Jeseník - Medvědí kámen - Ripperův kámen - Černá Voda - Boží hora - Žulová

číslo 1 Medvědí kámen 4,0 km
číslo 2 Kaltenštejn 10,4 km
číslo 3 Boží hora 15,9 km

Trasu zahájíme v Jeseníku na nádraží, odkud se vydáme po silnici k lázním. Po 2 kilometrech dojdeme k rozcestníku turistických tras a vydáme se po zelené směrem na Medvědí kámen, ke kterému to máme z lázní 4,5 kilometru. Ze začátku cesta poměrně prudce stoupá, ale za Jitřním pramenem se na 2 kilometry narovná. Poté nás čeká závěrečný kilometrový výstup k Medvědímu kameni. Doporučuji navštívit skalní vyhlídku, odkud se otevírá překrásné panorama Rychlebských hor.

Odtud se vydáme po modré značce k Ripperově kameni, kam dorazíme zhruba po jednom kilometru. Z Ripperova kamene půjdeme po červené. Čeká nás tříkilometrové prudké klesání až ke zřícenině hradu Kaltenštejna. Cestou dolů se můžeme kochát výhledem na Žulovsko, kde můžeme spatřít například Boží horu, kam za 2 hodiny dorazíme. Nyní se nacházíme už dole na rozcestí Hradisko, odkud můžeme podniknout krátký výstup na zříceninu Kaltenštejna. Poté budeme pokračovat po zelené do Černé Vody. Cestou míjíme základnu Rychlebských stezek, kde bývá při krásném počasí rušno. Pokud se cestou ohlédneme za sebe, můžeme obdivovat mohutnost Sokolského hřbetu, který jsme právě překročili.

Jakmile dorazíme ke kostelu v Černé Vodě vydáme se přes silnici směrem k Velkému rybníku. Za ním se napojíme na modrou turistickou značku a vydáme se doleva směrem na Boží horu. Po 3,5 km už stojíme na vrcholu Boží hory, kde se nachází poutní kostel. Odtud pokračujeme po modré do Žulové, kde naší cestu zakončíme na nádraží.

Poslední aktualizace: 9.9.2013
Jeseník - Medvědí kámen - Ripperův kámen - Černá Voda - Boží hora - Žulová na mapě
Autor: miminho

Příspěvky z okolí Jeseník - Medvědí kámen - Ripperův kámen - Černá Voda - Boží hora - Žulová

Pomník obětí čarodějnických procesů v Jeseníku.
Když se jde pěšky z lázní do města Jeseníku prochází se Priessnit…
Síla přírody může pomoci k uzdravení duše tam, kde už nestačí pilulky a…
Okresní město Jeseník se stalo centrem turistického ruchu celého …
Priessnitzovy lázně  620m n.m.  15.7.2012  Při zpáteční cestě…
Géniův pramen
Vodní lázně v Jeseníku se ve svém areálu i okolí chlubí řadou upravených pramenů s pomníčky, které svým způsobem nemají jen tak obdoby a to i ve srov…
Proslulé Priessnitzovy léčebné lázně, v překrásné horské přírodě Jeseníků…
Pojmenování ulice a nakonec i stezky, která strmě stoupá z vilové čtvrti severně od nádraží Jeseník k lázním naráží na tradovanou skutečnost, že tudy…
Tentokrát jsme se ubytovali přímo ve městě Jeseník, kam přijíždíme vlakem. Od  vlakového nádraží jsme šli asi 20 minut pěšky k…
Přiznejme si, lázeňské město Jeseník mimo samotných Priessnitzových lázní…
Pokud přemýšlíte, že na poslední chvíli vyrazíte na dovolenou za zimními…
Zdravím všechny čtoucí, vydali jsme se na výlet do Jeseníku a chceme se o zážitek z túry podělit. Jízda vlakem nás zavezla až do…
Letošní dovolenou jsme strávili s manželem v Jeseníkách, jako místo ubytování…
Okolí města Jeseníku je turisticky velice atraktivní množstvím…
Město Jeseník je centrem Jeseníků, také se mu říká perla Jeseníků. Je…
Město Jeseník leží na soutoku říčky Staříč a říčky Bělá v severním výběžku…
Velikonoční pondělí a kouzelné počasí nás vytáhlo na první Jarní procházku…
Letos při návštěvě města Jeseníku jsme se synem absolvovali okruh po hradech založených loupeživými rytíři z rodu Wüstehube -…
Tento výlet je ideální pro pěší turisty. Začínáme ve městě Jeseník a po červené turistické značce se dostaneme do Lipová-lázně. Poté…
Masarykovo náměstí v Jeseníku prošlo v letech 2009-10 kompletní rekonstrukcí. Původní velká kašna na jižní straně náměstí byla nahrazena menší kašnou…
  Brzy po poledni odjíždíme z Bělé pod Pradědem do jediného většího sídla…