Jedlová - Míšeňský vodopád - Konopáč

číslo 17 po žluté TZ k cíly Šotolina 5,9 km
číslo 18 napojení červené TZ Šotolina 6,1 km
číslo 19 konec trasy - žst.Jedlová Šotolina 6,3 km

Na této trase navštívíme dvě přírodní zajímavosti Lužických hor - asi 1,5 m vysoký Míšeňský vodopád a skalisko Konopáč.

Naše trasa začíná na nádraží ČD Jedlová na trati 081.Za nádražní budovou se orientujeme u rozcestníku a vydáme se po žluté/zelené TZ směrem k rozcestníku Tolštejnská cesta.Otevře se nám krásný výhled na horu Jedlová.Asi po 500 m odbočíme Doprava na neznačenou lesní cestu.Na křižovatce lesních cest se dáme doleva.K cestě se připojí potůček.Sledujeme pozorně pravou stranu a u přítoku k našemu potůčku se vydáme po pěšině podél přítoku.Dovede nás až k vodopádu.

Stejnou cestou se vrátíme na cestu a pokračujeme mírně z kopce až k hlavní silnici I/9.Odbočíme na silnici a stoupáme do kopce.Pozor na bezpečnost silničního provozu,silnice je frekventovaná.Asi po 400 m vidíme lesní cestu odbočující ze silnice Doprava.Opatrně přejdeme a pokračujeme po lesní cestě.

Mírně stoupáme lesem a posléze dojdeme na rozlehlou paseku.Kousek před pasekou odbočuje upravená cestička k pomníku lesáka,která zde tragicky zahynul.Na křižovatce lesních cest se vydáme doleva do kopce a stoupáme až k manipulační ploše lesáků,kde se napojíme na žlutou TZ.Ta nám odbočuje po chvílce z kopce dolů ale my zůstáváme na cestě.kde se k nám připojí zelená TZ.Dojdeme až k rozcestníku Jelení skála - odbočka.

Zde začíná speciální značení,které nás dovede až k vrcholu skalnatého útvaru - Konopáč.Otevřou se nám rozhledy na Jedlovou,Tolštejn,Pěnkavčí vrch.Na obzoru vykukuje Hvozd,Sokol a nezaměnitelný vrchol Ralska.Stejnou pěšinou se vrátíme k rozcestníku a jdeme stejnou cestou zpět, mineme odbočku zelené TZ,a po pár metrech odbočíme z kopce na žlutou TZ,která nás dovede až k nádraží ČD Jedlová.

Celková délka okruhu je necelých 7 km a můžeme se orientovat na mapě KČT č.14 Lužické hory.

Použití VD je na této trase bezproblémové - záčátek i konec trasy je na nádraží ČD Jedlová na trati 081.Při použití motorového vozidla je možné nechat vůz zaparkovaný na jedné z odboček lesních cest ze silnice I/9(pozor je zde dvojitá čára).

Občerstvení po trase pouze z vlastních zásob.Na nádraží Jedlová je otevřena výborná nádražní restaurace.

K exportu dat do mapy bylo použito aplikace Sports Tracker.

Poslední aktualizace: 4.7.2015
Jedlová - Míšeňský vodopád - Konopáč na mapě
Autor: Diego

Příspěvky z okolí Jedlová - Míšeňský vodopád - Konopáč

Jedlová - Jedlová - Jedlová - Chřibská
Túru jsme odstartovali na nádraží v Jedlové, nádražní budova na dosti frekventované trati se nachází uprostřed lužických lesů. Šli jsme po…
Pohodová trasa, převážně lesem, bez větších převýšení. Nabízí výhledy na…
Trasa tohoto výletu začíná na nádraží ve Když konečně sejdemeSvoru, které…
Krátká, pohodová absolutně nenáročná trasa ( spíše procházka, pomineme-li výstup na samotný Malý Stožec ale i ten není přehnaně náro…
Na zeleně značené Stezce Českem mezi Jedlovou a Stožeckým sedlem v úvozu bývalé hojně využívané Pražské cesty stojí vysoký pískovcový sloup. Na čtyřbokém podstavci je reliéf…
Autem do Nové Huti (Svor-okr.Česká Lípa).Odtud pěšky po cestě,která kopír…
Poblíž Jeleního sloupu nad nádražím Jedlová stojí na rozcestí replika Třípanského kamene. Hraniční kameny se používaly k vymezení hranic panství od 18. století až do poloviny 20…
Vyjeli jsme vlakem z České Lípy a vystoupili na zastávce Jedlová…
Naše cesta začíná na parkovišti na Stožeckém sedle.Rozcestník s…
Dvojice Jedlovských rybníků leží v pramenné oblasti Chřibské Kamenice…