číslo 1 Hotel Medlov Asfalt 0,0 km
  Od hotelu Medlov vyrážíme vpravo po silnici, ale jen kousek.
číslo 2 Odbočka Šotolina 0,3 km
  Odbočujeme do lesa.
číslo 3 Nejhorší úsek Šotolina 1,0 km
  Tady je to hodně podmáčené. Sice tam jsou trochu nějaké klády, ale ne všude. My jsme tam šli, když tam bylo i trochu sněhu, naštěstí po ránu zmrzlého, ale stejně jsme se tam pěkně zablátili.
číslo 4 Nad Medlovem (720 m) Šotolina 1,2 km
číslo 5 U penzionu Asfalt 1,4 km
  Procházíme okolo penzionu a patrně i chatové osady.
číslo 6 Rokytenská - rozcestí Šotolina 1,8 km
  Jsme na kopečku a otevírají se konečně pěkné výhledy.
číslo 7 Přes silnici Šotolina 2,7 km
  Přecházíme přes silnici z Rokytné do Tří Studní.
číslo 8 Pod Ochozou Šotolina 3,7 km
  Pokračujeme po zelené. Kdo by nechtěl do Nového města a chtěl se vrátit jinou cestou, může tady odbočit na Bílou skálu a po modré se dostat na rozcestí Pod Sykovcem, kam se dostaneme i my, později. Nebo po modré na druhou stranu se dostane do lyžařského areálu Vysočina aréna.
číslo 9 Nepřehlédnout odbočku Šotolina 4,6 km
číslo 10 U koupaliště (634 m) Asfalt 5,5 km
  Nové Město je na dohled. Kdo nechce do Nového Města, může tady odpočit vpravo a dostane se do Ski areálu, kde se s naší trasou sejde. My pokračujeme rovně. Je to sice po silnici, ale provoz tu není žádný, po čase se nechá přejít vpravo na cestu za potok.
číslo 11 Cesta vede pod trať Asfalt 6,6 km
číslo 12 U Cihelského rybníka Asfalt 6,6 km
  Jsme ve městě, ale tady je krásné prostředí pro případný odpočinek. Jsou tady i lavičky.
číslo 13 Mezi rybníky Šotolina 6,9 km
  Procházíme mezi Cihelským a Klečkovským rybníkem.
číslo 14 Ve městě Asfalt 7,2 km
  Jsme na kopečku nad rybníky a už jsměřujeme do centra města.
číslo 15 Odbočujeme ke kostelu Asfalt 7,5 km
  Opouštíme značku a jdeme se podívat, jaký kostel to vlevo vidíme.
číslo 16 Evangelický kostel Asfalt 7,7 km
  Pokračujeme vpravo na náměstí. Více fotek a informací o Novém Městě na Moravě je na http://www.turistika.cz/mista/nove-mesto-na-morave-historicke-centrum
číslo 17 Vratislavovo n áměstí Asfalt 8,0 km
  Náměstí, kde je možno zajít se najíst nebo aspoň občerstvit, opouštíme Radniční ulicí, kde se napojujeme na turistickou značku.
číslo 18 Někde tady mezi stromy spíš tušíme, než vidíme skokanský můstek Šotolina 8,8 km
číslo 19 Pod trať Šotolina 9,2 km
  Procházíme pod tratí a dostáváme se do moc hezkého údolíčka. Je tu dokonce lavička, i když spíš její torzo, ale nechá se posadit, najíst se a kochat se. Proti nám vidíme sjezdovku.
číslo 20 Odbočka Šotolina 9,8 km
  Značka odbočuje vpravo, my však pokračujeme rovně. Nevidíme důvod, proč bychom to měli obcházet. Zvlášť když z protisměru jdou lidi. Je to tedy průchodné.
číslo 21 Vysočina aréna Šotolina 10,5 km
  Tady se trasa sejde s tou, která odbočovala u koupaliště. Jsme ve světoznámém středisku biatlonu a představujeme si tady naše biatlonisty. Prohlížíme si i střelnici, vše je volně přístupné. Více fotek a informací hlavně o historii zimních sportů na novoměstsku najdete na http://www.turistika.cz/mista/nove-mesto-biatlonovy-areal-vysocina-arena-a-historie-zimnich-sportu
číslo 22 Ski hotel Asfalt 10,6 km
