Cvikov - Dutý kámen - Kunratice - Jablonné v Podještědí

číslo 1 Cvikov Asfalt 0,0 km
číslo 2 Rozcestník - Drnovec 1,6 km
  Nachází se zde odbočka k Dutému kameni.
číslo 3 Dutý kámen 2,3 km
  Dutý kámen je pískovcový skalní hřbet jenž je od roku 1963 státem chráněnou přírodní památkou. Oblast skalního masivu se tyčí nad Cvikovským rybníkem. V jižní části lokality jsou vytesány úzké schody na vrcholovou plošinu Široký kámen. Z vrcholu je pěkný výhled na Cvikov. Schody vytesali v letech 1913 – 1914 členové Horského spolku pro nejsevernější Čechy. U těchto schodů pak byl dvěma cvikovskými amatérskými umělci v roce 1913 do pískovce vytesán reliéf hlavy básníka Theodora Körnera.
číslo 4 Šustrová díra 2,5 km
  Poblíž vyhlídky je vyhloubená jeskyně Šustrova díra. Jméno má od jednoho ze stavebníků nedaleké již zrušené železniční tratě.
číslo 5 Karolínin odpočinek 2,6 km
  Odpočívadlo na hřebeni Dutého kamene. Bývalé vyhlídkové místo. Okolní vzrostlé stromy dnes výhled znesnadňují.
číslo 6 Drnovec 3,9 km
  Vesnice, nacházející se asi 1,5 km na východ od Cvikova směrem na Jablonné v Podještědí. Trvale zde žije 155 obyvatel.
číslo 7 Kunratice u Cvikova 6,7 km
  Kunratice u Cvikova leží na jižním podhůří Lužických hor, v údolí říčky Svitávky. První zmínka o existenci je z roku 1278, zdejší pohraniční osídlení vzniklo z popudu Přemyslovců. V roce 1882 z vděčnosti a v upomínku na lidového císaře a humanistu Josefa II. občané zakoupili z dobrovolných příspěvků sochu Josefa II. a slavnostně ji umístili na podstavec k základní škole, kde stojí dnes. K historickým zajímavostem patří kamenný most se sochou svatého Jana Nepomuckého z konce 18. století, dále kostel Povýšení sv. Kříže z let 1832 až 1833 v empírovém stylu a morový sloup postavený na památku epidemie moru z roku 1680.
číslo 8 Rozcestí U Svitávky 7,9 km
  Nachází se zde odbočka ke Skále smrti.
číslo 9 Skála smrti 8,8 km
  Asi 15 m vysoká svislá skalní stěna, do níž je vytesán reliéf, znázorňující rytíře na vzpínajícím se koni a dívčinu, padající s rozepjatýma rukama ze skály. Jde o výjev z místní pověsti o mlynářské dívce, pronásledované zlým rytířem, která v zoufalství raději zvolila smrt skokem z vysoké skály.
číslo 10 Františkov 15,6 km
  Nachází se zde zámeček Horní Valtinov přestavěný na panský statek.
číslo 11 Jablonné v Podještědí Asfalt 17,7 km
  Město v němž žije přes 3 tisíce obyvatel. Historické jádro města je městskou památkovou zónou. První písemná zmínka o obci pochází z roku 1241. Z pamětihodností stojí za zmíknu bazilika svatého Vavřince a svaté Zdislavy, kaple svatého Wolfganga, morový sloup, Pivovarská věž otevřena pro veřejnost a Sochy sv. Vincence a Panny Marie Immaculaty.

Z Cvikova se dáte po zelené k Dutému Kameni. U Drnovce, při silnici E442 je rozcestník s odbočkou k Dutému kameni. Od tohoto zajímavého skalního útvaru se vrátíte zpět k rozcestníku a pokračujete po zelené přes Drnovec do Kunratic. U rozcestí U Svitávky odbočíte ke Skále smrti. Poté se vrátíte zpět a dál po zelené pokračujete do Jablonného v Podještědí. Ve Františkově vás zelená odkloní doleva, přímo do Jablonného.

Poslední aktualizace: 25.8.2013
Cvikov - Dutý kámen - Kunratice - Jablonné v Podještědí na mapě
Autor: Evosheek

Příspěvky z okolí Cvikov - Dutý kámen - Kunratice - Jablonné v Podještědí

Cvikov - květnatá louka
V České republice dlouhodobě kvůli zemědělskému zpracování půdy a…
Ortel je výrazný znělcový vrch nacházející se v Podhůří Lužických hor. Je…
Vážení přátelé turistiky, rád bych Vás pozval na pěší výlet okolím Cvikova…
Cvikov leží v Severních Čechách, východně od Nového Bor…
V době středověkého osidlování Lužických hor se pět kilometrů severně od Cvikova v lese ukrýval hrad…
Turistický rozcestník, který se nachází na Náměstí osvobození ve Cvikově,…
Výlet začínáme na náměstí v Cvikově, po překročení hlavní silnice se již…
Vydáme-li se ze Cvikova po modré turistické značce směrem do obce Trávník,…
Vyrážíme poznat krásy přírody v Lužických horách pod Jedlovou horou. Naše…
Městečko Cvikov leží v podhůří Lužických hor, asi 6km severovýchodně od…
Město Cvikov leží v okrese Česká Lípa 6 km na severovýchod od Nového Boru.…
Počátky vaření piva ve Cvikově sahají až do roku 1560, kdy bylo 72 cvikovským měšťanům od pozemkové vrchnosti…
Toto rozcestí je křižovatkou dvou cest.Žlutá TZ vyznačuje asi…
Oblast pískovcových věží mezi Novým Borem a Cvikovem je známá skalním…
Za výchozí bod našeho dnešního putování použijeme nádraží ČD ve Svoru.…
Křížová cesta se nachází na severovýchodním okraji obce a dovede nás k ní modrá turistická značka směrem na Trávník. S budováním…
Křížový vrch (437 m), často také označovaný jako Kalvárie, je nev…
Na tomto výletě se podíváme do Lužických hor k přehradě NADĚJE.Výlet…
Pondělí 23. 8. 2021 - dopoledne V noci bylo teplo, kdy přestalo pršet,…
Někdo preferuje turisticky známé, frekventované cesty, zatím co jiní milovníci přírody naopak vyhledávají méně navštěvované trasy.…