Cestování matkou přírodou na Liberecku

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Patříte mezi milovníky krásné přírody? Pak byste se měli zcela určitě vydat do Liberce a jeho okolí, kde se to úchvatnými přírodními úkazy jenom hemží. Probádejte krásy libereckého okresu a načerpejte sílu z místních nádherných jevů přírody, jako jsou například vodopády, studánka, lesoparky nebo pramen kyselky.

Abyste měli všechny přírodní úkazy na dosah ruky, najděte si ve městě Liberec ubytování, ve kterém se budete cítit příjemně a vždy načerpáte zde síly na další náročný dny.

Každého milovníka přírody jistě nadchnou vodopády na říčce Černá Desná, kolem kterých vede naučná stezka nazvaná právě podle tohoto přírodního úkazu – „Vodopády Černé Desné“. Pokud se odtud navíc vydáte po červené značce, dojdete až k místní přehradě Souš.

Jestliže chcete během putování přírodou zažít i trochu zábavy, navštivte Městský lesopark ve Smržovce. Kromě nádherné přírody zde na vás čeká také spousta zábavy. Lesopark byl založen počátkem 20. století, kdy vhodně doplňoval a zdobil okolí zdejší zahradní restaurace.

Za zmínku také stojí vrch Bukovec, který patří mezi nejstarší čedičové kupy ve střední Evropě. Najdete ho na východním okraji Jizerských hor, nad osadou Jizerka. Pokud vystoupáte na jeho vrchol, za odměnu se vám dostane nádherného výhledu na Jizerské hory i českou a polskou část Krkonoš. Pouť na vrch Bukovec je možné začít buďto z Kořenova, Dolního Polubného nebo Jizerky.

Pokud budete mít také cestu do Jablonce nad Nisou, pak byste se měli porozhlédnout po místních parcích, jež byly pro toto město typické zejména na přelomu 19. a 20. století. V jabloneckých parcích, jako jsou třeba park na Annenském náměstí, park pod přehradou, park ve Vrkoslavicích a další, můžete v poklidu relaxovat a nabírat nové síly.

Poslední aktualizace: 1.8.2013
Cestování matkou přírodou na Liberecku na mapě
Autor: Janca3

Příspěvky z okolí Cestování matkou přírodou na Liberecku

Mojžíšův pramen-Císařský kámen
Velmi cenná oblast mezi městy Jablonec nad Nisou a Liberec má díky ČSOP Armillaria a programu NET4GAS Blíž přírodě od roku 2010 svou…
Bouldering v okrajové části Liberce - Vesec. Zaparkovat můžete přímo u hráze Veseckého rybníka Tajch. Odtud cestou mezi zahrádkami do kopce,…
Vyrážíme do Jizerských hor a navštívíme dvě zajímavá místa, která leží…
Rozsáhlý barokní zámek je jednou z mnoha památek města Liberce, nacházejí…
Město Liberec vám může nabídnout největší aquapark v České repu…
Pátek 3. 9. 2021 - dopoledne V noci byla docela zima, ale bude hůř. Podle…
Na podzim loňského roku se na Císařském kameni u Vratislavic nad Nisou začala stavět nová dřevěná rozhledna. Oficiálně se bude…
Ať už v Liberci bydlíte nebo jste v tomto kraji na dovolené, neměli byste vynechat návštěvu některé z místních rozhleden. Plánujete…
Dřevěná rozhledna stojí na vrchu Císařský kámen nedaleko Vratislavic nad Nisou.Najdeme ji v nadmořské výšce 637…
Tohle je naše poslední zastávka v Jizerských horách. Pak už nás čeká jen jízda domů. Rozhledna sice dle katastru patří do Liberce (1…