  Tady je rozcestí i informační tabule o areálu. K tomuto rozcestí se přijde od Bílé skály, kam se nechalo odbočit na rozcestí Pod Ochozou. Není ani zima, ani léto, tak je tady téměř liduprázdno. Předpokládám, že v sezóně je tady otevřené nějaké občerstvení. Odbočujeme vpravo a vydáváme se opět do kopce.
číslo 23 Vidíme zásobník sněhu Šotolina 10,8 km
  Vpravo je vidět zásobník sněhu na příští rok. Sice jsme se k němu po silnici vydali, ale je to zbytečně nebezpečné. Je tu velký provoz. Navíc značená cesta vede po chvilce téměř okolo.
číslo 24 U zásobníku sněhu Šotolina 11,0 km
  Cesta se tady trochu klikatí, stejně jako pravděpodobně běžecké tratě, na kterých ještě leží sníh. Jsou tady i tratě pro bikery.
číslo 25 Na silnici Šotolina 11,2 km
  Přechází se silnice, která slouží hlavně pro telekomunikace, kteří jezdí na Harusův kopec. Také ji pravděpodobně používají cyklisté.
číslo 26 Harusův kopec (741 m) Asfalt 11,6 km
  Byla by tu ideální rozhledna. Bohužel tu stojí jen telekomunikační stožár s chalupou pro veřejnost uzavřenou. Vydáváme se vpravo z kopečka
číslo 27 Pod Harusovým kopcem (715 m) Asfalt 12,2 km
  Ještě kousek pokračujeme rovně.
číslo 28 Rozcestí Asfalt 12,5 km
  Rozcestník byl o kousek výš, zde je však až to rozcestí. My jsme zvolili červenou, takže pokračujeme kousek ještě po silnici. Druhá možnost je odbočit po modré na Bílou skálu a po modré dojít na rozcestí Pod Sykovcem, kam dojdeme i my. Trochu jsme přemýšleli, kterou cestou půjdeme. Ale modře značená cesta byla sotva viditelná, zabloudit hned na začátku jsme nechtěli, tak se držíme dál červené.
číslo 29 Jiříkovice Šotolina 12,9 km
  Asfaltka zde tuším končí - vedla jen do vsi. Dál pokračujeme opět kousek do kopce s hezkými výhledy.
číslo 30 Pod Bednářovým kopcem (730 m) Šotolina 13,9 km
  Je tu jen orientační rozcestník. Odbočit nikam nelze.
číslo 31 Do Vlachovic Šotolina 14,5 km
  Cesta vede až do Vlachovic, ale tam až nepůjdeme.
číslo 32 Nad Sykovcem (763 m) Šotolina 16,7 km
  Je tu spousta cestiček, tak je nutno si hlídat občas značku. Zprava přichází modrá od Bílé skály přes Vlachovice. Sem přijde ten, kdo se Pod Ochozou oddělil, aby si cestu zkrátil, i ten kdo si Pod Harusovým kopcem zvolil modrou přes Bílou skálu. Obě značky teď pokračují společně.
číslo 33 Sykovec - rozcestí Asfalt 17,3 km
  Tady je další možnost volby. Na vzdálenost to je zhruba stejně. My pokračujeme po modré přes Tři Studně do Krčmy na Náměstí, kde točí pivo Polička. Dvanáctka je lepší a levnější než plzeňské u nás v hotelu Medlov. Navíc ani n evíme, zda není výčep otevřen až na večeři. Kdo chce rovnou do hotelu, odbočí před rybníkem Sykovcem po červené vpravo a dostane se na rozcestí Rokytenská, kde jsme ráno procházeli. Pak si zopakuje blátivou a mokrou cestu podle rybníka Medlov k hotelu.
číslo 34 Krčma na Náměstí Asfalt 17,8 km
číslo 35 Rozcestí Tři Studně Asfalt 17,9 km
  Na silnici odbočujeme vpravo
číslo 36 U rybníka Sykavec Šotolina 18,2 km
  Kousek za benzínovou pumpou, před rybníkem Sykovcem odbočujeme ze silnice vlevo.
číslo 37 Medlovský rybník Asfalt 19,6 km
  Jsme u rybníka, hotel už máme vpravo na dohled.
číslo 38 Hotel Medlov 20,0 km

