Kokořínsko - skalní útvar Čáp a Martinské stěny

číslo 11 Krápník Šotolina 8,4 km
číslo 12 rozcestí U Martinské stěny Šotolina 8,8 km
číslo 13 Martinské stěny Šotolina 9,3 km
  přechod po okraji pískovcových stěn
číslo 14 rozcestí Velká Řebčice Šotolina 11,6 km
  společně se zelenou TZ
číslo 15 rozcestí Pod Čířem Šotolina 12,7 km
číslo 16 přechod na silnici II/260 Asfalt 15,3 km
  obec Pavličky

Naše trasa začíná u TO ve vesničce Pavličky.Od odpočívadla(možnost parkování) se vydáme po modré TZ silničkou směrem k lesu.Asi po kilometru u rozcestníku Čápský důl odbočíme Doprava na žlutou TZ a stoupáme lesem ke skalnímu útvaru a zřícenině hradu Čáp.

Po vystoupání na skalní plošinu se držíme místního značení a to nás dovede až k samotné vyhlídce.Otevřou se výhledy od Vlhoště na severu až po Mělnickou elektrárnu na jihu.Vrátíme se stejnou cestou k rozcestníku Čáp-rozcestí a přejdeme na zelenou TZ směrem na Obrockou cestu.

Opatrně sestoupíme pomocí žebříků a schůdků zpět do Čapího dolu a orientujeme se u rozcestníku U kamenných schodů.

Pokračujeme stále po zelené TZ společně s modrou TZ a u rozcestí Obrocká cesta už jdeme jen po zelené TZ.Cesta vede krásnou krajinou,borovým i smrkovým lesem,okolo skalních pískovcových věží a s občasnými výhledy do KRAJINY v podstatě po rovině.Mineme Kosteleckou věž,vrchol Kostelec a u rozcestníku Kostelíček se zajdeme podívat po místním značení na dva velké převisy/jeskyně Krápník a Tisícový kámen.Po návratu na hlavní trasu sejdeme k rozcestníku U Martinské stěny kde opustíme zelenou TZ.

Vydáme se po červené TZ směrem na Velkou Řebčici a Pavličky.Cesta vede těsně po okraji Martinských stěn a pod námi je hluboký Komáří důl.

Napojíme se na lesní cestu a ta nás pohodovým terénem dovede až k rozcestí Velká Řebčice.Společně se zelenou TZ pokračujeme směrem na Pavličky.Na rozcestí Pod Čířem nás opouští zelená TZ a naše červená sestupuje lesem k dalším skalním blokům,které lemují po levici naší cestu.

Posléze již úvozem mezi pastvinou a lesem dojdeme k silnici II/260 na okraj obce Pavličky a vesnicí projdeme až k našemu výchozímu místu.

Celková délka okruhu je i s odbočkou k Tisícovému kameni asi 15 km.Trasu najdeme na mapě KČT č.16 Mělnicko a Kokořínsko.

Mimo exponovaného úseku se žebříky je trasa nenáročná.

Pomocí VHD se na trasu dostaneme autobusem z Dubé se zastávkou Pavličky.

Občestvení po trase není.V obci Pavličky je funční restaurace/občestvení.

K exportu dat do mapy bylo použito aplikace Sports Tracker.

Poslední aktualizace: 19.9.2015
Kokořínsko - skalní útvar Čáp a Martinské stěny na mapě
Autor: Diego

Příspěvky z okolí Kokořínsko - skalní útvar Čáp a Martinské stěny

Čap, Martinská stěna
Krásné skalní útvary v severní části Kokořínska. Vydáme se k nim z obce…
Příjezdové místo  obec Pavličky. Parkoviště se nachází u vstupu do…
Vhodným výchozím místem pro návštěvu této lokality Kokořínska je obec Pavličky. Na okraji obce je parkoviště pro cca 5-6 automobilů,…
V Pavličkách jsme zaparkovali auto a vykročili jsme po modré k rozce…
Určitě jste v posledních době zaznamenali články v novinách, kde…
Čápská palice se nachází v okouzlující přírodě Kokořínska. Tento útvar ve…
Kdy se tento genius narodil, není zcela jasné, hovoří se o letech 1850 -…
Dubá – Martinská stěna  a zpět 1.díl Dubá - Čap Vyrážíme ve středu, snad…
Obec Tuhaň v okrese Česká Lípa leží zhruba 5 km západně od Dubé a žije zde přibližně 300 obyvatel. První zmínka o obci Tuhaň pochází…
Tuhaň je vesnice na západním okraji CHKO Kokořínsko, asi 5 km záp…