Holašovice Brloh Kuklov Holašovice

číslo 4 Vstupujeme na silnici Asfalt 2,7 km
číslo 5 Odbočka z hlavní silnice Asfalt 3,0 km
číslo 6 Rozcestí České Chalupy Asfalt 4,5 km
  Zde se od červené odpojujeme a jdeme po cyklotrase
číslo 7 Zastávka u 30 lip Asfalt 6,1 km
číslo 8 BRLOH 8,8 km
  Jdeme kousek po červené a pak po NS
číslo 9 Scuzíáme z cesty do lesa Šotolina 10,4 km
  Po značené NS
číslo 10 Zde se na NS napojuje modrá značka Šotolina 10,6 km
číslo 11 Odbočka na KUKLOV Asfalt 11,6 km
  Odbočuje z cesty po modré na NS
číslo 12 Zřícenina Hradu KUKLOV Asfalt 12,1 km
číslo 13 Rozcestník a Klášter Kuklov Asfalt 12,3 km
číslo 14 Místo zvané Špatenka Šotolina 13,0 km
číslo 15 Rozcestník Jaronín Asfalt 15,6 km
číslo 16 Sedum Chalup Asfalt 17,8 km
číslo 17 Holašovice cíl 23,3 km

Holašovice Brloh Kuklov a zpět.

Výlet jsme podnikli jarní přírodou a bylo to náročné, partnerka si vzal nedopatřením menší boty a bylo o zábavu postaráno .

Výchozím i cílovým bodem jsou Holašovice, obec sice nevelká, ale její zanesení na seznamu kulturních památek UNESCO je úžasné. Obec netěží jen ze svého architektonického pokladu ale žije a to je podstatné.

Právě na konci obce je zřízen místními nadšenci tzv. Holašovický Stonehenge je to zajímavost u které se je dobré zastavit.

Další náš pochod pokračoval k lesu kde jsme se napojili na červenou turistickou trasu, kterou jsme prošli přes údolí Kamenného potoka a po silnici jsme se vydali do kopečka a dále po polní cestě směrem na rozcestí České Chalupy a to stále po červené.

Foto: josale

Zde odbočíme z červené trasy na obec České Chalupy k hlavní silnici a jdeme vlastně po cyklotrase č. 1085, kde asi po 1,5km cyklotrasa i naše trasa odbočuje vlevo po několika metrech dojdeme k místu kde po levé straně se nachází zajímavost shluk 30 lip na ploše 2x2metry.

Od tohoto místa scházíme dolu až na hlavní silnici kde odbočíme vlevo na BRLOH kam asi po 2 km dojdeme. Zde jsme si dali občerstvení v místní restauraci na hřišti, kde byla obsluha velmi příjemná.

Odtud jsme pokračovali po značené naučné stezce Brložsko ke Cvrčkovu mlýnu a dále přes Kremžský potok. Stále po NS kolem slovanského hradiště U Ondřeje a zde asi po 500m se NS stáčí Doprava směrem do kopce, po vystoupání se nám naskytl rozhled na Brložské údolí.

Dále pokračujeme až ke zřícenině hradu Kuklov, dále se zde napojujeme na modrou po které dojdeme k nedostavěnému kláštera Kuklov. Od rozcestníku Kuklov jdeme po modré asi 4km na rozcestí Jaronín. Zde odbočíme vpravo po silnici a po cyklostezce č. 1090 až k osadě Sedm Chalup a odtud zpět přes České Chalupy až do Holašovic.

Poslední aktualizace: 27.5.2013
Holašovice Brloh Kuklov Holašovice na mapě
Autor: josale

Příspěvky z okolí Holašovice Brloh Kuklov Holašovice

Holašovice – kaple sv. Jana Nepomuckého (Návesní kaple)
Náves jihočeské vesnice Holašovice se sice celosvětově prosl…
Není mnoho obcí, které by se mohli pochlubit takovou přirozenou krásou…
Notoricky známou vesničku Holašovice, jako představitelku zachovalé…
Malebná jihočeská vesnička Holašovice se letos v červenci stane j…
Pokud se vyskytujeme v Českých Budějovicích a zajímá nás lidová…
Z Českých Budějovic musíme do obce Brloh (Č. Budějovice-Prachatic…
Program našich dovolených je každoročně dlouze a pečlivě vybírán,aby…
Jihočeská vesnice Holašovice proslula zejména svým zapsáním do se…
Na jižním okraji obce Holašovice najdeme opravdovou zajímavost-Holašovické…
Čakov se nachází cca 20 km od Českých Budějovic, což už nám napovídá, že…