Hotel diery – sedlo Medzirozsutce - oklolo Velkého Rozsutce - Štefanová

číslo 1 start Terchová centrum Asfalt 0,0 km
  možno autobusem do stanice hotel Diery nebo pěšky po silnici
číslo 2 hotel Diery 2,6 km
  odtud začíná cesta přes Janošíkové diery po modré značce
číslo 3 Dolné diery 3,7 km
číslo 4 Horné diery 4,6 km
číslo 5 Pod Pálenicou 5,6 km
  rozcestí
číslo 6 rozcestí tesná riezňa 5,9 km
  odbchádzka lokality tesná rezňa nově po zeklené
číslo 7 Pod Tanečnicou 7,2 km
  napojení zpět na modrou
číslo 8 sedlo Medzirozsutce 7,6 km
číslo 9 sedlo Medziholie 10,3 km
  rozcestí do Štefanové po zelené značce
číslo 10 cíl Štefanová 13,7 km
  zastávka autobusu směr Terchová

Trasa: Hotel diery – Dolné diery – Horne diery – Pod Tanečnicou – Sedlo Medzirozsutce - (Malý Rozsutec – zpět k hotelu Diery)* – Medziholie – Štefanová 27.8.2012

Další z naších plánovaných tras, na Malý Rozsutec přes Jánošíkové diery, začala ráno po včerejším dešti, dost špatně, ujel nám autobus z Terchové k hotelu Diery. Tak jsme šli pěšky po silnici, je to asi 3 km, což není zase až tak daleko.

Od hotelu Diery jsme se vydali po modré značce přes Dolné diery, Horné diery a protože bylo po dešti a poměrně blátivo a kluzko nebylo v Jánošíkových dietách zase moc lidí, což bylo příjemné, protože všichni známí nás varovali, že za krásného počasí tam bývá jak na Václaváku.

Cestou jsme neustále viděli cedule jak chodníky jsou udržované a financované firmou KIA Motors, popravdě nevím co financovali, protože opravené není kromě asi dvou řetězů téměř nic, žebříky jsou poničené, cesty přes blátivé místa kde kdysi bývaly lávky neupravené, ale dobrá, nejsme zas až takoví břídilové.

Bez nehody jsme prošli a přelezli několikeré žebříky, řetězy a napevno zabudované ocelové tyče, přes oboje diery, až na rozcestí Pod Pálenicou k odbočce na Tesná rizňa asi za 1h 40 min.

Tam jsme zjistili, že je vyznačena nová cesta, která obchází Tesná rizňa (další část kolem vodopádů s žebříky a řetězy), (ani na naší nové mapě ještě není tato zelená značka zakreslená), jelikož před námi šla početná skupina a nechtělo se nám zdržovat, tak jsme zvolili tuto „obchádzkovou trasu“, která se asi za 20 min, po celkem slušné pěšině opět napojí na modrou pod Tanečnicí.

Odtud do Sedla Medzirozsutce zde jsme odbočili na červenou na Malý Rozutec (původně jsme ho chtěli přejít a vrátit se po zelené dolů k Hotelu Diery), ale cestou nás potkal vracející se turista s tím, že asi 50m část výstupu po řetězech je zablácená a klouže, výhledy vzhledem k mrakům taky nic moc, tak jsem se vrátili do Sedla Medzirozsutce.

Odtud jsme šli po modré a obešli Velký Rozsutec, na místní poměry docela slušnou pěšinou s krásnými výhledy do dolin kolem Zázrivé, a krásnými pohledy na masiv Rozsudce a posléze s výhleden na Stoh, jsme za 1 hod došli do sedla Medziholie.

Odtud již stále dolů, strmou, širokou, místy blátivou cestou, po zelené značce do Štefanové asi 1h 15min, tam jsme zjistili, že autobus do TERCHOVé, což je asi 5 km, jede za hodinu a tak jsme si na něj za popíjení piva (desítka Kern za 1,10 Eura) počkali a odjeli do našeho bydlení.

V TERCHOVé jsme objevili Restaurant COVERA, kde bylo skvělé jídlo za poměrně slušné ceny a navíc ke každému jídlu zdarma 2cl borovičky, co si unavený turista může víc přát. Tam jsem chodili na jídlo po celý zbytek pobytu.

*Z původního středně náročného přechodu Malého Rozsudce se vyklubala docela pohodová vzhledem k délce také středně náročná trasa (těch pár žebříků a řetězů v dirách jsou bez větších problémů) kolem Velkého Rozsudce.

Poslední aktualizace: 20.9.2012
Hotel diery – sedlo Medzirozsutce - oklolo Velkého Rozsutce - Štefanová na mapě
Autor: Jara53

Příspěvky z okolí Hotel diery – sedlo Medzirozsutce - oklolo Velkého Rozsutce - Štefanová

Velký Kriváň (1708,7m.n.m.)
Malá Fatra, pohoří, které zná snad každý z nás. Krásná příroda, hřebenová…
Tento turisticky náročný výlet začínáme v Terchové, odkud nás odveze…
Vzhledem k tomu, že je Terchová zřejmě nejznámějším turistickým centrem Malé Fatry, tak zde přítomnost rozhledny asi nikoho moc ne…
Dominanta kopaničářské obce Terchová, ležící na severozápadě Slovenska, je bezesporu zdejší farní kostel, který je zasvěcen prvním slovanským věrozv…
Terchovský betlehem nájdeme v rímsko-katolíckom kostole sv. Cyrila a sv.…
Navštívime múzeum v Terchovej , kde nájdeme expozíciu s názvom Jánošík a…
Malá Fatra se nachází na severozápadě Slovenska, na území okresů Žilina,…
Terchovský pohyblivý betlém patří k nejoblíbenějším atrakcím této …
Terchovská Haluškárna je oblíbená restaurace, kde se potkávají turisté…
Mini Zoo sa rozprestiera pri hotely Gold na Vrátňanskej ulici v Terchovej…
Terchová - Pamätník najslávnejšiemu rodákovi - Pamätník bol odhalený pri…
Navštívime Terchovú,Jánošikove diery,Malý,Velký Rozsute…
Stylové ubytování, sdílená horská kola elektrokola, skv…
Od začátku července roku 2006 má Jánošíkem proslavená Terchová (dnes přibl…
Socha Juraja Jánošíka v nad životnej veľkosti sa vypína nad Terchovou už od roku 1988. Bola odhalená pri príležitosti 300. výročia…
Na značenou turistickou trasu, která začíná u mostu v Tiesňavách (je zde velké parkoviště a je to stejný výchozí bod jako na zbojnický chodník) se i…
Zbojnický chodník - Velmi atraktivní trasa vedoucí dolinou Obšívanka. Ce…
Dolina Obšívanka – romantická, skalnatá, při ústi soutěskovitě sevřená do…
Trasa, která překvapí perfektními výhledy do Vrátné doliny, překvapivě…
Jsme se ženou starší, poměrně zkušení turisté, letos jsme se rozhodli…