Hostýnskými vrchy V (Z Hošťálkové přes Držkovou a Kašavu do Březové)

číslo 1 Hošťálková (rozc., ČSAD) Šotolina 0,0 km
číslo 9 Obec Kašava 12,7 km
číslo 10 Okraj obce Hrobice Asfalt 14,5 km
číslo 11 Obec Březová - horní konec 16,4 km

Trasa vedoucí souvislým lesním porostem i loukami a pastvinami se samotami, hájenkami a osadami, mnohdy tvořenými typickými roubenkami. Zakončení cesty je v krajině dříve obhospodařované Agrokombinátem Slušovice. Putování začneme ve středu Hošťálkové u evangelického kostela. Po zelené turistické značce pozvolna stoupáme na Kuželek, který je výborným rozhledovým místem. Poté se už vnoříme do lesa, který opustíme až před Držkovou. V této části je minimum výhledů, pouze nakrátko je omezený rozhled od rozcestí Držkovské polesí a pak při sestupu k autokempu v Držkové. Zato se můžeme osvěžit vodou z udržované Ondrášovy studánky mezi rozcestníky Hošťálkovské a Držkovské polesí. U rozcestníku Májová přejdeme silnici vedoucí na Troják a Tesák a vystoupáme k samotám Močáry. Pod lesem zabočíme doleva a z mýtiny máme výhled na sestupnou trasu z Tisového a za ním Kopnou a Humenec. Při pokračování po zelené si odskočíme k tzv. Zadním skalám a pak už se napojíme na červenou. Po ní dokončíme obchvat Držkové a u rozcestníku Držková, rozcestí odbočíme Doprava. Zakrátko vyjdeme na loukách nad Držkovou a Vlčkovou, odkud máme další možnost prohlédnout si okolní zalesněné vrcholy, ale i pastviny, chaty a samotnou Vlčkovou. Zároveň tu odbočíme z červené značky vlevo na místní komunikaci. Po úbočí vrcholu Vančica přijdeme na další rozhledové místo a pak sestoupíme do Kašavy. Překonáme podruhé už dříve zmiňovanou silnici a část obce Kašavy k toku říčky Dřevnice. Záhy opustíme nejen ji, ale u chat pod lesem i silničku a strmější lesní pěšinou se napojíme na silnici spojující Velíkovou a Hrobice, odkud se budeme držet modré značky. Ta nás vede okrajem obce Hrobice do Březové. I na tomto úseku se nám naskýtají pohledy na Hostýnské a nově i Vizovické vrchy. Také zahlédneme hráz a část vodní plochy Slušovické přehrady.

Dostupnost: start i cíl - auto, autobus.

Občerstvení: restaurace vedle obecního úřadu v Hošťálkové; Patriot camp, potraviny a

Hospůdka U Köglerů, restaurace U krále v Držkové; cukrárna U Šarmanů

(pro mlsaly) a restaurace v Kašavě; pohostinství U Gajdošíků v Hrobicích;

restaurace v Březové.

Zajímavosti: evangelický a katolický kostel a empírový zámek v Hošťálkové; Držkovské

a Zadní skály u Držkové (cvičné lezecké skály), dřevěná zvonice a kaplička

v Držkové; Slušovická přehrada pod Hrobicemi a Březovou.

Poslední aktualizace: 2.10.2010
Hostýnskými vrchy V (Z Hošťálkové přes Držkovou a Kašavu do Březové) na mapě
Autor: maska

Příspěvky z okolí Hostýnskými vrchy V (Z Hošťálkové přes Držkovou a Kašavu do Březové)

Hošťálkovský kostel Povýšení sv.Kříže
Nachází se ve vyvýšené poloze ve stráni nad středem obce a je obklopen hřbitovem. Tento malý římskokatolický chrám byl vystavěn roku…
Další typická valašská obec na trase z Bystřice pod Hostýnem do Vsetína. …
Ve východní části Hostýnských vrchů v nadm. výšce asi 36O metrů,…
Venku začíná krásný podzimní den, takže na co čekat ? Rychle vstáváme,…
V dlouhé dolině Hostýnských vrchů (vzdálena asi 10 km od Vsetína) se rozk…
Když byl roku 1844 v této valašské obci zbudován menší empírový zámek,…
V údolí Hajnušovského potoka, v centru velké obce Hošťálková na Vsetínsku, se jen asi 200 metrů od zastávky busu nachází u břehů vod…
   Mé tušení, že teď na konci května bude několik dnů s krásně modrým nebem, se ukázalo jako správné a tak blahořečím své prozíravosti a s předstih…
    Máme polovicu měsíca srpna, hic je dneskaj pomály jak v rovníkové…
Ano, máme dobu GPS souřadnic, detailních satelitních map, internetových…
Prochází v délce asi tři a půl kilometru po asfaltové silničce, která…
   Jak už jsem v článku "Čertovy skály u Hošťálkové" naznačil, nejsou ani…
  Skončilo strašlivé "období dešťů" se záplavami a na obloze se zase…
Čertovy skály u Hošťálkové
   Návštěvník, stanoucí před nimi poprvé, si asi nejdříve protře svůj úža…
   Na podvrcholku hřebene, sestupujícího sem dolů do údolí od vrchu Křemeničná (600 m), se nad zarůstající pasekou vypíná roztomilá…
A máme tu první zářijovou sobotu, která je už od rána tak prosluněná, že s…
Pokud se od chaty na Trojáku vydáte po zelené turistické značce a trase…
V blízkosti lyžařského střediska Troják v Hostýnských vrších, stojí v…
Hotel Troják se svým sportovním centrem leží na křižovatce turistických…
  Když se v roce 1925 začala přes centrální část Hostýnských vrchů budovat…
  Už je tady téměř konec září a my se zase budíme do krásného sobotního…
Studenti historického semináře se pohodlně opřeli v křesílkách zasedacího sálu vsetínského okresního archivu. Ujal se jich sám pan ř…
V neděli 22.4.jsme vyrazili na turistický výlet do Hostýnských vrchů.…
„Ty pitomče pitomý, vždyť jsi byl tehdy nejmíň o 20 kilo mladší...“,…
  Po letošních poněkud zvláštních Velikonocích není následující neděli po…
   Narazili jsme na sebe v prodejně zlínského Army shopu a ihned jsme si…
   Podzim se překulil do své druhé půli, dal vale zářivě barevnému babímu…
Zřícenina hradu Lukov se nachází asi deset kilometrů od Zlína, na kopci nad obcí Lukov, na dohled Zoologické zahrady Zlín a zámku…
Svatý Hostýn je velice kouzelným kopcem Hostýnských vrchů. Dosahuje 735 m…