Dobronice u Bechyně zřícenina středověkého hradu nad řekou Lužnicí

Trasy Cyklotrasa Střední náročnost

Při cyklistických toulkách po táborsku je vděčným turistickým cílem zřícenina gotického Hradu Dobronice stojícího na ostrožně nad pravým břehem Lužnice ve stejnojmenné vsi, vzdálené asi 20 km od města Tábora. Dobronice jsou častou zastávkou vodáků splavujících Lužnici z Tábora do Bechyně nebo cyklistů, kteří se dostanou s kolem snadno až na hrad.

Počátky dobronického hradu sahají do 14. století, kdy byl v majetkem vladyků z Dobronic, později pánů z Rožumberka.

V 16. století byl hrad pozdně goticky přestavěn a od roku 1691 do 1727 se stal majetkem jezuitů, kteří ho užívali jako letní rezidenci. Po zrušení řádu hrad chátral a postupem času se měnil ve zříceninu.

Dominantou hradu je již z dálky patrný okrouhlý bergfrit, česky útočištná věž, poskytující obráncům hradu v případě potřeby poslední útočiště. Z obranných důvodů věž byla přístupna pouze po můstku v úrovni prvního patra věže.

Pozdní gotickou přestavbou hrad získal dostatečné množství reprezentativních a pohodlných obytných prostor v západní straně jádra hradu.

Kolem hradu vede červeně značená turistická trasa Tábor – Bechyně. Mimo sezónu je vstup na hrad bezplatný. V současnosti je hrad součástí Panství Bechyně a. s. a je ve správě táborské agentury URSUS s.r.o., která hrad provozuje.

Poslední aktualizace: 18.1.2011
Dobronice u Bechyně zřícenina středověkého hradu nad řekou Lužnicí na mapě
Autor: Vladin

Příspěvky z okolí Dobronice u Bechyně zřícenina středověkého hradu nad řekou Lužnicí

Půjčovna lodí Luznice Tábor, Sazava, Vltava, Otava
Půjčovna lodí Lužnice v Táboře vám zapůjčí za nízké cen…
Železniční příhradový most postavili jako součást první elektrifikované…
Do Tábora po silnici č. 137 z které sjedeme do Údolní ulice a na konci…
Železniční most přes řeku Lužnice v Táboře. Pěšky, na kole a nebo autem.  Buildering je druhem extrémního sportu. Buildering…
Zatímco v historickém jádru města najdete stavby především v pozdně gotickém a renesančním slohu, a…
Ve městě Tábor, v místě, kde se napojuje na ulici Budějovickou ulice 9.května, jsem objevil jednu drobnější, ale o to zajímavější st…
Charitativní setkání pro podporu Botanické zahrady Zemědělské školy …
Výlet pro milovníky rostlin dostupný po celý rok vlakem…
Tábor je městem nejen historickým a husitským, ale i přátelským p…
Úterý 17. 5. 2022 - dopoledne Včera k večeru jsme dorazili do Tábora, abychom se prošli po zdejších památkách. I když v noci pršelo,…
Město Tábor, Husité, Lužnice a Zoo. Přijet do Tábora můžeme vlakem, autobusem ze všech stran. My jsme přijeli autem. Protože je vše…
Úterý 17. 5. 2022 - odpoledne Při procházce historickým centrem Tábora…
Vítejte v Táboře, městě, které je známé především díky své husits…
Ke koloritu Tábora neodmyslitelně patří nejstarší údolní vodní ná…
Divadlo Oskara Nedbala v Táboře se skládá vlastně z dvou budov, původní určená čistě k divadelním produkcím je…
Do Tábora se výborně dostanete vlakem z pěti směrů (od Prahy, Českých…
Známý rybník v Táboře založený roku 1492 pro zásobování města pitnou…
Opevnění města Tábora bylo budováno od založení husitské pevnost na počátk…
V Táboře v Kotnovské ulici je možno navštívil další z táborských lákadel. Je jím Muzeum čokolády a marcipánu.  Začátek expozice se…
Mojí snahou dnes není vypsat všechny památky, muzea a zajímavosti ve…