Kammweg 5

číslo 1 Kalek Asfalt 0,0 km
  autobusová zastávka
číslo 2 Rübenau Asfalt 2,8 km
  velice rozsáhlá obec sousedící s Kalkem
číslo 3 Stößerfelsen. Šotolina 11,1 km
  Skalní ostroh vysoký 30 metrů, 130 metrů nad údolím Načetínského potoka
číslo 4 Olbernhau Asfalt 13,7 km
  skanzen, hraniční přechod
číslo 5 Brandov Asfalt 15,1 km
  autobusová zastávka

Pátá etapa hřebenové trasy po německé straně Krušných hor.

Vzhledem k autobusovému spojení jsem zvolil obrácený směr trasy. Vycházím z Kalku. Po chvilce se míjí starý dům postavený ze světle modrých struskových tvárnic - strufelitu. Byl to odpadní produkt, který vznikal při tavení železné rudy. Po přechodu hranice upoutá pozornost historický kamenný směrník.

Po silnici jsem došel do středu Rübenau. U kostela jsem odbočil na modře značenou evropskou dálkovou trasu E3, ke které se za chvilku přidává trasa Kammweg. Z cesty jsou nádherné pohledy na ve stráních roztroušené domky Rübenau. Cesta vchází do lesa, kde začíná klesat k Lochmühle. Vedle cesty se najednou objevuje velká propadlina starého vodního náhonu, který byl vysekán ve skále.Ještě jednou se křižuje vodní náhon, který zase mizí pod zemí. Krásnými lesy se pokračuje až na skalní vyhlídku Stößerfelsen. Hezké odpočinkové Místo s lavičkami a s kouzelným pohledem do hlubokého údolí, kde se klikatí Načetínský potok a na protilehlé vrcholy Homole a Vyhlídky. Hezkým bukovým lesem se schází do Olbernhau ke skanzenu hutě a vodního hamru. Zde jsem opustil trasu Kammweg, přešel jsem hraniční přechod a šel jsem do Brandova na autobus.

Poslední aktualizace: 17.10.2012
Kammweg 5 na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí Kammweg 5

Smírčí kříž Kalek
U rekreačního domku č.p. 45 v Kalku je v kamenné zídce před domem zabudované torzo smírčího kříže. Nový majitel domu torzo kříže nalezl na okraji parkoviště u hraničního…
Údolí Načetínského a Telčského potoka byl další z našich cílů při putování…
Obec Kalek leží na hřebeni Krušných hor, na hranici s Německem. Je…
Kalek leží přímo u hraničního potoka, na německou stranu je možné se dostat přes dva hraniční přechody. Dominan…
Horská obec na hřebeni Krušných hor v blízkosti státní hranice,…
U hraničního přechodu v Kalku, na okraji obce Rübenau, se dochoval starý poštovní kámen. Vedla tudy poštovní cesta z Chemnitz přes…
Rübenau se skládá z několika sousedících osad a usedlostí, je to největší…
Studenti gymnázia v Chomutově a Marienbergu vytvořili p…
Výlet do Krušných hor do krásného a divokého údolí Načetínského potoka. Tentokrát po jeho levém břehu z Rübenau do Grünthalu. Od zastávky autobusu jdu na hraniční přechod Kalek…
Poblíž naší státní hranice, u silničky vedoucí z Načetína do Rübenau, byl…