Asi 20 km dlouhá okružní trasa v severovýchodní části Českomoravské vysočiny. Vyrazili jsme od hotelu Medlov, kde jsme se na pár dnů ubytovali. Je to pěkný výlet s řadou zajímavostí (Nové Město na Moravě, Ski areál Vysočina aréna) a s pěknýmí výhledy. Je to na Vysočině, takže rovinu nečekejte.

Trasa se nechá zkrátit, na jednotlivých rozcestích na to upozorňuji.

Občerstvení na trase je možné v Novém Městě a pak v malé obci Tři Studně, kde je příjemné posezení v penzionu Krčma na Náměstí. Za hezkého počasí se nechá sedět i venku.

Poslední aktualizace: 27.5.2016
Českomoravská vysočina - Medlov-Nové Měto na Moravě-Harusův kopec-Bednářův kopec-Tři Studně-Medlov na mapě

Příspěvky z okolí Českomoravská vysočina - Medlov-Nové Měto na Moravě-Harusův kopec-Bednářův kopec-Tři Studně-Medlov

Mikroregion Novoměstsko - rozcestník lyžařských tras
Mikroregion Novoměstsko vybudoval na svém území za pomocí sponzorů síť strojově upravovaných lyžařských liniových tras, propo…
Asi 14 km dlouhá okružní trasa v severovýchodní části Českomoravské…
Sousoší hub – autorem je Michal Olšiak. Stojí v obci Fryšava, za penzionem…
Tento 17km lyžařký okruh navazuje na na základní okruh Vlachovický, na…
Pomník se nachází v centru obce.Text na pomníku: T. G. MASARYKPADLÝM BRATŘÍMVE SVĚTOVÉ VÁLCE1914 – 1918.A NA PAMÁTKU NÁRODNÍHO OSVOB…
Webová kamera na obecním úřadě Třech Studní. V zimě velice dobře použit…
Devítikilometrový okruh kolem rybníků Sykovce a Medlova, vede kolem šesti soch Michala Olšiaka. Ty se budou líbit především dě…
Původní výlet byl sice plánován na sobotu, jenže člověk míní, příroda mění…
Rozcestník u silnice ve Fryšavě, výchozí místo řady výletů do Žďárských vrchů. Jedná se o rozcestí žluté turistické značky jdoucí z Kadova přes Devě…
Socha výra v nadživotní velikosti ozvláštňuje chatovou osadu Yukon u Třech Studní nedaleko Nového města na Moravě. Třímetrová betonová socha, jejímž autorem je Michal Olš…
Cesta z Fryšavy směrem na Křivý javor by byla sama o sobě velmi příjemná, protože poskytuje krásné výhledy na Fryšavu a nejbližší okolí. Očividně to…
Betonová socha Michala Olšiaka. Tentokrát je to hejkal Pepino. Bizarní socha postavy z místních hájů na Třech studních u penzionu…
Káně – socha dravce, který je pro tuto krajinu typický, jejím autorem je…
Na tomhle místě se po každé oblevě a na jaře při tání sněhu nejdéle lyžuje…
Rozcestí žluté a zelené turistické značky v lese nad Fryšavou. Zelená turistická značka ukazuje na Fryšavský kopec (2,5 km), Žákovu horu (5,5 km) a …
Pasecká skála
Jedná se o soustavu tří skalních útvarů (Omšelý hřeben, Vyhlídka …
Mnoho lidí, kteří si všimnou tří stožárů, zdaleka viditelných, které…
V okolí Nového Města na Moravě je v zimě upravováno mnoho kilometrů běžeckých tras. Já jsem si tentokrát vybral tu okolo Fryšavského ledovce. Auto parkuji nad vesničkou Sklené a…
Vyšli jsme do noci. Pár metrů za chatou už byla úplná tma. Rozsvítili jsme baterky a vydali se do nitra tajuplného lesa. Já a moje dcera…
Je to třetí nejvyšší osmitisícovka (v decimetrech) Žďárských vrchů. Vrchol je velice nevýrazný, oblý a bez výhledu do okolí. Hřeben…