Horní Studénky přes rybník Sychrov do Štítů - pěší nenáročná i s kočárkem

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Kostel v Horních Studénkách Asfalt 0,0 km
  volně přístupné s náhrobky.
číslo 2 rybník Sychrov Šotolina 1,2 km
  Od kostela do lesíku kolem rybníku - asfalt měnící se na šotolinu až polní cestu, v lese opět asfaltka, po té z lesa k autoservisu ve Štítech opět šotolina a pak už jen asfalt.
číslo 3 frekventovaný úsek - hlavní tah 3,1 km
číslo 4 na náměstí Asfalt 4,1 km
  Jdete kolem domova pro seniory, Masarykova základní škola, bus zastávka - vše po levé straně, do kopce pak náměstí - památková zóna - restaurace Černá kočka, kostel Nanebevzetí panny Marie, u jeho strany levé - z kopce pak do acrobat parku.
číslo 5 rohový dům - u kostela - konec památkové zóny 4,3 km
číslo 6 Acrobat park Aleše Valenty 4,6 km

Nabízím úžasnou nenáročnou trasu pro rodiny s malými dětmi a dětmi v kočárku. Dokonce i pro cyklisty nebude problém trasu prubnout.

Ze Zábřeha jsme vyjížděli busem z Valové do Olšan, kde jsme přesedali směr Horní Studénky. Jeli jsme osamoceně, protože byl zrovna svátek 28.9. Otázka je, zda stále jezdí tak málo lidí, docela mne to překvapilo....

V Horních Studénkách jsme vystoupili přímo u kostela Sv.Linharta. Někde se nesprávně uvádí Sv.Leonard, také jsem na tento název někde na netu narazila. Kostel zvenku celkem normální, potřeboval by novou omítku jako sůl, uvnitř také vcelku klasika. Za to hřbitůvek je malinký, ale moc pěkně uzpůsobený a ten klid...lahoda. Kostel je vlastně obehnán nízkou zastřešenou zdí, kde jsou náhrobní kameny, zbytek jich zastřešen není. A jsou zde i obrazy křížové cesty.

v kostele
v kostele  •  Foto: pepis

Naproti kostelu je rodný domek generála ..... a vydáváme se odtud pak směrem od domku Doprava po značce žluté mírně do kopečku, kde už vesnice pomalu končí. Cesta je asfaltová, po té se jde z kopečka k rybníku Sychrov - cesta je polňačka, tady se jede s kočárkem (golfkami), které jsme měli my, mnohem hůře, ale stále se dá. U rybníka ani noha, klid. Dokážu si tady představit parné léto - komáři, mušky aj. Rybáři nikde, tak asi v rybníce ryby nebudou...Ale prostředí na focení nádhera. Odtud pak míříme už směr Štíty vlevo do lesíku, kde je rozcestí a zase dole z kopečku po asfaltce, dost široké a pohodlné. Dole pod námi teče potůček a všude kolem spousty materiálu na zabavení dětí - šišky, různé klacíky, kamínky, listy, kůra stromů....třeba na tvorbu broučího domečku. Jinak cestou nic jiného není, takže pokud něco čekáte...nečekejte. A už pak zase polňačkou míříme k autoservisu ve Štítech. Tady bohužel musíme jít kolem docela frekventované silnice - je to tah na Červenou Vodu a Králíky. Cestou potkáme jen starou kačenu, jak dohlíží na své potomky v potůčku a jinak už z dálky vidíme kostel Na nebevzetí Panny Marie ve Štítech. Moc se těšíme a musíme spěchat, abychom stihli poslední autobus, který nám jede v 18:30, protože bude 17 hodina a ještě chceme omrknout památkovou zónu - náměstí ve Štítech, restauraci Černá kočka a hlavně Acrobat park Aleše Valenty.

Tak ve Štítech je už ledacos k vidění a turisté Bobkart a Markyz už vše vyčerpávajícím způsobem popsali i vyfotili. Já to beru zkrátka z pohledu maminky od dětí, takže pro děti, pohodu, hřiště, zmrzka, pivko(pro tatínka nebo mužské osazenstvo) a aby se dalo popř. s kočárem.

Což tato cesta plně splňovala...

Akorát Acrobat park zklamal - restaurace zavřena, mrtvo. Jen chlapci trénovali skok do vody a pro malého tam byla skluzavka a trampoška, tak aspoň tak. Náměstí spousta památek - nové sluneční hodiny, morový sloup, socha a na závěr kostel, který je moc pěkný uvnitř.

Poslední aktualizace: 12.12.2016
Horní Studénky přes rybník Sychrov do Štítů - pěší nenáročná i s kočárkem na mapě
Autor: pepis

Příspěvky z okolí Horní Studénky přes rybník Sychrov do Štítů - pěší nenáročná i s kočárkem

Horní Studénky – na Rozsoše 270322
Původní záměr byl sice vyrazit na prozkoumání jedné dosti zajímavé lokalit…
Trasa na krátký výlet nemusí být za každou cenu použitá jen při církevních slavnostech. Osada Na Horách, nebo po místním označení…
Lípa velkolistá (Tilia platyphyllos) v Horních Studénkách tvoří se sousední kapličkou takřka nedílný celek. Díky rozsáhlému prostoru…
Malý tichý rybník asi 3 km východně od Štítů, patřící do katastru obce Ho…
Tímto vyprávěním bych se rád vrátil do posledního dubnového dne tohoto roku, kdy jsem se rozhodl otestovat kondici svou i svého kola…
Ačkoliv v názvu se objevuje jako výchozí místo rybník Sychrov (přesněji křižovatka s červenou pěší TZ) ve skutečnosti je nástupní místo v …
Horní Studénky jsou malou horskou obcí s 350 obyvateli a rozkládá…
Ve skutečnosti se název Rozsocha vztahuje ke kótě 517 m n.m.…
Zajímavé stromy věkem, vzhledem nebo jinými vlastnostmi bývají často odměněny otitulováním „Památný strom“. Leckdy to může být i…
To, že se na jaře (nebo dejme tomu v termínu jaru blízkém) i na Turistice…