Jílové u Prahy a jeho dvě poznávací trasy

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Jílové 6,5 km
číslo 2 Kamenná Vrata Šotolina 8,3 km
  Úsek Kamenná Vrata až Jílové jsem nešel z důvodu bloudění.

Do Jílového jsem přijel vlakem od Prahy a vydal jsem se po silnici do kopce. Nejdříve jsem zašel do místního muzea, kde jsem si prohlédl všechny expozice a potom jsem se vydal na dvě poznávací trasy. Aspoň jsem si myslel, že na dvě. Nejdřív jsem šel po trase severní, s úmyslem přejít potom na jižní trasu a asi po 2/3 této trasy jsem měl v úmyslu z trasy sejít a jít přímo k nádraží ČD. Šel jsem způsobně po červené, která je docela dobře značena. Již před obcí Radlík se k červené značce přidala bílá šipka a stále trasu kopírovala. Po projití této obce sice na delší dobu byla červená přerušena, ale opět po asi 0,5 km pokračovala, ovšem stále s bílou šipkou. Po prolezení polomu a vystoupání příkrého svahu přestala být červená značena, šel jsem tedy po oné bílé šipce, která místy komicky zbytečně zatáčela a opět se vracela na původní cestu. Po dojití na silnici v obci Kamenná Vrata se ztratila i tato šipka. To už jsem zjistil, že jdu špatně. Abych se dostal domů, musel jsem použít konkurence, tedy autobus z Jílového do Prahy. Nevím kde jsem udělal chybu a proto chci ostatní turisty varovat, aby se pokud možno koukali lépe na značky. Jezdilo tam několik čtyřkolek, tak mám dojem, že ty bílé šipky patřily asi jim. Tak pozor na úrazy.

Poslední aktualizace: 24.7.2011
Jílové u Prahy a jeho dvě poznávací trasy na mapě

Příspěvky z okolí Jílové u Prahy a jeho dvě poznávací trasy

Jílovské vyhlídky
Kopcovitá krajina v okolí řeky Sázavy přímo vybízí k tomu, vyšlápnout si…
Z Jílového na Gryblu a zpět. Mapa KČT 40   Kdysi jsem často a rád chodíval na Jílovsko, dolů k Sázavě a jílovskými lesy. Dlouho…
Původní románský kostel pocházející asi z poloviny 13. století byl zasvěcen sv. Mikuláši. Mnohými přestavbami se však jeho podoba ve…
Rozhledna na Pepři
Ocelová telekomunikační věž z roku 2007 se nachází asi 1km od Jílového u…
Čtvrtek 4. 6. 2020 Večer na našem místě u obory…
DUBEN - FESTIVAL MEZI ŘEKAMI 2015 Posázaví Jana Morávka Sobota …
Jak název města napovídá leží ve Středních Čechách,…
Za poznáním města Jílového u Prahy                Po zabydlení na chatce v Lukách nad Medníkem jsme si chtěli omrknout okolí a taky…
Kostel sv.Ludmily v Kamenném Přívozu. Obec Kamenný Přívoz…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky, rád bych vás pozval na výlet krásnou přírodou kolem Jílového u Prahy. Vycházíme od nádraží Jíl…
Rozcestí červeně, modře a zeleně značené cesty leží jižně od části Jílové…
Jedeme vlakem z Prahy do Prosečnice s přestupem v Čerčanech. Cesta trvala asi hodinu a půl, ale zpříjemnil nám ji vtipný průvodčí  :…
Do Břežan jsem se podívat musel, bylo mi ale jasné, že práce tam mám tak…
Jílové u Prahy a jeho okolí, to je místo, kde se v minulosti vytěžilo asi…
Muzeum v Jílovém u Prahy zpřístupnilo v roce 2008 další historické dílo - štolu Halíře. Tato štola představuje…
Údolí Kocour v blízkosti Jílového u Prahy je překlenuto druhým nejvyšším…
 „Posázavskou stezkou“ -  část vlakem a část pěšky….               Na…
Hornopožárecké lesy nabízejí mnoho variant procházek po značených i nezna…
Sázavo, ty řeko milená, krásná jsi, ba nádherná…             A tak jsme…
Západně od Jílového u Prahy, nedaleko obce Petrov se nachází překrásné…