Jarní vyjížďka Šumperk – Vlčí sedlo a skoro zpět

číslo 1 Šumperk SOU Asfalt 0,0 km
  Sešli jsme se u učňovky
číslo 2 Nad Novými Domky Asfalt 1,5 km
  Kousek s červeným psaníčkem vyhlídka na hory
číslo 3 Rapotínská Asfalt 3,2 km
  Po cyklostezce
číslo 4 KKC Rapotín Asfalt 6,1 km
  U kulturáku mají cyklopoint s nářadím a hustilkou
číslo 5 Velké Losiny zámek Šotolina 9,2 km
číslo 13 Pod Vlčím sedlem Asfalt 22,8 km
  Rozcestí červené a zelené CZT
číslo 14 Pod Čepelí Asfalt 24,1 km
  Vstup do obory nedaleko turistického rozcestí (modrá a zelená CZT)
číslo 15 Vlčí sedlo Asfalt 24,5 km
  Vrchol trasy
číslo 16 Brána Asfalt 27,2 km
  Brána obory u Sedmidvorů
číslo 17 Vernířovice Asfalt 29,2 km
  Hotel Reoneo, zelená cyklotrasa 6189
číslo 18 Sobotín – Štětínov Šotolina 33,0 km
  Po polní cestě kole lomu Kožušná
číslo 19 Diakonie Sobotín Asfalt 34,4 km
  Dojezd žluté TZ od Kožušné, dál po hlavní č. 11
číslo 20 Odbočka ze silnice č. 11 Asfalt 38,2 km
  Z hlavní přes Petrov a Vikýřovice
číslo 21 Křižovatka k Malínu Asfalt 43,9 km
  Tady by mohl být konec, protože do Malína už jsme jeli za jiným účelem

Aktuální duben 2018 se nám činí možná překvapivěji, než bývá normálně, takže další sobotu jsme si nemohli odpustit nějakou vyjížďku do přírody. A jestliže před týdnem to byla rovina Litovelského Pomoraví, logicky to musí naopak někam do hor.

Scházíme se v poněkud komornější sestavě (ono míň lidí je vždycky na výpravu lepší) u šumperské učňovky.

První kilometry jsou vcelku jednoduché po asfaltu na Nové Domky (je tam nový povrch), takže jediným zádrhelem, že je to do kopce, ale je to kopec krátký a v sedélku se nám pěkně otevře pohled na údolí Desné a celé Jeseníky. Mira nám odpustí, že tentokrát jeho hospodu vynecháme, to by bylo moc brzo a pokračujeme kolem Rapotínské po cyklostezce. To musíme vydržet až ke kulturáku, kde odbočíme na polní cestu k zahrádkám a přes říčku Losinku na zadní cestu k rapotínské čtvrti u Losinky, to jsme už vlastně těsně u velkolosinského zámku. Zde podnikneme první občerstvovací akci, totiž posezení v zámecké kavárně.

Foto: Bobkart

Malé nakouknutí do zámeckého průjezdu odhaluje příjemnou novinku, od loňska mají nového kastelána a to se projevilo, že nechává otevřené nádvoří, tak se člověk může pokochat zdejšími arkádami i mimo prohlídky (nebo jsem musel ukecat paní v pokladně). Teď je to tedy v otvírací dobu otevřeno i jen tak, což je vlastně dobře.

Jak už to bývá, jak se v sedí v hospodě, něco se vyvrbí, tak mi ušlo kolo. Tak zatímco ostatní se taky shlíží na nádvoří měním duši.

Normálně bych tu špatnou rovnou zalepil, ale ještě nejedeme daleko, ač trošku proti správným zásadám, ještě to vezmeme na Brněnku, tedy do pivovárku Zlosin. Doufám že to nečte nějaký dopravní policista, jinak by měl o práci postaráno. Tady tu duši přelepím, takže do hor jsme nachystaní. Uličkou kolem Losinky a kostela přejíždíme k Maršíkovu a pod úpatím Rasovny do Filipové a dál po hlavní do Loučné.

Tak už jsme pěkně pod horama, což vyžaduje další posílení. To činíme u zdejší Tančírny, neboli rybníčku Kocián. Brzy je i postaráno o zábavu. Kromě značného množství láskyplných žab se vyrojila i skupina rybářů – amatérů. Za poplatek si můžou půjčit pruty a podběráky. Protože je rybníček zřejmě čerstvě zavezený, není problém o pěkné úlovky, převážně pstruhového charakteru.

