Kolem Keprnického potoka na Keprník a Točník

Turistické značení: Filipovice – Pod Keprníkem Tz modrá| Pod Keprníkem – Sedlo pod Vřesovkou Tz červená| Sedlo pod Vřesovkou – U Kamenného okna Tz žlutá| U Kamenného okna – Pod Točníkem Tz zelená| Pod Točníkem – Filipovice Tz modrá.

Délka trasy: 20km

Podzim  •  Foto: ivan_g

Popis trasy: Jako nástup na trasu jsme zvolili Filipovice, ležící pod Červenou horou a Točníkem. Do obce se dá pohodlně dostat autobusem, který má zastávku u penzionu Stará pošta. Pro motoristy se nabízí využití parkoviště pod sjezdovkou. Taky využíváme této možnosti a necháváme zde auto. Modrá značka vede kolem a tak bez problému vyrážíme směr Keprnický potok. Trasa je pohodová, zhruba po půl kilometru opouští osadu a dále vede lesem, lesní cestou až pod Keprník. Od rozcestníku „Keprnický potok“ kopíruje jeho koryto. Je to jeden z nejhezčích úseku trasy. Keprnický potok vytváří řadu peřejí, překonává tu nižší, tu vyšší skalní prahy a vytváří tak malé vodopádky. Cestou potkáváme mládě zmije, které jsme vyrušili při chytaní ranních paprsku slunce. Celé ztuhlé chladem pomalu zmizlo v orosené trávě. Neustále stoupáme a v úseku dlouhém 11,5km překonáváme výškový rozdíl cca 800m. Odměnou jsou krásné výhledy. Posledně nás Šerák s Keprníkem vítal mlhavím počasím, dnes nám to chce vynahradit a tak sluníčko doslova „pere“ do tváře a k tomu slabounký větřík vytváří spíše letní, než podzimní počasí. Na Keprnickém mraveništi (pro to množství lidí se nejde pomalu ani dostat na vrcholovou skálu) se zastavujeme jen na chviličku a „prcháme“. Po sestupu do sedla Pod Vřesovkou nás čeká poslední výstup k rozcestníku u Kamenného okna. Následuje přechod na vrchol Točník. Podle značky v turistické mapě by měl být z Točníku daleký rozhled. Opak je pravdou, na samotném vrcholu nic není, rozhled se nekoná pro vzrostlé stromy. Jediné co zde je, je triangulační bod. Z jeho vrcholu již scházíme k rozcestníku Pod Točníkem. Sestup je skutečně náročný, na několika úsecích je potřeba slézt několik skalních prahů. Doporučuji dobrou a pevnou obuv. Za tuto lopotu při sestupu, jsme odměněni krásnými výhledy právě z těchto skal.

Sestup z Točníku: Na úseku dlouhém 4km sestoupíme o 600m. Sklon je v průměru 25° v místech překonávání skal dosahuje sklon až 52°.

Poslední aktualizace: 29.10.2012
Kolem Keprnického potoka na Keprník a Točník na mapě
Autor: ivan_g

Příspěvky z okolí Kolem Keprnického potoka na Keprník a Točník

Filipovice - Jeseník (Bukovice)
Ačkoliv jsou Filipovice poměrně zavedeným lyžařským střediskem,…
V kontextu okolí vlastně nevýznamný kopec, spíše návrší. Nicméně i…
Filipovice jsou dnes známé spíše jako lyžařské středisko rodinného typu. D…
Turistický rozcestník, který se nachází u zastávky autobusu u Penzionu Stará Pošta ve Filipovicích, ukazuje turistům cestu do dvou…
Do Bělé pod Pradědem, lépe řečeno její okrajové části, což je…
SKIPARK Filipovice je díky variabilitě terénu se dvěma lanovými vl…
Rekreační horská osada, založená v roce 1777, leží nedaleko Horního…
Že je Červenohorské sedlo významným komunikačním bodem a…
Název vyhlídky by evokoval vzpomínku na ondy integrální doprovodnou i…
Rozcestí zelené a modré turistické značky mezi toky Keprnického a Rudohorského potoka nedaleko Dolního Domašova. Modrá vede kolem…
Turistický rozcestník, který se nachází u Keprnického potoku ukazuje…
Mladší z domašovských kostelů nalezneme v horním Domašově, jedná se o barokní kostel sv. Jana Křtilete postavený v letech 1797-98…
K zotavení po náročné túře nebo po celodenním lyžování, ale i k s…
Bělá pod Pradědem je dlouhá 10 kilometrů a tato horská vesnice se skládá z…
Červenohorské sedlo je známé zimní a letní středisko, Červená hora už méně…
Po dlouhé době je zde opět článek z návštěvy hor. A ne tak…
To, že ne všechny klenoty našich hor jsou všeobecně známé široké …
V dávných dobách kdy byly ještě Jeseníky plné nepropustných hvozdů, ve kterých nacházela ukryt nejrůznější zvířena, vydal se pod Červenou horu lovec.…
Vrchol v hlavním hřebeni Hrubého Jeseníku v Keprnické hornatině 2,5…
Patřila k tomu nejhezčímu a nejmilovanějšímu místu, které nabízí jižní strana hřebene Hrubého Jeseníku. Její existence byla těsně spjatá s poutním m…