Jestřebími horami po zelené

číslo 1 Petříkovice, rozcestí se žlutou 0,0 km

Hned od počátku do pěkného kopečka.

číslo 2 Petříkovice, vlaková zastávka (foto 2) 0,1 km

Od zastávky do strmého kopce lesem, později pasekou s výhledem na Petříkovice (foto 1 - ještě s ranní podzimní mlhou).

číslo 3 Dolní les 0,8 km

Pohodlná cesta lesem (foto 3).

číslo 4 Okraj Dolního lesa 2,1 km

Zčásti loukou s výhledy, zčásti lesem. Před bodem 5 je pevnost Na pahorku (foto 4 a 5).

číslo 5 Nad Slavětínem 2,9 km

Opět pohodlná cesta lesem s občasnými výhledy (foto 6 a 7).

číslo 6 Rozhledna Na Markoušovickém kopci 3,4 km
  V roce 2014 otevřená rozhledna se nádherným kruhovým výhledem.
číslo 7 Paseka 5,7 km

Křižovatka s červenou značkou z Radvanic do Malých Svatoňovic, možnost občerstvení (chata Čepelka, Jestřebí bouda - foto 8).

číslo 8 Žaltman 6,8 km

Určitě si vylezte na rozhlednu (foto 9 a 10), za dobrého počasí je výhled nádherný. Pod rozhlednou se můžete občerstvit z vlastních zdrojů (foto 11). Následuje mírný sestup lesem.

číslo 9 Bílý kůl Asfalt 7,6 km

Takzvaná Panská cesta.

číslo 10 Panská cesta, rozcestí Asfalt 7,8 km

Křižovatka s modrou značkou z Radvanic do Malých Svatoňovic. Kdyby vás bolely nohy, vemte to do Svatoňovic na vlak. Viz též trasa http://www.turistika.cz/turisticke-trasy/detail/na-skaly-z-malych-svatonovic-pres-radvanice

číslo 11 Pod Kolčarkou Asfalt 9,5 km

Křižovatka s červenou značkou z Horních Vernéřovic do Malých Svatoňovic. Platí to samé, co u přechozího bodu. Viz též trasa http://www.turistika.cz/turisticke-trasy/detail/na-skaly-z-malych-svatonovic-pres-jivku . Před Odolovem jsou krásné výhledy (foto 12 a 13).

číslo 12 Odolov (foto 14) 11,2 km

Pod Odolovem odbočíme do lesa, po pár metrech se dostaneme k dalšímu veřejně přístupnému pěchotnímu srubu PS-26 (foto 15).

číslo 13 PS-26 11,5 km

Po dalším kilometru lesem přijdeme na naleziště araukaritů Kryštofovy kameny (foto 16).

číslo 14 Kryštofovy kameny 12,1 km

A opět lesem.

číslo 15 Pod Strážnicí 12,5 km
číslo 16 Švedský vrch 13,3 km
  Zde odbočuje modrá značka do Rtyně v Podkrkonoší. Naše trasa vede dále po zelené značce do Chlívců.
číslo 17 Chlívce 14,4 km
  Přes louky s pěknými výhledy (foto 17 a 18).
číslo 18 Bunkr T-20 Asfalt 15,2 km

Další veřejnosti přístupný bunkr. Za ním sejdeme na silnici z Červeného Kostelce do Stárkova foto 19 a 20).

číslo 19 Nad Chlívci, rozcestí 15,9 km

Zde opustíme zelenou značku, ta pokračuje na Turov (viz http://www.turistika.cz/turisticke-trasy/detail/na-turov-z-cerveneho-kostelce-pres-bohdasin).
Po společné modré a žluté spadneme do údolí.

číslo 20 Pod Krkavčinou 16,1 km

Modrá značka nás zavede do lesa a údolí Maternice.

číslo 21 Maternice, rozcestí Asfalt 16,7 km

Zde je další křižovatka s červenou značkou z Odolova do Hronova a zelenou z Turova do Červeného Kostelce (viz http://www.turistika.cz/turisticke-trasy/detail/na-turov-z-cerveneho-kostelce-pres-maternici ). Na rozcestí je opět místo na posilnění (foto 21).

číslo 22 Skalákova studánka Asfalt 17,8 km

Pohodlnou cestou z mírného kopce jdeme kolem Skalákovy studánky (foto 22 - 24) viz http://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/skalakova-studanka ) až na okraj Zbečníka.

číslo 23 Zbečník, horní konec Asfalt 18,7 km

Po modré projdeme část obce.

číslo 24 Zbečník 19,8 km

Naposledy trochu do kopce.

