Hronov - Náchod přes Pavlišov mezi bunkry

číslo 10 Náchod, Plhov Asfalt 8,3 km
číslo 11 Náchod, u nádraží Asfalt 9,0 km
číslo 12 Náchod, náměstí Asfalt 9,5 km

Zcela nenáročná trasa převážně po asfaltu, spojující obě uvedená města. Vede po nevýraznám hřebenu nad Velkým a Malým Poříčím a nad Lázněmi Běloves. Cesta je lemována mnoha bunkry různých velikostí. Za Dobrého počasí (šel jsem tu dvakrát a nepoštěstilo se mi) jsou z cesty i pěkné výhledy na obě strany.

Trasa vede z hronovského náměstí po červené značce městskými ulicemi k nádraží ČD, přejde koleje a mezi vilami stoupá do kopce k silnici. Na tu se napojí u osady Studénky (foto 1 a 2). Zde odbočuje žlutá značka do Horní Radechové, všímat si jí nebudeme. Jdeme dále po silnici a po pár stech metrech odbočíme šikmo vlevo na úzkou asfaltovou místní komunikaci (foto 3). Vede přes vrch Signál (496 m n.m.), na němž jsou dva bunkry - Kóta B (foto 4) a Kóta A (foto 5). Zkusil jsem tu vyfotit i výhled pro představu (foto 6 a 7), ale poprvé jsem přes mlhu viděl 50 m před sebe a i podruhé podmínky nestály za nic.

Krátce za Signálem se cesta napojí zpět na silnici a po ní jdeme s výhledy (foto 8 a 9) a kolem dalšího bunkru (foto 10) k Pavlišovu. Ten projdeme (foto 11) a s výjimkou kratičkého úseku jdeme stále po silnici do Babí s dalším bunkrem (foto 12). Za obcí si červená značka zkrátí cestu přímým sestupem místo silničních serpentin na okraj Náchoda a ulicemi města nás dovede do centra města (foto 13 - 15).

Celá trasa měří 10 km, takže je tak na jedno odpoledne. Vzhledem k profilu a povrchu je vhodná i cyklonadšence.

Poslední aktualizace: 29.3.2010
Hronov - Náchod přes Pavlišov mezi bunkry na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Hronov - Náchod přes Pavlišov mezi bunkry

Rozhledny kolem Hronova
Z našeho bydliště trochu krkolomně 2 vlaky a autobusem. Z nádraží v Hronově nás na start výletu doveze autobus - do vesnice Vysoká S…
Při cestách v oblasti Náchodska a Broumovska město Hronov nelze m…
Velice pohodová trasa, sice téměř neustále stoupající, nejedná se ale o nijak prudké kopce. Velká část trasy vede lesem.  Vrch Turov je dnes z hledis…
Tuto trasu bych nazval vyloženě relaxační. Potřebujete-li odpočinek hlavně…
Míříme do“hlavního města amatérského divadla“, do rodného města Aloise…
Pohodlná trasa, sice převážně do kopce, ale s výjimkou posledního výstupu na vrchol Turova se nejedná o prudká stoupání. Větší část vede lesem, užijem…
Pohodlná trasa, sice převážně do kopce, ale s výjimkou posledn…
Centru dnešního náměstí ČS armády v Hronově dominuje barokní mariánské sousoší z roku 1725 od sochaře Severina Stolaře. Zhotoveno…
Rohový dům Komerční banky na náměstí Československé armády v Hronově přip…
Knahlův nebo také Kalinův domek stojí v Jiráskově ulici, která je výpadov…
Vyvrcholením letošního Národního týdne manželství v Hronově bylo slavnost…
"Autobusové nádraží" v Hronové není "autobusákem" v pravém slova smyslu.…
Hronov - rodný dům Aloise Jiráska
Rodný domek Aloise Jiráska se nachází za náměstím při levé straně silnice…
Park se nachází na rozhraní řeky Metuje a rodného domku Aloise Jiráska. Parku dominuje bronzová socha Aloise Jiráska od sochaře…
Jiráskovo divadlo - dominanta hronovského náměstí. Postaveno bylo v roce…
V Jiráskových sadech v Hronově (viz https://www.turistika.cz/turisticke…
Výchozím místem bude město Hronov (https://www.turistika.cz/mista/hronov). Tady odstavíme auto (pokud jsme nepřijeli vlakem nebo autobusem), dále se bu…
Cestou od rodného domku Aloise Jiráska k pozdně renesanční zvonici si…
Domek, který postavil na konci 18. století Jakub Jirásek, přibližuje…
Turistický rozcestník, který se nachází nedaleko rodného domku Aloise Jiráska, ukazuje turistům cestu po zelené značce ve směru…