Drahanská vrchovina - pramen Punkvy a vrchol Skalky

číslo 8 pramen Punkvy Šotolina 9,8 km
číslo 9 Skalky - meteoradar Asfalt 11,4 km
  po silničce

Nejvyšším vrcholem Drahanské vrchoviny je hora Skalky(735 mnm),známá umístěním meteorologického radaru.

Naše trasa začína na náměstíčku obce Benešov.Orientujeme se u rozcestníku a uličkou mezi domy se vydáme po žluté TZ směrem na Suchý.Projdeme okrajem obce a vcházíme do lesa.Na rozcestí Pod Skalkami odbočíme doprava a pokračujeme lesní cestou stále po žluté TZ.Na křižovatce lesních cest opustíme žlutou TZ,která odbočuje doprava a zpevněná lesní cesta nás přes křižovatku se žlutou TZ dovede k lesnímu rybníčku napájenému potokem Luha.Okolo PR Skelná Huť dorazíme k silnici II/150.

Popojdeme k rozcestníku Skelná Huť,kde se napojíme na modrou TZ.Lesní cesta nás mírným stoupáním dovede k rozcestníku U Skal - křížení s naší známou žlutou TZ.My stoupáme úbočím vrcholu Skály k rozcestníku Punkva - pramen odbočka.Po lesní pěšince s místním značením dojdeme ke zdrojnici známé řeky Punkvy.Okolí pramane je "ozdobeno"hrníčky.Stejnou cestou se vrátíme na lesní cestu.

Naše modrá TZ nás dovede k rozcestníku Skalky k impozantní budově meteorologického radaru.Vlastní vrchol Skalky je asi 50 m od cesty v porostu.Pomocí silničky vedoucí od radaru se vrátíme na okraj obce Benešov a dorazíme na výchozí místo.

Celková délka trasy je asi 13 km a najdeme jí na serveru Mapy.cz nebo na mapě KČT č.51 Haná.

Autobus z Boskovic nebo blanska nás doveze na náměstíčko v obci Benešov.

Občerstvení na trase je v obci Benešov na začátku/konci trasy v místní restauraci Morava.Na cestě je jedno TO u Radaru Skalky.

K záznamu a přenosu GPS dat byla použita aplikace SportsTracker.

Poslední aktualizace: 7.5.2017
Drahanská vrchovina - pramen Punkvy a vrchol Skalky na mapě
Autor: Diego

Příspěvky z okolí Drahanská vrchovina - pramen Punkvy a vrchol Skalky

Benešov u Boskovic - občerstvení v obci
Benešov jako rekreační a nejvýše položená obec Drahanské vrchovin…
Okruh začíná v Benešově na návsi. Odtud vystoupá až k nejvyššímu bodu Skalky a odtud pak mírně klesá až k Pavlovs…
Nenáročný kratší výlet vrcholovou částí Drahanské vrchoviny. Celk…
Nachází se na křižovatce ulic naproti bývalé restaurace Morava ve…
Vycházka se nachází ve vrcholové části Drahanské vrchoviny. Začín…
Benešov se nachází se 8 km od Boskovic. Je nejvýše položenou obcí…
Benešov je nevelká podhorská, částečně rekreační obec a najdeme j…
Nahlédnutím do regionálního tisku jsem tuhle zjistila, že 8. 9. 2012 má být pro veřejnost otevřen radar Skalky. Týjo, to by mohlo…
Je nejvýše položenou osadou na Drahanské vrchovině. Velká část ka…
Toto velké rozcestí ( prakticky ale jen zastavení na modré turistické značce ) se nachází jen 0,5 km za osadou Pavlovský Dvůr, která…
Nachází se na hřebenu Paprč na okraji kořeneckého golfdového areálu. Prochází tudy modře značená turistická cesta a začíná žlutá značka. Modrá vede…
Toto malinké rozcestí ( prakticky jen zastavení na modré turistické značce ) se nachází v osadě Pavlovský Dvůr na silnici, spojující…
Z turistického hlediska se jedná o významné orientační místo ve v…
Nejvyšší bod Drahanské vrchoviny se nachází 2 km jihovýchodně od obce Benešov u Boskovic uprostřed zdejších většinou jehličnatých…
Areál se nachází východně od obce v přírodním parku Řehořkovo Koř…
Cesta pěšky z Hanušovic do Rakouska (díl 4.)Propršená Drahanská vrchovina…
V Moravském krasu, v oblasti Boskovicka a v srdci přírodního parku…
Informační centrum se nachází ve vstupním objektu golfového areál…
Okruh začíná u parkoviště golfového areálu Sokrates. Jeho délka je 11,6 km a vede po červeně značených lyžařských…
Okruh začíná u parkoviště areálu Sokrates. Jeho délka je 8 km a vede po zeleně značených lyžařských značkách. Nejnižším…