Ale každé povyražení musí skončit, tak konečně na ten kopec. Ten tvoří horský přechod Vlčí sedlo. Z Loučné (nebo Vízmberku) sice vede lesní asfaltka, ale ty síly musíme dodat sami. Naštěstí se můžeme vymluvit tu na občasné trhání léčivých bylin (petrklíč, podběl), tu na focení té jarní přírody.

Na Vlčím sedle je sice velká obora Rudno. Ta je naštěstí průchozí, u vstupu jsou prostupné branky. Vynutili si je obě obce mezi nimiž vede i zelená cyklotrasa (Loučná – Vernířovice).

Bývaly doby, kdy ze sedla byl i nějaký výhled na západ (Červená hora), ale teď už je to dosti zarostlé. Pár výhledů je až při sjezdu na Sedmidvory, díky několika průsekům. Tak se ještě pokocháme posledním sněhem na hřebenovce.

Foto: Bobkart

Doufali jsme, že bude otevřena zdejší Brněnka (máme takových pojmenování v Jeseníkách víc), ta je ale zatím nedostupná, naštěstí dole ve Vernířkách funguje Reoneo i s vařením.

Tak máme vlastně odbytou tu horskou část, k návratu volíme celkem jednoduchou trasu na Sobotín, kolem Kožušné a po hlavní na Petrov.

Nemůžeme ovšem minout naši kamarádku Alenu. Tam nakonec slaví včerejší svátek mého jmenovce, tak se podíváme i jak se jim rozrůstá ovčí stádečko.

Nezdržíme se do tmy, ještě musíme do Malína za volejbalisty, ale to už je jiný příběh...

Poslední aktualizace: 19.4.2018
Jarní vyjížďka Šumperk – Vlčí sedlo a skoro zpět na mapě
Autor: Bobkart

Příspěvky z okolí Jarní vyjížďka Šumperk – Vlčí sedlo a skoro zpět

Šumperk - kostel sv. Ducha
Starokatolický, či řeckokatolický, ale nověji Pravoslavný kostel sv. Ducha je vlastně nejnovějším kostelem v Šumperku, ačkoliv se tváří dosti…
I když se to možná nezdá, tak tento článek na Turistiku skutečně patří.…
Snad každý skutečný pivař zná vyhlášené hanušovické "ryzí pivo z hor",…
Hospůdka Basa patří mezi nejoblíbenější šumperská zařízení svého druhu…
Možná můj příspěvek bude vypadat jako ono tradiční nošení dříví do…
Na rohu ulic Kozinova a Husitská stojí nepřehlédnutelný dům, který je…
Budova někdejšího německého gymnasia patří k nejvýstavnějším i největším…
Bývalý hřbitovní kostel, spíš kostelík sv. Barbory v Šumperku je považován za malou barokní perličku, zejména díky svému bohatě malovanému interiéru. Bohužel k…
V rámci velké revitalizace šumperských Jiráskových sadů z roku 2015 zde…
Šumperský Kostel sv. Barbory patří k nejpozoruhodnějším historickým…
Druhá část popisu šumperského barokního kostela sv. Barbory je za…
Šumperk - Hrad marnosti a pýchy aneb i Šumperk má svou vilu Tugendhat (Sieglova vila)
Soutěž 2 body
Titulek tohoto článku – jak se vzápětí přesvědčíte sami - opravdu nelže.…
U Kostelíku sv. Barbory se někdy mylně uvádí, že se jedná o hřbitovní kostel, nicméně jednalo se o běžný kostel, který sloužil jako svatyně předměstských o…
Jednou ze šumperských kulturních památek (od roku 1958) je patrov…
Informační centrum Šumperk se nachází se v centru města v budově di…
Jeden z  Jarních prodloužených víkendů jsme strávili na Šumpersku. První…
Šumperské vlastivědné muzeum dokáže čas od času připravit svým…
Sedmadvacetitisícové okresní Město Šumperk, ležící v podhůří Jeseníků,…
Úkolem tohoto tipu na výlet určitě není někoho přesvědčovat o tom, že…
Bedekery a průvodce světových nakladatelů, ale i renomované turistické…