Jimramov - Štarkov - Prosíčka

číslo 1 Jimramov Asfalt 0,0 km
  Z centra Jimramova jdeme po silnici na okraj městyse. Provázejí nás společně červená a modrá značka.
číslo 2 Jimramov, okraj Šotolina 0,9 km
  Dále už jen po červené. Vzhůru přes louku k lesu, začínají výhledy (foto 1 a 2). V lese pak místo výhledů potkáme kapličku (foto 3).
číslo 3 Na Louži 3,4 km
  Proč se to tu takhle jmenuje, netuším. Ale jsou odtud pěkné výhledy směrem ke skiareálu v Novém Jimramově (foto 4 a 5).
číslo 4 Nový Jimramov, U Fialů Asfalt 4,1 km
  Tak tady jsme spali a odtud jsme vyráželi (foto 6 - 9). Je tu útulno. Pro lyžaře je fajn, že pár set metrů odtud je bezvadná sjezdovka. Místní komunikací dojdeme k hlavní silnici a pár metrů podél říčky Fryšávky jdeme po ní.
číslo 5 Pod Štarkovem 4,7 km
  Napněte svaly, čeká nás stoupání.
číslo 6 Štarkov (foto 10 - 15) 5,5 km
  Pro změnu sešup k silnici.
číslo 7 Pod Štarkovem Asfalt 6,1 km
  Krátký úsek po silnici.
číslo 8 Javorek 7,1 km
  Místními silničkami se vymotáme nad vesnici a začíná úsek nádherných výhledů (foto 16 - 22) z luk a i lesa, kudy se prochází.
číslo 9 Prosíčka (foto 23 - 28) 9,5 km
  Výstup na skálu je jako taková miniaturní feráta s řetězy. Určitě stojí za to na vrchol vylézt. Poté sejdeme zpět a už jen lesem sestoupíme k okraji Jimramova a po silnici do centra.
číslo 10 Jimramov Asfalt 12,2 km
  Konec trasy

Letošní zima přála spíše pěším turistům než běžkařům a my jsme toho jaksepatří využívali. Tak se stalo, že jsme se na konci ledna ocitli v Novém Jimramově v penzionu U Fialů a strávili v okolí snad jediný hodně mrazivý (kolem -10°C) a přitom slunečný víkend. Turisticky značených tras tady mnoho není, ta popisovaná mě už ale lákala hodně dlouho. Nezklamala.

Z centra Jimramova jdeme po červené značce společně s modrou po silnici. Naštěstí jen krátce. Hned za posledními chalupami Jimramova je rozcestí, kde obě značky silnici opouštějí a naše červená se vydává vzhůru přes louky do lesů. Po vyjití z lesa sestoupíme do Nového Jimramova, kterým projdeme opět k silnici. Z té brzy začne prudký výstup do kopce, na jehož vrcholu stojí zřícenina hradu Štarkov (viz http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0tarkov). Muselo to být dost impozantní dílo. Zde narazíme i na modrou značku. Po ní od zříceniny sestoupíme lesem k silnici, po které dojdeme k Javorku a přes krásné louky a lesem vystoupáme na nejvyšší bod trasy - skálu Prosíčku. Výhled z ní je kouzelný. Z Prosíčky poměrně rychle spadneme zpět k okraji Jimramova a po silnici jsme za chvilku tam, odkud jsme vyšli.

Celá trasa měří jen nějakých 12 km, je to tedy tak akorát na jedno odpoledne. Na trase je docela perné stoupání ke hradu a jedno trochu delší na Prosíčku, proto dávám střední náročnost. Atraktivitu trase zajišťují časté výhledy do okolní KRAJINY završené výhledem z Prosíčky a rovněž zřícenina hradu Štarkova stojí za vidění.

Ještě malá poznámka. Vzhledem k místu ubytování jsme trasu absolvovali z Nového Jimramova a vraceli jsme se zpět již za soumraku. To píšu jen proto, aby se někdo nedivil, že fotky jsou zkraje trasy zeřtelně předzápadové a pak se najednou rozjasní do klasického zimního dne. wink

Poslední aktualizace: 21.3.2014
Jimramov - Štarkov - Prosíčka na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Jimramov - Štarkov - Prosíčka

Z Jimramova přes Korouhev a Jelínka do Poličky
Menší výlet česko-moravským pomezím jsme si toto léto udělali také z…
V severní části náměstí Jana Karafiáta v Jimramově stojí patrová klasicistn…
Městečko Jimramov je 11 km jižně od Poličky při silnici z Poličky do Nového…
Zámek se nachází v Městečku Jimramov v kraji Vysočina. Rozsáhlejší zámek…
Jimramov leží na Severní Moravě, jižním směrem od Poličky. Městečko se ro…
Krásný a zajímavý výlet Vysočinou jsme si nedávno dopřáli z Jimramova do…
Jimramovské Pavlovice leží, jak jejich název napovídá, nedaleko…
Zřícenina hradu Skály, nazývaného také Štarkov, Starkov či Stařechov…
https://www.mistopisy.cz/pruvodce/obec/1444/javorek/Štarkov zříceninahttp://www.nmnm.eu/zricenina-hradu-skaly…
Zřícenina hradu Skály u Jimramova (Štarkov) je dostupná po červené turistické stezce z Rozcestí za Novým Jimramovem. Cesta je ve svém závěru dost strmá. Hrad je vemi zajímavý a…