Horní Maršov - Lysečinské boudy - Rýchory - Svoboda nad Úpou

číslo 1 Horní Maršov, bus Asfalt 0,0 km
  Nástupním místem na trasu je autobusová zastávka Horní Maršov, most. Přes náměstí (foto 2)jdeme po modré značce mírným stoupáním za obec (foto 3) a do Dolních Lysečin.
číslo 2 Dolní Lysečiny (foto 4) Šotolina 2,4 km
  Hezké místo s odpočívadlem (foto 5). Nad ním ve stráni je 8 m vysoká skála Lysečinská jehla (foto 6).
číslo 3 Horní Lysečiny, rozcestí 4,7 km
  Zde odbočuje žlutá spojka na Cestník. Pokračujeme stále do kopce, zčásti lesem kolem kaple Narození Páně (foto 7).
číslo 4 Lysečinské boudy (foto 8) Šotolina 6,6 km
  Možnost občerstvení. Na rozcestí změníme barvu značky na červenou a pomalu sestupujeme do Horních Albeřic (foto 9).
číslo 5 Horní Albeřice, vápenka Asfalt 9,2 km
  Další zajímavé místo na trase - stará vápenka (foto 10).
číslo 6 Horní Albeřice 9,6 km
  Opět možnost občerstvení v chatě Stará celnice (foto 11) nebo v bufetu Hasičárna. Následuje výstup na Rýchory.
číslo 7 Albeřický lom 9,9 km
  Starý vápencový lom.
číslo 8 Nad Albeřicemi 10,5 km
  Na rozcestí začíná žlutá spojka do polského Niedamirówa. Z cesty jsou nádherné výhledy na Albeřice (foto 12 - 14), později na Sněžku (foto 15 a 17), Rýchory (foto 16) a do Polského podhůří (foto 18).
číslo 9 Roh hranic 12,4 km
  Rozcestí s modrou značkou do Žacléře a polskou hraniční zelenou.
číslo 10 Rýchorský kříž (foto 19) Šotolina 13,8 km
  Rozcestí se zelenou značkou Žacléř - Svoboda nad Úpou a žlutou spojkou do Dvorského lesa. Všude okolo roste spousta náprstníků (foto 20). Cesta dále stoupá na Kutnou, cestou jsou hezké výhledy na Vraní hory a Sněžku (foto 21).
číslo 11 Kutná, Rýchory Šotolina 14,5 km
  Na rozcestí odbočíme vpravo po zelené značce k Rýchorské boudě.
číslo 12 Rýchorská bouda (foto 22) 15,0 km
  Občerstvíme se a zahájíme sestup.
číslo 13 Rýchorská studánka (foto 23) 15,3 km
  Pramen s výbornou vodou, v okolí roste vzácná stračka vyvýšená (foto 24).
číslo 14 Nad Maršovem Asfalt 17,2 km
  Na chvíli si dáme asfaltovou lesní cestu stále z mírného kopce (foto 25 - jak vidno, začalo nám pěkně pršet).
číslo 15 Rozcestí Slunečná stráň 19,0 km
  Zleva a shora k nám přichází žlutá značka od Lovčí boudy, dále pokračují obě značky společně přes louku a později lese až do Svobody nad Úpou.
číslo 16 Slunečná stráň 19,4 km
  Nádherná vyhlídka na Sněžku (foto 26), my jsme ji bohužel měli zastřenou clonou deště. Jsou zde lavičky k posezení.
číslo 17 Nad Svobodou Asfalt 20,1 km
  Následuje poslední úsek trasy z kopce do Svobody nad Úpou (foto 27 a 28).
číslo 18 Svoboda nad Úpou Asfalt 20,8 km
  Trasu končíme na autobusovém a vlakovém nádraží ve Svobodě nad Úpou.

I v Krkonoších se najde dost tras klidných, kde se nechodí v průvodu, kde si užíváte krásu přírody a kde jste rádi, když nějakého toho človíčka potkáte. Taková je (s výjimkou Rýchorské boudy) i tato popisovaná trasa. Vychází z Horního Maršova přes Dolní a Horní Lysečiny k Lysečinským boudám. Odtud klesá do Horních Albeřic, aby opět vystoupala na Rýchory a Rýchorské boudě. Od ní se jedná víceméně o stálé klesání přes Slunečnou stráň do Svobody nad Úpou.

Trasa je dlouhá necelých 21 km se střední náročností. Má převýšení zhruba 450 metrů, ale s celkem pohodlným stoupáním a klesáním. Na trase je několik úseků s nádhernými výhledy. Občerstvení je možné za dosti příznivé ceny na Lysečinské a Rýchorské boudě nebo v Horních Albeřicích.

Poslední aktualizace: 17.7.2012
Horní Maršov - Lysečinské boudy - Rýchory - Svoboda nad Úpou na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Horní Maršov - Lysečinské boudy - Rýchory - Svoboda nad Úpou

turistické rozcestí Horní Maršov - bus
Turistický rozcestník, který se nachází u autobusové zastávky v Horním…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky, rád bych Vás pozval na túru krásnou…
Pomníky padlým sice připomínají válečné události, ale na druhé st…
Horní Maršov - kostel Nanebevzetí Panny Marie
Novogotický farní kostel nanebevzetí Panny Marie byl postaven v letech 1895-98 dle projektu arch. Josefa Schultze, který byl i…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu na velký okruh…
Trasa začíná a končí v obci Horní Maršov, odkud vede přes Rýchorskou boudu…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu na malý okruh okolo Horního Maršova.Do Hiorního Maršova se dostanete …
Starší ze dvou kostelů zasvěcených Panně Marii byl postaven kolem roku…
Dve krkonošské informačné centra s pekným názvom Veselý výlet ponúkajú…
K začátku Křžové cesty se nejlépe dostanete od mostu přes řeku Úpu v…
Informační centrum Horního Maršova, kde návštěvník najde vše potřebné, se…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky, dne 20.5.2011, jsem naložil rodinu…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky, tentokrát Vás pozvu na náročnější…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky, tentokrát Vás pozvu na malou…
Rýchorská bouda, dnes již bývalá horská, byla postavena v r. 1926…
Dnes již neexistující Maxova bouda byla postavena kolem r. 1930 nedaleko…
Přímo na hřebeni Rýchor nestála do roku 1892 žádná stavba. Ve druhé…
Lysečinská jehla
Na samém konci Dolních Lysečin,v blízkosti soutoku Lysečinského a Albeřického potoka,  stojí zajímavá přírodní památka – tzv. Lysečinská skalní jeh…
Naším cílem bude lesní hrádek Aichelburg . Jako výchozí místo volíme Temný…
  Výchozím místem naší procházky bylo íčko Veselý výlet v Temném dole.  Z Trutnova je to asi 15 kilometrů po silnici II.třídy číslo…