Cyklovýlet po rozhlednách jižní Moravy II.

Trasy Cyklotrasa Střední náročnost

Začátek výletu začíná opět v Kobylí. Jedeme po Modrohorské cyklostezce pod Kraví horou směrem na Bořetice. Tady odbočíme na Němčičky a kolem nejníže položené sjezdovky ve střední Evropě vjíždíme do obce. Pak pokračujeme po silnici /stále po cyklostezce/ až na křižovatku nad Horními Bojanovicemi. Zde odbočíme na nám od včera známou modrou turistickou, která se nejprve vine mezi vinicemi a pak pokračuje lesem až k rozcestí Pod Majákem. Odtud po Velkopavlovické cyklostezce míříme nad Křepice, kde je nedokončený megalomanský památník maršála Malinovského, památka na boje v 2. světové válce. Vracíme se zpět a nad Nikolčicemi odbočíme cestou mezi vinice směrem na Hustopeče. Po prohlídce krásného náměstí, morového sloupu a novodobého kostela jedeme k rozhledně v mandloňovém sadu. Jedeme směrem na Kurdějov a hned za městem se dáme vlevo mezi vinice. Cesta je značená a asi po 1km jsme pod rozhlednou. Na jaře, když kvete celý mandloňový sad to musí být působivé. Bohužel obzory jsou v mlze, tak výhledy nic moc.. Z rozhledny se vracíme zpět do do města a vyrážíme po cyklostezce André směrem na Starovičky. Zastavíme se u památníku velké tankové bitvy v druhé světové válce. Projedeme Starovičky a míříme do Zaječí, k naší další rozhledně - Maják na Přítlucké hoře. Krásné výhledy, především na vodní nádrž Nové Mlýny a Pálavské vrchy. Pokračujeme mezi vinicemi /hrozny byly výborné wink/ směrem na Rakvice. Přejeli jsme přes dálnici a pokračujeme po silnici do Velkých Pavlovic. Po prohlídce města jedeme směrem ke Staré hoře, kde stojí desítka nových vinných sklepů /klasické jsou podstatně hezčí/. Odtud jedeme směrem Na rozhlednu Slunečná, kde jsme včera ochutnávali vyborný červený burčák. Dnes máme kromě něho slíbený "šrůtek" uzený na meruňkovém dřevě. A je to tak, přestože je rozhledna obsypána turisty, uzené i burčák máme schované Smilewink. Jše je výborné, jen tak tak stíháme fotit západ slunce. Po lahodném občerstvení se vracíme zpět na základnu.

Poslední aktualizace: 30.10.2012
Cyklovýlet po rozhlednách jižní Moravy II. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Cyklovýlet po rozhlednách jižní Moravy II.

Kobylí
Kobylí je velká vinařská obec s 2080 obyvate…
Naše solná jeskyně je jedinečná svým hvězdným nebem.Pohádkový interiér a …
Nachází se na jihovýchodním okraji obce při polní cestě nad zasyp…
Z Kobylí přes Vrbice až do Čejkovického Sonnentoru. Pop…
Nenechejte se splést tím, že Patria Kobylí je akciovka, má 160 zaměstnanců a zabývá se různou zemědělskou výrobou. Pěstování hroznů a výrobu jejich vín reprezentuje značka Víno z Kobylí. Ze 153 vlastních hektarů zde ročně vyprodukují kolem 700 tisíc…
Naše trasa začíná u penzionu Patria v Kobylí, kde jsme ubytováni. Vyrážíme…
Začátek tohoto výletu je opět u penzionu Patria v Kobylí. Vyrážíme po…
Trasa vycházky vede po modré značce od nádraží v Kobylí, přes…
I přes nepříliš povzbudivé počasí předminulého víkendu jsme si neodpustili…
Trasu zahájíme v Kobylí u železniční stanice, po modře značené pěší značce severním směrem vyjdeme z obce do lesa a poměrně výrazným stoupáním…
Výlet zahájíme na železniční stanici v Kobylí na Moravě, dobře dostupné i…
Nachází se na objektu železniční stanice. Prochází tudy modře značená turistická cesta a nově i zelená značka…
Trasa vede od železniční stanice Kobylí na Moravě průběžně ulicem…
Máte rádi kvalitní vína, která získala četná ocenění v České republice i…
Spatřit zrod nového dne, vidět ten okamžik, kdy se první sluneční paprsek…
Od podzimu roku 2018 mají návštěvníci…
O víkendu bude v Kobylí na jižní Moravě otevřena unikátní…
Trkmanka (místně též Svodnica) je malá říčka protékající v okrese…
Stráž je asi nejznámější vrbickou částí či lokalitou. Najdeme zde totiž nejen vinné sklepy, které jsou předmětem tohoto článku, ale…
Jihomoravská vinařská vesnice roku 2014, tedy Vrbice, leží na Břeclavsku,…
Nachází se v nejvyšší části obce na jehož vrcholu stojí Kostel sv…
Jihomoravskou vinařskou obec Vrbice nezdobí jen uličky vinných sklípků, ale také celá řada nejrůznějších pamětihodností. Jednou z…
V nejvyšší části vinařské obce Vrbice, která se nazývá – od dob,…
Nacházejí se pod vrcholem kopce v horní části obce. Jsou…
Kopec Lácory, který se nachází severozápadně od obce vytváří zde…
Rozcestník se nachází ve středu obce Vrbice. Po modré značce odtud dojdete…
Pátek 27. 5. 2022 - odpoledne U jedné rozhledny jsme spali, u druhé jsme…
Kdyby jen šlo povědět, která z vinařských zajímavosti je jednoznačně…
Vrbice jsou větší vinařskou obcí s 1120 obyvateli a najdeme ji v oblasti Hustopečské pahorkatiny, východním směrem od města Velké…