Janovice - Dobratice

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

moje trasa začíná v Janovicích u školy kam nás dopravil autobus, vydáváme se podél kostela po nezpevněné cestě dolů kolem rodinných domů k potoku, přejdeme lávku i místní komunikaci a míříme stále rovně po cestě mezi pole mírně nahoru, cesta není nijak značená, jde se pořád rovně s výhledem na vrchol Prašivé Smile , není kde zabloudit.
Na hlavní cestu narazíme až v Raškovicích u autobusové zastávky Stříže kde jsme odbočily vlevo kousek po silnici (cca 150 metrů ) k řece Morávce, přejdeme most a po pár metrech se ocitneme u restaurace Maryčka ve Vyšní Lhotě. Odtud již není problém se držet ukazatelů směr vrchol Prašivá - chata na Prašivé.
Příště budu zvažovat zda nebude lepší odbočit vpravo od zastávky a napojení na žlutou značku jež vede také na vrchol Prašivé.
Cesta vede po asfaltové, docela frekventované silnici na vrchol, je to jediné prudké stoupání na celé trase. Na horské chatě je možnost občerstvení i ubytování, hojně navštěvované místo. Mnoho lidí tu nechává svá auta a pokračuje dále směrem na Kotař, jsou tu slušné podmínky pro pohodovou hřebenovku s dětmi či pro horská kola.
My si tu dáváme přestávku, čeká nás pouze 5,5km. klesání do Dobratic pod Prašivou na vlakovou stanici po červené značce.
Taková dopolední pohodová procházka na protažení těla i mého psa wink

Poslední aktualizace: 27.10.2012
Janovice - Dobratice na mapě
Autor: Maemi

Příspěvky z okolí Janovice - Dobratice

Janovice - o zbojníku Ondrášovi
Janovice leží v malebném podhůří Moravskoslezských…
Obec leží severovýchodně od města Frýdlant nad Ostravicí. Janovic…
Hůra (u Trojačky, jak je kopec označen na mapách.cz) leží na seve…
Obec Janovice leží v podhůří Beskyd, v bezprostřední blízkosti ma…
Říčka je malý Podhorský potok. Říčka pramení v nadmořské výšce 500 metrů …
Malý pahorek ( 454 m.n.m.) je součástí Podbeskydské pahorkatiny a…
Janovický Bučník (správně vlastně jen Bučník) je jedním z navenek…
Jedná se o jedno ze zajímavých míst v blízkém okolí Janovic, v tr…
Bystrý potok je rozcestí a orientační bod na modré turistiské značce a na…
Osada Bystré je místní částí obce Janovice. Osada se rozkládá jižním…