Graselova stezka Nová Bystřice

Trasy Pěší trasa Malá náročnost Video trasa

Vydejte se po stezce, která vás zavede na místa, kde loupil, přežíval a skrýval se obávaný „grázl“ J. G. Grasel. Syn žebračky a místního rasa, který se již jako mladý stal vůdcem místní loupežné bandy. Dodnes živá historie v písních a lidových vyprávění.

Stezka v Nové Bystřici obchází město po hřebenech okolních kopců - po loukách, mezích, lesem. K tomu nejlepšímu na stezce patří přírodní rezervace Blanko, skalní útvar Hamerské skály nedaleko Hradiště, Kostel Nejsvětější Trojice v Klášteře a v neposlední řadě dráha Jindřichohradecké úzkokolejky, která může být příjemným zpestřením i zkrácením výletu.

Stezka je v terénu značena písmenem G.

Značení stezky:

Velký Proudný

Popis trasy:

Stezka vychází od turistického informační střediska na náměstí, kde si můžete i zdarma vyzvednout mapku trasy. Z náměstí vede ke golfovému hřišti, kolem rybníků Mnišský, Proudný až k rybníku Blanko, kde je přírodní rezervace. Za hrází, po silničce vpravo jdeme do obce Smrčná. Na návsi, za silnicí vede vlevo mezi domky, okolo rybníku a za posledním domem mezi pastviny. Za hrází dalšího rybníčku stoupá vpravo až do Hradiště. Za obcí vede stezka vlevo do skal, odtud se vrací na silnici. Podél sjezdovky jdeme až na hlavní silnici. Za ní stoupáme k bunkru a od něj vpravo dolů na Ovčárnu. Dále vlevo mezi zahrady, kolem rybníčků a vlevo do lesa. Za lesem vpravo po silnici do Hůrek. Ve vsi odbočíme vpravo k zastávce úzkokolejky. Dále stezka vede po silnici do obce Blato. Na návsi u kapličky doprava a kolem rybníku Osika jdeme až do obce Klášter. Zde kolem kostela stoupá stezka vpravo k samotám Mýtinky. V aleji stezka odbočuje vpravo a lesem vede až ke kapličce nad obcí Artoleč. Za kapličkou vpravo na kamenný vrch, za ním doprava na louky nad Novou Bystřicí a vlevo k silnici. Po ní 1 km do výchozího místa.

Mapka ke zhlédnutí a vytištění  ZDE.

Poslední aktualizace: 11.5.2024
Graselova stezka Nová Bystřice na mapě

Příspěvky z okolí Graselova stezka Nová Bystřice

Nová Bystřice, farní kostel sv. Petra a Pavla.
Kostel byl postaven v gotickém slohu někdy v polovině 14. století…
Nádraží se nachází ve východní části města a je konečnou stanicí …
Na jižním okraji České Kanady je několik zajímavých míst, které b…
       V srdci české Kanady: nejsevernější bod Rakouska, Kámen re…
Výstavba hřiště byla dokončena v roce 2004, kdy bylo hřiště i znormováno.…
Jindřichův Hradec – Nová Bystřice a zpět Jízdenku můžete koupit…
Městečko Nová Bystřice s 3 300 obyvateli (včetně 13 místních částí…
Účastníky čeká cyklojízda startující v třeboňské části trasy  Eur…
Nová Bystřice leží v Jižních Čechách, jihovýchodně od Jindřichova Hradce …
Informační centrum se nachází na hlavním Mírovém náměstí v historické části města. Kontakt: Informační centrum, Mírové náměstí 53,…