Hrádek u Nechanic - Nechanice po silnici nejkratší cestou

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Hrádek u Nechanic, zámek (foto 1 a 2) Asfalt 0,0 km

Po silnici chvilku se zelenou značkou, serpentinami dojdeme ke kapličce. Bohužel v hodně bídném stavu (foto 3).

číslo 2 Kaplička Asfalt 0,5 km

Od kapličky jdeme kolem usedlosti, za níž končí les a otevřou se nám výhledy do kraje (foto 4, 5 a 7). Při dobrém počasí jsou krásně vidět Krkonoše (foto 6).

číslo 3 Nechanice, začátek města Asfalt 2,6 km

Hrádeckou ulicí "spadneme" až na náměstí v Nechanicích.

číslo 4 Nechanice, náměstí 3,2 km

A honem na jídlo (naproti kostelu restaurace U Šimlů) nebo do cukrárny (doprava směrem na Hradec Králové asi 200 metrů).

Vím, chůze po silnici není turisty zrovna oblíbená. Na této trase chci ukázat, že když ta silnice vede pěknou krajinou a není to silnice nějak frekventovaná, může být dobrou alternativou jiným cestám. A hlavně: na Hrádek na prohlídku zámku se dá dostat několika trasami. Po prohlídce už se může hlásit únava (nebo hlad) a tato trasa vás dovede do Nechanic díky tomu, že je z kopce, za přibližně půlhodinku.

Trasa je vhodná např. jako zpáteční k trase https://www.turistika.cz/trasy/nechanice-hradek-u-nechanic-pres-lubno nebo jako doplněk k https://www.turistika.cz/trasy/vsestary-zst-hradek-u-nechanic.

Poslední aktualizace: 2.4.2010
Hrádek u Nechanic - Nechanice po silnici nejkratší cestou na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Hrádek u Nechanic - Nechanice po silnici nejkratší cestou

turistické rozcestí Hrádek u Nechanic
Turistický rozcestník, který se nachází u zástávka autobusu u Hrádku u Nechanic, ukazuje turistům cestu do více směrů. Po červené…
Jedeme autobusem na trase Tanvald-Turnov-Hradec Králové, kde nám po nějaké…
Hrádek u Nechanic
Zámek Hrádek u Nechanic je kromě zámku Hluboká nad Vltavou nejvýznamnější…
Na místě, kde se dnes nachází malá zděná kaplička, jež připomíná stylově i barevně spodní vrátnici nedalekého zámku, měl podle lidov…
Místo, které si vysloužilo označení malá Hluboká snad ani není nutno…
V této vsi, která leží nedaleko Dolního Přímu, stávala až do 16. století…
Hrádek u Nechanic Při cestě kolem Hradce Králové je možné…
První zmínky o zdejším chrámu se vyskytují v Karolinských zakládacích…
Obec Hrádek, která se nachází jižně od Nechanic je prvně písemně doložena…
Jehlice je malá víska nedaleko Nechanic a my jsme si ji zvolili j…
Nechanice - původně gotický kostel Nanebevzetí Panny Marie, který se nachází na Husově náměstí je zmiňován počátkem 13. století. V…
Radíkovice - obec západně od Hradce Králové a 2 km od zámku Hrádek (u…
Jdeme z obce Kunčice krásnou alejí a lesem k Nechanickému zámku a odtud procházkou lesem polní cyklostezkou zpět přes Radostov do Ku…
Naprosto netradiční, ale velice hezká možnost, jak z návštěvy zámku…
Popovice - obec 4 km severovýchodně od Nechanic historicky doložená roku…
Pozůstatky bývalé nechanické tvrze se nachází v poli severně od centra města u říčky Bystřice. Jedná se o dochované části kruhových…
První zmínka o obci Probluz, která se nachází cca 10 km severně od Hradce…
Žižkův stůl - místo dalekých kruhových rozhledů, které se nachází severně, cca 7 km, od centra Hradce Králové. Od Žižkova stolu se…
Hradec Králové je krajským městem Královehradeckého kraje a leží východním směrem od Prahy. Metropole východních Čech, Hradec Králov…