Cyklobusem na Smědavu a dále s kolem na Jizerku

Trasy Cyklotrasa Střední náročnost

Osada Jizerka je známým, ale hlavně nádherným místem Jizerských hor. Osada je pojmenována podle potoku Jizerka, který jejím katastrem protéká. Na Jizerku se můžeme dostat z několika směrů. Buď po silnici z Horního Polubného autem nebo ze Smědavy po turistické trase na kole, pěšky či na běžkách.

Vybereme-li si za nástupní místo na Jizerku parkoviště u chaty na Smědavě, můžeme k němu dojet osobním autem s koly nebo použít linkový cyklobus Frýdlant – Smědava. Kvůli omezené kapacitě parkovacích míst na Smědavě, doporučuji využít cyklobus, který vyjíždí z Frýdlantu v sobotu, v neděli a státní svátek v časech 9:00, 13:00 a 16:00 hod. se zastávkami v Raspenavě, Hejnicích a Bílém Potoku. O letních prázdninách jezdí cyklobus z Frýdlantu denně v 9:00 hodin.

Ze Smědavy vyjedeme po Soušké silnici, abychom po 900 m odbočili vlevo na Hraniční cestu, z které po ujetí 200 m odbočíme na panelovou cestu pod Černým vrchem, značenou jako cyklotrasa č. 3018, po které jedeme cca 3,5 km. Dostaneme se na křižovatku s Jezdeckou cestou (cyklotrasa č. 3020), po níž pokračujeme vlevo 4,5 km na parkoviště Pod Bukovcem. Zde si v některé z turistických chat můžeme dopřát občerstvení.

Foto: Vladin

Z parkoviště se vydáme směrem na Jizerku po Jizerské silnici, po níž vede cyklotrasa č. 22. Míjíme chatu Jizerku, Panský dvůr, Pyramidu a kocháme se při pozvolné jízdě nádhernými pohledy na Jizerku. Zastavujeme se u Muzea v bývalé škole a pokračujeme dál okolo původní sklárny k Hnojovému domu v blízkosti chaty Pešákovny. Chata je vzdálena od parkoviště Pod Bukovcem přibližně 2 km.

Šlapeme do pedálů svých kol a míjíme Rašeliniště Jizerky s nádherným výhledem na Pytlákovy kameny. Po ujetí 3 km úseku zastavujeme u bufetu zvaném Kiosek, vzdáleném asi 1,3 km od Smědavy. V cíli dnešní trasy naměříme najetých necelých 16 km, což je přiměřená vzdálenost pro rodiče, prarodiče s dětmi nebo vnuky. Najíst se můžeme na terase chaty na Smědavě. Ke zpáteční cestě můžeme využit cyklobus nebo sjet 10 km do Hejnic na kole a nastoupit na vlak do Frýdlantu.

Poslední aktualizace: 4.1.2014
Cyklobusem na Smědavu a dále s kolem na Jizerku na mapě
Autor: Vladin

Příspěvky z okolí Cyklobusem na Smědavu a dále s kolem na Jizerku

Smědava - okolo Jizery
Část rodiny se rozhodla strávit týden na horské chatě Smědavě, zbytek…
Cestu zahájíme na chatě Smědava (možnost občerstvení),ke které jsme…
Jizera je vysoká 1122 metrů je to druhá nejvyšší hora Jizerských …
Jizera
Druhý nejvyšší vrchol české strany Jizerských hor. Na vrcholu je mohutná …
Přírodní rezervace Klečové louky se rozkládá na úpatí Smědavské hory a Jizery. Její rozloha je 7,5 ha, vyhlášena byla v roce 1960.…
Jedním z největších vodopádů v Jizerských horách a v České Republice vůbec je vodopád na Černém potoce, který se nachází zhruba 2…
Další hezké místo pro turistu je…
Chystáte-li se do Jizerských hor a vyhledáváte-li krá…
Jizerské hory jsou nejsevernějším českým pohořím. Jejich východní část…
Frýdlanstké cimbuří a Černý potok jsou přírodní chráněná území, kte…
Nejslavnější a nejdelší vyznačenou hřebenovou cestou v Čechách je…
Pátek 5. 10. 2018 Na dnešek hlásili nejlepší počasí - jasno, slunečno, teplo. Ráno sice mrzlo, ale už…
Údolí Jedlového potoka v Jizerských horách je krásné. Nejen jeho …
Z Bílého potoka míříme nejkratší cestou k zelené TZ. Ta nás zavede k nejzajímavějším skalním skupinám Jizerských hor. Od Liščí chaty, kde žádná chata…
V roce 1996 byla Protržená přehrada na Bílé Desné prohlášena za kulturní památku. Stalo se tak k 80. výročí protržení přehrady. V Ri…
Jeden z pravých přítoků řeky Jizerky. Ve 2. polovině 16. století se zde …
Jeden z mnoha nádherných potoků v Jizerchých horách. Je na něm spousta nádherných vodopádů a přírodních výtvorů. Pramení pod Černou horou ve výšce…
Vodopády Jedlová
Vodopád Jedlová se nachází v malebné části Jizerských hor, přesněji v…
Procházka Jedlovým dolem potěší každého milovníka Jizerských hor, horskýc…
Jedem do Josefova Dolu, kde necháme auto na parkovišti u kostela před místní samoobsluhou a dál pokračujeme pěšky po turistické…