Klatovy - okolo Husína

Trasy Cyklotrasa Malá náročnost Video trasa

Cyklovýlet z Klatov, okolo Husína a zpět

Nad klatovským vlakovým nádražím se napojíme na modrou turistickou trasu, která nás povede vzhůru sídlištěm k lesoparku Hůrka. Tu vpravo objíždíme za stálého stoupání až na samotný vrchol. Zde, u bývalé kaple sv. Anny (dnes rozhledny), se můžeme těšit, že máme "to nejhorší" za sebou. Jsme na nejvyšším místě vyjížďky a čekají nás jen sjezdy či menší stoupání. Nyní tedy sjezd po rozbité silničce na okraj lesa, kde prudce točíme vpravo a další zastávkou je dominanta západního pohledu na Klatovy, kostel sv. Martina, a od něj vidíme nádherné panorama západního pohraničí (Kdyňsko, Šumava).

Odtud po travnaté cestě ještě níže k nedaleké kapličce ve stráni. Na tu při prudkém brždění nezapomeňte! Pod ní  se po 100 m napojíte na polní cestu, kde cestou vpravo dojedete při řece Úhlavě (kolem koupaliště) na silnici. Zde pokračujeme na most, na kterém střeží před velkou vodou vesničku Tajanov socha sv. Jana Nepomuckého. Na počátku Tajanova uvidíme vlevo od silnice kultrurní památku, kapli sv. Jana Nepomuckého. Pokračujeme vesnicí po označené cyklostezce č. 38 a po odbočení vpravo na křižovatce už k lesu Husín (původní mohylové pohřebiště). Ten objedeme vlevo a po průjezdu malebnou vesničkou Andělice (vzhledově i slovně) zastavíme na malém rozcestí u samoty Dupanda, kde se můžeme rozhlédnout směrem na Klatovy a krajinu západně od nich.

Pak již po travnaté cestě vlevo zpět do Husína a po jeho okraji (zde si lze dojíst poslední zásoby a odpočinout na lavičce, protože do cíle již mnoho nezbývá....) opět do Tajanova. Vesnicí projíždíme cestou, kterou jsme  již jeli  a kolem koupaliště zpět na Klatovy. To jsme na červené turistické trase, která nás dovede po cca 12 km jízdy tunelem pod tratí a přes zahrádkářskou kolonii opět na nádraží.

Poslední aktualizace: 15.5.2024
Klatovy - okolo Husína na mapě

Příspěvky z okolí Klatovy - okolo Husína

Půjčovna kol Českých drah - Klatovy
Všechny půjčovny kol ČD jsou vybaveny kvalitními…
Šumava a Pošumaví - kde je vlastně hranice? Tyto dvě oblasti se navzájem…
Na výstavišti PVA Letňany v Praze proběhl ve dnech 17.3. – 19.3.2023 mezinárodní veletrh cestovního ruchu Holiday World 2023. Turist…
Klatovy - start  klatovská Sokolovna. pěšky i na kole KLATOVSKÝ KARAFIÁT -…
V dnešní době nabývá opět na popularitě cestování  vlakem, síť že…
Tento, původně arciděkanský, kostel patří mezi nejstarší klatovské památky. Pochází z 13. století a z původní stavby jsou doposud zachovány zbytky…
Byli jsme na výletě v Klatovech. Navštívili jsme Měšťanský pivovar, Pavilon skla a teď směřujeme ještě na rozhlednu. Rozhledna je na…
Na počátku tohoto výletu byla novinová zpráva o zpřístupnění rozh…
Barokní lékárna je součástí Vlastivědného muzea Dr. Hostaše v Klatovech. Lékárna sloužila běžnému provozu až do…
V prostorách pod kostelem Neposkvrněného Početí Panny Marie a sv. Ignáce,…
Navštivte jednu z nejvýznamnějších turistických památek Klatov. V…
  Jedeme jako už mnohokrát do jednoho z nejhezčích měst naší republiky,…
Klatovskému náměstí dominuje trojice věží, z nichž nejvyšší je Černá městská věž, která vlastně patří k Radnici. Další dvě věže patří původně…
Klatovy leží v Západních Čechách, jižním směrem od Plzně. Klatovy jsou…
Na Náměstí Míru v Klatovech můžeme navštívit vzácnou a ojedinělou farmaceutickou a kulturně historickou památku - barokní lékárnu. Roku 1639 získal dům čp.…
Dnes máme naplánovanou dlouho odkládanou návštěvu Klatov v…
Infocentrum v Klatovech se nachází na Náměstí Míru 63 dají se zde…
Černá věž je dominantou města Klatovy a v letním období hojně navštěvovanou památkou. Vlivem mnoha požárů získala věž tmavočerné…
Jezuitský kostel Neposkvrněného početí Panny Marie a sv. Ignáce v Klatovech
Jezuitský kostel Neposkvrněného početí Panny Marie a sv. Ignáce se nachází…
Ve Vídeňské ulici v Klatovech se nachází zajímavá a hezká památka města, renesanční dvorek. V samotné ulici je několik zajímavých ob…