Ferraty na Schiaře nad Bellunem.

Trasy Pěší trasa Velká náročnost

Po Brentě nás nad Bellunem čekala další lahůdka. A to tři krásné ferraty, které popisuje ve své knize Nejkrásnější ferraty v Dolomitech, Pascal Sombardier.

Auta necháváme na parkovišti nad Bellunem u Case Bortot a vydáváme se podle říčky Ardo kaňonem na tříhodinovou cestu k Rifugiu 7 Alpini, kde hodláme přespat. Cestou neodolám a koupu se v jedné z četných tůní, které tady říčka vytváří. Voda je překvapivě teplá a dle očekávání naprosto průzračná. Na chatě je pouze pár turistů a tak se bez problémů ubytováváme. Cena je lidová, 15 Euro, pokud vlastníte kartu pojištění Alpenverein.
Ráno vyrážíme v osm protože nás čeká vyživný den, tři ferraty a převýšení více jak tisíc metrů.
Po půlhodině nástupu stojíme pod ferratou Zacchi. Zdá se nám, že tuto kolmou stěnu nemůžeme slézt.... Ale jde to a hned na začátku zdoláváme padesátimetrový komín. Jen slunce do nás pere a já vidím, že moje dnešní zásoby vody stačit nebudou, proto v jedné tůňce doplňuji láhve a pořádně piji. V nejhorším případě mě čeká průjem, ale protože jsme takto doplňovali vodu celý týden na Brentě a bylo to v pohodě, tak strach nemám... :-). Zacchi je krásná ferrata, kde se střídají výšvihy s terasami, na kterých je plno květin. Asi v polovině ferraty nás dostihnou mraky, valící se z údolí od Belluna. Díky za to. Za tři hodiny jsme pod dominantou této ferraty, Gusélou del Vescová. Tady u bivaku Ugo Dalla Bernardina obědváme a kocháme se krásnými výhledy. Pak následuje ještě 200 výškových metrů a hodina cesty na vrchol La Schiary po ferratě Berti. I tento úsek je lemován nádhernými výhledy a tak se na vrchol "profotím" jako poslední, ale stojí to za to.... Nahoře posedíme a já opět fotím tu krásu okolo. Potom po hřebeni, jištěni lanem, přecházíme na další vrchol, odkud scházíme k bivaku De Marmol S. Bocco. Tady začíná poslední ferrata - Del Marmol. To je opět kombinace lan a žebříků. Dolů nám to trvá zhruba hodinu a v patách máme sestupující mraky.
Ferraty to byly opravdu krásné s  úžasnými výhledy na okolní Bellunské Dolomity. Čtvrthodinový sestup k chatě končíme přechodem přes vyschlé, kamenité koryto říčky Ardo. To ještě netušíme, jak bude vypadat za půl hodiny...... Dáme zasloužené pivo a studenou sprchu. Máme v plánu ještě navečer sejít do údolí a přespat ve stanu u parkoviště a ráno vyrazit domů. Ale najednou se setmí, začne se blýskat, rachot hromů se odráží od okolních skalních stěn a z nebe se sypou kroupy...  :-((. Už chápu ty bivaky nahoře. Za půl hodiny je po všem..... trávník okolo chaty je zasypán kroupami, z okolních skalních stěn crčí desítky vodopádů a koryto říčky Ardo je plné divoké valící se vody... Takže přenocujeme na chatě ve společnosti kamarádů a při dobrém italském vínu. Byl to opět krásný den cool.

Poslední aktualizace: 14.2.2024
Ferraty na Schiaře nad Bellunem. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Ferraty na Schiaře nad Bellunem.

Longarone
Městečko Longarone v severní Itálii, 30km od Belluna. Údolí italských…
Letošní letní dovolenou jsme prožili v krásném prostředí italských Dolomit…
 Passo di Giau /2.236 m/ je další z průsmyků, který jsme zdolali v rámci…
Přes sedlo Giau vede silnice z Cortiny d´Ampezo do Selva di Cadore. Široké…
Velice oblíbený zimní areál, který nabízí přes 60 km, v…
Itálie - Dolomity (1): Seznámení s Dolomity – informace,…
Itálie – Dolomity (3): Cinque Torri (Pět věží) ze sedla Falzarego …
Cinque Torri neboli Pět věží je krásný skalní útvar nad…
Další ze symbolů Dolomit se nachází v blízkosti Cortiny d´Ampezo na jižních svazích pod sedlem Falzarego a je součástí horské…
Krásné golfové hřiště, které není jen na rovině. Jsou odtud krásné výhledy…