Jetřichovice – Mariina vyhlídka – Vileminina stěna – Tokáň – Doubice

číslo 1 Jetřichovice - Mariina vyhlídka - Vileminina vyhlídka - rozcestí se žlutou 0,0 km

Od rozcestníku na náměstíčku v Jetřichovicích se vydáme po červené značce, na rozcestí u občerstvení se odkláníme cestou vlevo kolem bývalé ozdravovny, na dalším rozcestí zvolíme dle červené cestu vpravo. Zde pokračujeme po cestě,která brzy přechází v táhlé stoupání s písčitým podlažím a spoustou schodů, cesta vede mezi sklami a stopání je chvílemi prudké, po pravé straně můžete vidět Havraní skály, které byly před lety zasaženy obrovským požárem a revitalizují se. Dojdeme k rozcestníku pod vyhlídkou a zde už jen zbývá vystoupat k samotné vyhlídce, cesta je po dřevěných schodech. Vyhlídka nabízí úžasný výhled, na Jetřichovice, blízkou Vilemininu skálu, za ní vykukuje vyhlídka třetí Rudolfův kámen(opět vyhlídka s altánem) ale samozřejmě i do daleka, krásně je vidět Jedlová a Lužické hory, České středohoří a dobře je též vidět hluboko do Saského Švýcarska.

Vrátíme se k rozcestníku pod vyhlídkou a pokračujeme dále po červené značce, cesta se různě klikatí a nabízí též táhlé stopání opět po schodech či kořenech stromů, po 1 km přicházíme k rozcestníku pod Vilemininou stěnou, odbočujeme a po 300m se ocitáme na vyhlídce, odsud je opět nádherný výhled.

Od rozcestníku pokračujeme dále po červené 1 km k rozcestníku Purkartický les. Cesta opět nabízí táhlé stoupání s písčitým podložím, ale také prudší klesání, které opět vystřídá prudké stopání a následně dorazíme k rozcestníku Purkartický les. Zde je turistické odpočívadlo

číslo 2 rozcestník Purkartický les - Tokáň 2,1 km

Odkloníme se vpravo po žluté a pokračujeme už mírnějším teréném vedoucím po lesní cestě k louce Na Tokáni. Sem také po 1,5km dorazíme

číslo 3 Tokáň - Doubice 3,3 km

od rozcestníku pokračujeme po žluté značce, která nás po cestě vede do lesa, pokračujeme cestičkou lesem až dojdeme k rozcestníku nabízejícím dvě vyrianty cesty. Vpravo mírnější s dřevěným řebříkem a schody kolem skály. Druhou zajímavější s železnými řebříky v průrvě mezi skalními masivy.Doporučuji druhou variantu. Nahoře se pak vydáme cestičkou podél skal a dojdeme až k dalšímu rozcestníku,odsud ještě jedno stoupání po schodem a řebřík v otvoru mezi skalami, pak pokračujeme po pěšince mezi skalami a spoustou borůvčí, táhlejší stoupání a jsme u rozcesntíku U sv. Eustacha(jeho vyobrazení nalezneme na protějším stromě) odsud pokračujeme už širší lesní cestou lesem, na dalším rozcestí odbočujeme vpravo dolů a cca po 0,5 km dorazíme k rozcestníku u silnice na Doubici.Odsud už je to do Doubice 1km a nad rozcestním vpravo se můžete občerstvit ve Staré hospodě.

Další s úžasných tras vedoucích Českým Švýcarskem. Vyrazíme  od rozcestníku uprostřed Jetřichovic a vydáme se po červené turistické značce, abychom vystoupali na Mariininu vyhlídku (původně sloužila jako požární pozorovatelna), od ní se vydáme dále po červené k další vyhlídce na Vileminině stěně (pojmenované po majitelce panství Vilemině Kinské), na dalším rozcestníku Purkatický les se odkloníme od červené (pokud chcete navštívit třetí z vyhlídek Rudolfův kámen pokračujte po červené) a pokračujeme na Tokáň – 0,5 km od rozcestníku stylová restaurace/penzion Na Tokáni. Od rozcestníku dále pokračujeme po žluté (nabízí se dvě cesty) rozhodně doporučuji využít u dalšího rozcestníku cestu po žebřících mezi skalami. Tento úsek je bohatý na skalní průlezy a cesty po žebřících a mezi skalními stěnami. Dojdeme tak až do Doubice, kde se můžete občerstvit ve Staré Hospodě a své ratolesti nechat vyřádit se ve vybudovaném „parku“ plném vyřezávaných soch. (Rumcajs, Golem, Dinosaurus, Mravenec Zet, vlkodlak, motokáry, tanky, obrněné transportéry)

Poslední aktualizace: 6.9.2010
Jetřichovice – Mariina vyhlídka – Vileminina stěna – Tokáň – Doubice na mapě
Autor: Salwin

Příspěvky z okolí Jetřichovice – Mariina vyhlídka – Vileminina stěna – Tokáň – Doubice

Jetřichovice
Obec a rekreační místo v krásné pískovcové krajině, severozápadně…
Leporelo Zadní země je název stálé výstavy, která je umístěna v i. patře restaurace Praha v Jetřichovicích. Originálně pojatá expozice přibližuje historii i současnost obce…
Středně náročná trasa začíná v Jetřichovicích na návsi a vede vás po zelené turistické značce pryč mimo nejznámější trasu vedoucí na…
Cesta vede Českým Švýcarskem a je dlouhá zhruba 17 km.…
Zahájení cesty začíná v Jetřichovicích a pokračuje se po červené…
Naši škodovku jsme zaparkovali v Jetřichovicích u informačního…
Tentokrát vás zvu na víkendový výlet na sever Čech projít se Českým…
Nad Pavlíniným údolím v místech nazývaných Na Skalinách vede stará lesní cesta z Rynaltic do Jetřichovic a Všemil. Říká se jí Tesaná cesta, protože v její části je tesaný…
Vyhlídkový altán u Jetřichovic byl postaven na skále s nápaditými…
Přechod po páteřní trase Jetřichovických skal. Mezná -Vysoká Lípa -Jetřic…
Kostel svatého Jana Nepomuckého se nachází v centrální části obce, na jejím severním okraji. Kostel vznikl přestavbou kaple z roku…
Trasa má tam i zpět 4-7 km, podle toho, odkud vyrazíme. Doprava autem,…
Jedeme autem do Jetřichovic asi 20 km od Děčína. Jeli jsme z Kladna přes…
Po značených i neznačených cestách z Jetřichovic do Rynaltic a Pavlínina údolí. Vycházím od informačního centra v Jetřichovicích. Obcházím restauraci Praha, kousek po silnici a…
Trpasličí skála se nachází u silnice mezi obcemi Jetřichovice a Rynartice…
Dolský mlýn u Jetřichovic,je dnes již ruina mlýna,v němž se natáčela Pyšná…
Tento tip na výlet nás zavede do jedné z nejoblíbenějších a…
Na své výlety po Českém Švýcarsku jsme zvolili Jetřichovice, pro jejich…
Pátek 23. 6. 2023 dopoledne Po té noční bouřce se nakonec i mně sp…
za Trpasličí skálou se vydáme do krásné krajiny Severních Čech, k…