráje rybníků. Zleva Krčský rybník, zprava Štítarský. Kousíček od železničního přejezdu stojí budova bývalého mlýna. Pokračujte stále po modré přes alej tvořenou starobylými lípami a na rozcestníku Štítarský les se stále držte modré, která zde uhýbá doprava. V této části trasy pojedete po kraji pole, terén je maličko obtížnější, ale stále se dá na koloběžce projet. Na konci vás čeká odměna v podobě nádherně umístěné vesničky Poušť, která je součástí Záhornic. Šeredně by se mýlil ten, kdo by čekat nehostinné místo. Poušť leží na břehu Jakubského rybníka, je tvořena jen několika obydlenými objekty a jde vidět, že se místní o vesničku vzorně starají. Všude je čisto, posekáno, nabíleno, uklizeno… Jen si sednout na břeh a rozjímat. Na výjezdu z Pouště bude modrá uhýbat doleva, do lesa, ale my zůstaneme na silnici a budeme pokračovat kolem místního strašidla Hektora, který na nás bafne z pravé strany, až na křižovatku, kde se dáme doprava směr Záhornice. V Záhornicích je hostinec U Tylů, otevřený a pohostinný. Je zde pension a prodejna potravin. Kromě nich tu pobíhá spousta milých a opečovávaných chlupatých mňoukajících kamarádů. Záhornicemi projedeme stále po hlavní a na můstku přes potok odbočíme z Hlavní ulice na ulici Kaštanová. Vydupeme menší kopeček, zprava zhlédneme drobný sakrální objekt – boží muka a než se nadějeme, jsme ve Vinici. Vinicí profrčíme, je to převážně z kopečka, přejedeme přes nechráněný železniční přejezd a stále rovně za nosem vyjedeme u křížení ulic Na Barevně s Prezidenta Beneše. Tady se dáme doprava po hlavní a za malou chviličku jsme tam, odkud jsme vyjížděli.

Poslední aktualizace: 10.5.2023
Koloběžka: Jiráskovou stezkou na Poušť a zpět do Městce Králové na mapě
Autor: Akva1

Příspěvky z okolí Koloběžka: Jiráskovou stezkou na Poušť a zpět do Městce Králové

Městec Králové - kostel sv. Markéty
Městec Králové - první písemná zpráva o městě pochází z roku 1300. Kostel je prvně připomínán roku 1384. V roce 1792, kdy bylo město…
První zmínka o Měštci je z roku 1357. Již v tomto roce byl Měštec městem,…
Přirozeným centrem Městce Králové je Náměstí republiky s dominantní…
První písemná zpráva o obci je doložena ve spojitosti s románským kostelem roku 1305. Původní kostel, který stával uprostřed…
První doložená zmínka o vsi Běrunice je z roku 1354 ve spojitosti s místním kostelem jehož patronem byl Slavík z Běrunic. Následný…
První písemná zpráva o vsi pochází z roku 1225 ve spojitosti se směnným obchodem krále Přemysla Otakara I. Další zmínky jsou ze 14. století, kdy ji měli v držení Kartuziáni z…
Žehuňský rybník je ve Středočeském kraji největší a v České republice je…
Na kopec Oškobrh východně od Poděbrad se můžete vypravit ze tří obcí: z V…
Oškobrh - vrch, který nedosahuje závratných výšek (285m), ale v rovinatém…
V Dobšicích na Nymbursku mají zajímavou naučnou stezku věnovanou Keltům a…
První písemná zmínka o vsi pochází z roku 1295 ve spojitosti se Zdeslavem z Kněžic. Dřevěný kostel v Kněžicích je zmiňován již v 16.…
Lovecký zámeček Vlkov nad Lesy se nachází 8 km severozápadně od Chlumce…
Lovčice, obec na nejzápadnějším místě bývalého okresu Hradec Králové.…
V 10. století se v Libici nad Cidlinou nacházelo sídlo rodu Slavníkovců. Území…
Poděbrady leží ve Středních Čechách, východním směrem od Prahy. P…
Zámek (Karlova Koruna) vznikl jako reprezentační venkovská…
Zámek, který stojí při pravém břehu řeky Labe, je dominantou města Poděbrady na Nymbursku ve Středočeském kraji. Původní stavba zde stála již roku…
Květinové hodiny v Lázeňském parku v Poděbradech náleží již mnoho let ke…
Poděbrady - Eliščin pramen
„Eliščin Pramen" na lázeňské kolonádě v Poděbradech tryskal v měděné váze do skleněné půlkoule. Váza je umístěná na žulovém osmistěnu, který je zastřešen balda…
Karlova Koruna
Barokní Zámek Karlova Koruna se nachází v Chlumci nad Cidlinou v…