Hejnice(Bártlova b.)-Paličník-Smrk-Hejnice

číslo 9 chata Hubertka Asfalt 11,8 km
  odtud po zelené
číslo 10 Bártlova bouda-konec trasy Asfalt 14,1 km

Vycházíme buď z Hejnice anebo si můžeme popojet až k rozcestí Bártlova bouda a odtud pak vyrazíme po žluté směr Paličník a dále Pod Klínovým vrchem. Od Bártlovy boudy až k Paličníku je to stoupání - překonáváme převýšení 400m. Na Paličníku je nádherný výhled do okolí, můžeme spatřit na protějším svahu rozhlednu Smrk. Z Bártlovy boudy k rozcestí Pod Klínovým vrchem je to 3,5km po žluté, odtud pak poračujeme po modré směr Smrk, což je 4,5 km. Od rozcestníku Nebeský žeb. je to strmý 1km směr Smrk v-zimě můžou trochu působit problém namrzlé kameny.

Na vrcholu Smrk je od roku 2003 nová rozhledna, ze které je při dobrém počasí vidět až k Sněžným Jámám a je zde opravdu jedinečný výhled. Dole v rozhledně je možné posvačit-je zde dokonce touster:-).

Foto: anysek

Ze Smrku jdeme opět ten samý 1km zpět dolů a od rozcestí Nebeský žeb. jdeme po červené směr Hubertka 4,5 km. To už je cesta víceméně po asfaltce. Od Hubertky pak jdeme po zelené 2km směr Bártlova bouda, odkud jsme vyšli.

Cesta je dlouhá zhruba 15,5km. Není to tedy nic náročného, ale v zimním období, kdy se brzy stmívá je to akorát nenáročný výlet s krásnými výhledy. Občerstvit se můžete až v Hejnici, protože po cestě žádné občerstvení není, ale je dobré vzít si s sebou nějakou menší svačinu a najíst se můžete v rozhledně Smrk, kde nefouká a je zde příjemné posezení.

Poslední aktualizace: 21.1.2014
Hejnice(Bártlova b.)-Paličník-Smrk-Hejnice na mapě
Autor: anysek

Příspěvky z okolí Hejnice(Bártlova b.)-Paličník-Smrk-Hejnice

Výstup na Smrk, nejvyšší horu Jizerských hor.
Smrk, nejvyšší hora Jizerských hor, je vysoká 1124 metrů a je sna…
Jedním z největších vodopádů v Jizerských horách a v České Republice vůbec je vodopád na Černém potoce, který se nachází zhruba 2…
Jako vhodné výchozí místo jsem zvolil Smědavu, ta je ideálním výchozím…
Jizerské hory mají pro mě svoje kouzlo a vodopád na Černém potoce patří k…
Ráno vyjedeme autobusem na smědavu. Odtamaď se vydáme po neznačené značce…
Postupně se rozrůstající technické Muzeum v Bílém Potoce v Jizers…
Další hezké místo pro turistu je…
Skalní srub Pytlácká skála se nachází na Klínovém vrchu v nadmořské výšce…
Nad městečkem Hejnice v Jizerských horách se tyčí krásná skalní v…
Frýdlantské cimbuří dostalo svůj název kvůli údajné pod…
Pátek 5. 10. 2018 Na dnešek hlásili nejlepší počasí - jasno, slunečno, teplo. Ráno sice mrzlo, ale už…
Frýdlantské cimbuří patří k nejvyhledávanějším turistickým cílům …
Frýdlantské cimbuří je skupina skalních útvarů ve …
Z Bílého potoka míříme nejkratší cestou k zelené TZ. Ta nás zavede k nejzajímavějším skalním skupinám Jizerských hor. Od Liščí chaty, kde žádná chata…
Jeden z mnoha nádherných potoků v Jizerchých horách. Je na něm spousta nádherných vodopádů a přírodních výtvorů. Pramení pod Černou horou ve výšce…
Frýdlanstké cimbuří a Černý potok jsou přírodní chráněná území, kte…
Chystáte-li se do Jizerských hor a vyhledáváte-li krá…
Intro   Svět vám zkazil náladu? Všechno jde rychle do kytek? Tvoje holka…
Nejvyšší hora české části Jizerských hor (1124 m). Kdysi se zde s…
Rozhledna na Smrku-nejvyšším vrcholu Jizerských hor.1124m.n.m. Dostupnost na rozhlednu je orientována na peší turistiku,nebo zdolání kopce na…