číslo 25 Nad Zbečníkem, rozcestí (foto 25) 20,1 km

Na kopci modrá končí a jdeme po zelené kolem další pevnosti (foto 26) s výhledy na Zbečník a Hronov (foto 27)

číslo 26 Okraj Hronova 21,0 km
číslo 27 Hronov Asfalt 21,4 km
číslo 28 Hronov, náměstí 21,8 km

Jestřebí Hory (viz https://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/jestrebi-hory) nejsou žádné velehory, spíš se jedná o hřebínek vyvyšující se nad okolní malebnou krajinu Kladského pomezí. Stoupání a klesání tu nejsou nijak strmá, cesty jsou pohodlné, výborně značené, zkrátka ideální terén pro nenáročné procházky. Takové "důchodcovské" kopečky.Popisovaná trasa vás jimi provede v celé jejich délce od Petříkovic (případně z Trutnova) až do Hronova. Připravte se na příjemných cca 24 km převážně po zelené značce, jak je uvedeno v nadpisu. Trasa je velice vhodná i pro cykloturisty.

Trasa má jediné úskalí, není okružní a je tudíž nutné se dostat  na její začátek. A to je trochu kámen úrazu. O víkendu sem jede jen vlak z Trutnova po 7. hodině ráno, pak až před polednem. To znamená jet z Hradce Králové spěšným vlakem v 6,01, případně ze Starkoče v 6,39 a komu by se chtělo vstávat? Mně ano, doufám, že se najdou i následníci. Jinak je možno použít náhradní variantu, jen trochu delší. Z Trutnova po červené do Lhoty u Trutnova, tady po silnici pokračovat do Bezděkova. Silnice se pak mění v širokou polní a lesní cestu (cyklotrasa č. 4091) a ta se u bunkru Na pahorku na rozcestí Nad Slavětínem (bod 5 na mapě a v popisu) na zelenou značku napojuje.

Je samozřejmě možné jít trasu opačně, do Hronova se dostanete snadněji. Ale trasa je pak převážně do kopce (a ten je ve dvou úsecích nepříjemně táhlý) a navíc vás bude honit myšlenka, že z Petříkovic se dostanete odpoledne zase jen jedním vlakem a nestihnout ho je průšvih.

Přeji vám příjemnou procházku.

Poslední aktualizace: 13.9.2010
Jestřebími horami po zelené na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Jestřebími horami po zelené

Turistické rozcestí Petříkovice
Turistické rozcestí leží v horní části obce pod železniční zastávkou. Vycházejí odtud dvě značené trasy: zelená V směrem - Paseka, Žaltman, Odolov…
Chuťovka pro šílence a masochisty , Peklo pro normálního turistu,…
Částí Petříkovic na Trutnovsku probíhá linie historického Československéh…
VLAKEM DO PETŘÍKOVIC U TRUTNOVA A PAK PĚŠKY PO JESTŘEBÍCH HORÁCH AŽ DO…
Petříkovická studánka
Studánka leží v lese na úbočí Janského vrchu nad obcí Petříkovice.…
Krausova vyhlídka nad Petříkovicemi
Jestřebí hory na Náchodsku a Trutnovsku jsou v podstatě kuestou, která oh…
Krausovu vyhlídku najdeme na hřebeni Janského vrchu nad Petříkovicemi. Celý hřeben je skalnatý, skalní stěny směrem do našeho vnitrozemí mají výšku…
Medvědí doupě na Janském vrchu
Janský vrch (697 m n. m.) je součástí česko-polského hraničního hřebene…
Janský vrch je nejvyšším bodem severozápadního výběžku Jestřebích…
Sobota 26. 8. 2023 Až do 5 hodin jsme měli pootevřené dveře. Zatím stále neprší, ale je zataženo. V autě je 19 stupňů. To už můžeme zavřít. K ránu…
Janský vrch na hraničním hřebenu
Janský vrch (697 m n. m.) je nejvyšším místem česko-polského hraničního h…
Kaple leží v horní části Bezděkova. Přímo kolem ní prochází dálková cyklotrasa z Trutnova přes Jestřebí hory a též trasa popsaná na https://www.tur…
Smírčí kříže vídáme nejčastěji na místech hrdelních zločinů nebo neštěstí,…
Rozcestí Slavětín (foto 1) leží na hřebeni Jestřebích hor v blízkosti bunkru Na Pahorku (foto 2). Vede tudy zelená značka jih…
Nedávám na Turistiku trasy, které nemají turistické značení,…
Kaple v Rybníčku
Osadu Rybníček najdeme nedaleko česko-polských hranic pod Janským…
Trošku oklikou jedeme z Broumova do Plzně. Máme ještě pár dnů čas, tak se…
Slavětínská rozhledna
Rozhledna je situována v k.ú. Slavětín u Radvanic, obec Radvanice, okres Trutnov, kraj Královéhradecký, (Jestřebí hory) p.p.č. 333/1, nejvyšší místo v rámci…
Rozhledna na Markoušovickém hřebeni, známá také jako Slavětínská nebo…
Při procházení Okrzeszynským výběžkem, sevřeným z jedné strany Vraními ho…