Kokořín - Pokličky - Houska

číslo 1 Kokořín - Pokličky 0,0 km
číslo 2 Pokličky - Houska 10,4 km

Tuto trasu jsem absolvoval z Mělníka, jako turista jsem se na místo chtěl dopravit autobusem, neboť vlakové spojení ke Kokořínu neexistuje.

Pokud zvolíte tedy bus z Mělníka, budte ostražití, neboť se nejedná o klasický bus ale takový větší transit což jsme my nevěděli a také toto spojení prošvihli. Museli jsme proto zvolit alternativu v podobě taxi, ale musím říct, že lepšího na lepšího taxikáře jsme nemohli narazit, neboť jsme se po cestě dozvěděli mnoho zajímavých informací. Po té nás vysadil pod hradem, řka , že nahoru nás opravdu nepoveze, když jsme ti turisti a ještě prohodil něco jako, nojo pražáci, nepoznali autobus:--)

Vchod
Vchod  •  Foto: Salwin

Výstup k hradu Kokořín je super dost strmé stoupání alespoň jsme se rozehřáli na cestu. Kokořín je posazen na vrcholu kopce a musím říct, že po cestě celou dobu nebyl vidět, naši předkové věděli co dělají, a strategicky zvolili právě takovéto umístění. O historii se při prohlídce dozvíte opravdu dosti, projdete se po hradbách a můžeme pokračovat dále třeba na Máchovu vyhlídku, která je jen malý kousek od vchodu do hradu.

Když sejdeme zpět do údolí pod hrad, dáme se po červené značce směr Pokličky (přírodní památka) trasa cca 3 km, když už dorazíte k místu, čeká Vás opříjemný výstup po schodech k samotných pokličkám, odměněni budete krásným výhledem na CHKO Kokořínska.

Dále stále pokračujeme po červené značce. Jdeme směrem Hrad Houska, přiznám se, že my jsme původně toto neměli v plánu, no tedy neměli v plánu, někdo z nás přeci, neboť se dozvěděl, že o Housce se říká, že je branou do pekla. A to tuto osůbku zaujalo natolik, že nás spacifikovala a rozhodli jsme se tedy toto místo navštívit. Po cestě je možné zastavit se v nějaké osvěžovně na nějaké to pití a k jídlu se také myslím něco najde:-)). Z Pokliček na Housku je to zhruba dalších cca 5-6km ale pohodovou cestou, sem tam nějaké to převýšení:-))

Kokořín
Kokořín  •  Foto: Salwin

Houska na první pohled hrad vůbec nepřipomíná, spíše zámek . O její historii se opět dozvíte spoustu zajímavých věcí. Její původní vyobrazení je též na zdi uvnitř hradu. Historku o pekle vyslechnete v místní kapli. Provádí se též večerní prohlídky, když budete mít štěstí jako my a narazíte na jarmark můžete se vyfotit i s čerty:-))

Poslední aktualizace: 15.5.2009
Kokořín - Pokličky - Houska na mapě
Autor: Salwin

Příspěvky z okolí Kokořín - Pokličky - Houska

Mělník
Jedeme vlakem do Mělníka, koná se tam vinobraní. Jedeme za kultur…
Vinařské stezky se v České republice Vinařské stezky…
Druhý mělnický zámek, méně známý než zámek Lobkovický, Zámeček Neuberk, s…
Tentokrát vyrazíme do Polabí a zjistíme, že i v této rovinaté oblasti se…
Otevřené sklepy jsou jednou z nejrozšířenějších a nejoblíbenějšíc…
Poznáváte raději historii vinařství nebo spíše ochutnáváte výsledky vinařského řemesla, za jehož vznik vděčíme našim předkům? Pro…
Víno snad ve všech možných podobách, spousty veselí, „gastrozážit…
Procházka Mělníkem, k soutoku Labe s Vltavou a na zámek Hořín
Soutěž 2 body
Vypravte se do Mělníka, věnného města českých královen, města vína s…
Na dnešní výlet vyrážíme ze zastávky Ládví a vystupujeme v Mělníku -…
Mělnický zámek se nachází ve Středočeském kraji a je dominantou…
Soutok Labe a Vltavy je zvláštní tím, že do řeky Labe se zde vlévá nejen…
Mělník a jeho podzemí
Soutěž 2 body
Vyrážíme do Polabí, nakoupit čerstvou zeleninu, copy cibule a okurky na…
27.7.2019 Zdá se, že až po našem odchodu z hospůdky začala ta prvá zábava. Hovor a smích se ozýval z opačné straně hřiště ještě poměrně dlouho do noc…
Na místě dnešní radnice stávala původně rychta, přestavěná na konci 14.…
Regionální muzeum Mělník a můzeum kočárků
Soutěž 2 body
Regionální muzeum Mělník Regionální muzeum Mělník sídlí v nově rekonstruovaném objektu bývalého kapucínského kláštera, původně měšťa…
Kostel se nachází na mělnickém Náměstí Míru které je hlavním námě…
Ochladit se v parném dnu letošního léta bylo jistě snem velké části…
Součástí chrámu sv. Petra a Pavla v Mělníku je i nádherná chrámová věž, ze…
 Na Mělníku nás láká především zámek, od něhož je zajímavý výhled na…
Z vyhlídky u mělnického zámku sleduji soutok Labe s…