Kolem Nového Města na Moravě je fajn i v létě

Vysočina nabízí příjemné turistické vyžití i v letním horku, jak jsme se o víkendu přesvědčili v okolí Nového Města na Moravě. Z vlakového nádraží, které se právě opravuje, jsme se pustili ulicí Doprava podél trati, až jsme po několika minutách narazili na zelenou turistickou značku, podcházející trať tunýlkem na druhou stranu. Ušetřili jsme si tím zacházku do centra města (značky vedou z náměstí), kterou jsme si naplánovali až na závěr výletu.

Po zelené jsme zanedlouho dospěli ke koupališti, kde ale ráno byli pouze rybáři. Zde jsme odbočili doleva po místním značení s modrým trojúhelníkem, které nás po 1,5 km – mimo jiné kolem pěkné studánky – dovedlo k proslulému lyžařskému areálu u SKI Hotelu.

Zde se nabízí bohatá škála turistických značek, z nichž jsme si zvolili modrou směrem na Tři Studně. Značka vede přímo až přes terasu hotelu, takže je skoro těžké odolat pozvání na nějaké to občerstvení, dále mineme minigolfové hřiště, kam nás doprovodila pěkná a přítulná místní kočička.

Krásnými starými lesními cestami vystoupáme na Bílou skálu, kdy už budeme ve výšce 776 metrů nad mořem. Odtud je to jen kousek do vesnice Vlachovice (0,5 km) s pěknými stylovými chalupami. Všude po cestě se nám otevírají nádherné výhledy do velké dálky.

Foto: Isolda11

Dále už zbývá jen 1 km nad rybník Sykovec a další 1 km na rozcestí u rybníka. Odtud je dobré si udělat malou zacházku (400 m) ke studánkám Barborce a Vitulce, kde je možné se v horku občerstvit výtečnou pramenitou vodou, posedět na pohodlných lavičkách v lesním stínu a připomenout si známou skladatelku a dirigentku Vítězslavu Kaprálovou (1915-1940), přítelkyni a inspiraci Bohuslava Martinů. Na tomto krásném místě se každoročně koná také slavnostní Otvírání studánek. Nechybí ani informační tabulka pro turisty z větší dálky…

Od studánek se vrátíme zpět na rozcestí u Sykovce a pokračujeme půl kilometru na Tři Studně. Zde už jsme se napojili na zelenou značku směrem na Medlov, kde nás čekalo nádherné koupání (před polednem v rybníku skoro nikdo nebyl)!

Po příjemném osvěžení jsme od medlovského hotelu vyrazili na Podmedlovský mlýn a Paseckou skálu, kde je opravdu úžasná vyhlídka! Zdatní turisté si na ni mohou vyšplhat, ale je třeba dávat pozor, výstup není zase tak snadný, ale stojí rozhodně za to! Nacházíme se nyní v nadmořské výšce přes 800 metrů.

Foto: Isolda11

Poté sestoupíme do vsi Studnice, z níž už se budeme vracet dolů do Nového Města, po žluté značce přes obec Maršovice se známou Rychtou. Celkem budeme mít za sebou zhruba něco pod 20 kilometrů – i s procházkou po Novém Městě, na Vratislavově náměstí tradičně doporučujeme Cukrárnu U JanovskýchSmile

Poslední aktualizace: 10.7.2011
Kolem Nového Města na Moravě je fajn i v létě na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Kolem Nového Města na Moravě je fajn i v létě

Nové Město na Moravě - železniční stanice
Zastávka vlaku. Zde nebo v nejbližším okolí jsou k dispozici tyto…
  Mor roku 1713. Poslední velká morová rána. Anděl smrti bral svoji daň v…
Nové Město na Moravě leží na Jižní Moravě, jihozápadním směrem od města Olomouc. Město se rozkládá pod východními vrcholky…
Plastika patrona hasičů sv. Floriána ve tvaru hydrantu mezi garážemi hasičské zbrojnice SDH Nové Město na Moravě. Narozdíl od…
Půjčovna kol Českých drah - Nové Město na Moravě
Všechny půjčovny kol ČD jsou vybaveny kvalitními…
Bronzová socha mistra Jana Husa odlitá podle modelu, který vytvořil místní rodák Jan Štursa. Odhalená byla 5.7.2015, slavnost při…
Socha Jana Amose Komenského na Komenského náměstí v Novém Městě na Moravě. Autor busty Julius Pelikám 1920. Na podstavci je vytesán…
Bronzová plastika z r. 1992, nazvaná „Nehmatatelná postava“, na Komenského náměstí v Novém Městě na Moravě. Jejím autorem je Jiří…
Turistický rozcestník, který se nachází přírodního Koupaliště u Nového Města nad Metují, ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po…
Nové Město na Moravě - kostel sv. Kunhuty
Tento dominantní objekt se nachází na náměstí a upoutá pozornost svými sgrafity, které zhotovil zdejší rodák, malíř Karel Němec. Vlastní objekt kostela poch…
Původně středověký, později mnohokrát upravovaný kostel sv. Kunhuty na…
V parku na Vratislavově náměstí v Novém Městě na Moravě láká k příjemnému odpočinku a osvěžení lavičkami obklopená kašna se sloupem…
Mezi opěrnými pilíři gotického závěru kostela sv. Kunhuty na Vratislavově náměstí v Novém Městě na Moravě je umístěna barokní…
Nové Město na Moravě leží v severní části Českomoravské Vysočiny, na jižním…
První muzeum ve městě bylo zřízeno v roce 1892. Od roku 1906 nese dnešní…
Je to základní lyžařský okruh pro lyžování z Nového města na Moravě. Okruh…
Nové Město na Moravě je díky své poloze na okraji Žďárských vrchů poblíž zemské hranice Čech a Moravy celoročně vyhledávaným turisti…
Nachází se na hlavním Vladislavově náměstí v centru města. Začíná zd…
Základem městské památkové zóny je obdélníkové Vratislavovo náměs…
Přírodní Koupaliště obklopené lesy se nachází cca 2km severně od centra…