číslo 1 Hotel Medlov Asfalt 0,0 km
  Od hotelu Medlov jsme vyrazili vlevo k Medlovskému rybníku.
číslo 2 Medlovský rybník Asfalt 0,3 km
  Zde je možnost táboření. Pokračujeme prakticky rovně přes kopec do Fryšavy.
číslo 3 Na hlavní silnici Asfalt 1,8 km
  Jsme na hlavní silnici, nedaleko zastávky autobusu Fryšava. Po značce odbočujeme vlevo do centra obce.
číslo 4 Fryšava Asfalt 2,0 km
  První písemná zmínka o obci je z r. 1560 – podle zápisu v knize svatebních smluv vdával svoji dceru Apolenu sklářský mistr Mates z Fryšavy. Zdejší sklárna patřila mezi nejstarší na Novoměstsku. V polovině 17. století se zde vyrábělo benátské sklo, v r. 1718 sklárna vyhořela. Provoz byl ještě obnoven, ale kolem r. 1729 byla činnost ukončena. Výrobky z této sklárny si můžete prohlédnout v Horáckém muzeu v Novém Městě na Moravě. Obec v té době byla součástí novoměstského panství. V r. 1749 získala vlastní pečet a znak. Od 2. poloviny 17. století se v okolí začala těžit železná ruda. Bylo to silné ložisko – těžba vydržela až do 50. let 19. století. Ke konci války zde působily partyzánské skupiny. Dne 9. 5. 1945 zde ještě partyzáni bojovali s ustupujícími Němci – tehdy padlo 12 partyzánů a 5 místních občanů. Pokračujeme dál po žluté značce, ke které se připojila zelená turistická značka.
číslo 5 Opouštíme obec Šotolina 2,5 km
číslo 6 Nad Fryšavou (743 m) Šotolina 3,1 km
  Žlutá značka odbočuje k Devíti skalám. My jdeme po zelené vlevo.
číslo 7 U studánky Šotolina 3,7 km
číslo 8 Rozcestí Šotolina 4,9 km
  Abychom si trasu jednak trochu zkrátili, ale také abychom se nevraceli stejnou trasou, odbočujeme po neznačené cestě vpravo.
číslo 9 Pod Fryšavským kopcem Šotolina 5,3 km
  Podle mapy by o kousek dál měla být odbočka k prameni Svratky. Na rozcestníku uvedená není, ale jdeme to zkusit. Uvidíme, zda pramen najdeme.
číslo 10 Modrá odbočka Šotolina 5,7 km
  Povedlo se, nenápadnou šipku vpravo do lesa jsme na druhý pokus našli.
číslo 11 U pramene Svratky Šotolina 5,7 km
  Svratka pramení na svahu Křivého Javoru ve výšce 760 m. Její délka je 173,9 km, plocha povodí 7112,79 km2. Na své další trase z obce Cikháj do Jimramova tvoří řeka (až na malé výjimky) historickou zemskou hranici Čech a Moravy. Nejdřív míří na sever do obce Svratka, kde se stáčí na východ do Jimramova a pak dál na jih přes Brno do Dyje, jejíž to je největší přítok.
číslo 12 Zase na cestě Šotolina 5,8 km
  Už se vracíme.
číslo 13 Pod Fryšavským kopcem (787 m) Šotolina 6,2 km
  Odbočujeme vpravo lesem na kopec
číslo 14 Fryšavský kopec (799 m) Šotolina 6,6 km
  Zde byl opěrný bod partyzánské brigády. Z turistické trasy odbočujeme cca 200 m k památníku.
číslo 15 Památník Šotolina 6,7 km
  Zde je deska - památník partyzánské skupiny Mistr Jan Hus. Také je zde malý dřevěný srub, částečně zapuštěný do země.
číslo 16 Fryšavský kopec Šotolina 6,8 km
  Pokračujeme dál po modré turistické značce.
číslo 17 Brožova skalka (766 – 786 m) Šotolina 8,7 km
  Tato přírodní památka vznikla působením mrazu a vody v chladným obdobích čtvrtohor. Skalní útvar dosahuje výšky až 20 metrů. U jihozápadní stěny přechází v balvanový proud. Na skalách se dochovaly smíšené bukové lesy se smrky a jedlemi. Z trasy je zhruba 200 metrů dlouhá odbočka na skálu, odkud je pěkná vyhlídka - tedy za lepšího počasí, než jsme měli my.
číslo 18 Vyhlídka Šotolina 8,9 km
číslo 19 Na cestě u odpočivadla Asfalt 10,1 km
  Vycházíme z lesa a dále jdeme po zpevněné polní cestě,
číslo 20 Na hlavní silnici Asfalt 10,8 km
  Bohužel nyní musíme kousek po silnici. Takže opatrně.
číslo 21 Zastávka autobusu Tři Studně Asfalt 11,0 km
  Z hlavní silnice odbočuje do obce Tři Studně
číslo 22 Hotel U Loubů Asfalt 11,4 km
  Zde je první možnost občerstvení v obci Tři studně.
číslo 23 Tři Studně - rozcestí Asfalt 11,5 km
  Rovně by to bylo už do našeho hotelu. Budete-li pokračovat ještě kousek po modré, dostanete se k druhému možnému občerstvení - do Krčmy na Náměstí.
číslo 24 Krčma na Náměstí Asfalt 11,6 km
  Zde je velice příjemné posezení - venku i uvnitř.
číslo 25 Tři Studně - rozcestí Asfalt 11,7 km
  Nyní už skutečně odbočujeme vpravo a po zelené směřujeme do Medlova
číslo 26 U rybníka Sykavec Šotolina 12,0 km
  Kousek za benzínovou pumpou, před rybníkem Sykovcem odbočujeme ze silnice vlevo.
číslo 27 Medlovský rybník Asfalt 13,4 km
  Jsme zpátky u rybníka, hotel už máme na dohled.
číslo 28 Hotel Medlov 13,7 km
  Konečně v cíli.

Asi 14 km dlouhá okružní trasa v severovýchodní části Českomoravské vysočiny. S občerstvením na trase je to však horší. Vyrazili jsme od hotelu Medlov, kde jsme se na pár dnů ubytovali. Jediné občerstvení, na které jsme narazili, bylo v malé obci Tři Studně. Kromě velikého hotelu U Loubů, jsme o kousek dál objevili příjemné posezení v Krčmě na Náměstí. I tam je možnost venkovního sezení.

Za hezkého počasí to může být nádherná procházka, převýšení není náročné, takže cesta pohodová. My jsme tam byli o velikonocích, ještě byla zima, občas ještě ležel rozbředlý sníh, navíc celé dopoledne mrholilo. Ale i tak jsme si to užili. Jen výhledy bohužel nebyly nic moc.

Poslední aktualizace: 27.5.2016
Českomoravská vysočina - Medlov - Fryšava - pramen Svratky - Tři Studně - Medlov na mapě

Příspěvky z okolí Českomoravská vysočina - Medlov - Fryšava - pramen Svratky - Tři Studně - Medlov

Mikroregion Novoměstsko - rozcestník lyžařských tras
Mikroregion Novoměstsko vybudoval na svém území za pomocí sponzorů síť strojově upravovaných lyžařských liniových tras, propo…
Asi 20 km dlouhá okružní trasa v severovýchodní části Českomoravské vysočiny. Vyrazili jsme od hotelu Medlov, kde jsme se na pár dnů…
Sousoší hub – autorem je Michal Olšiak. Stojí v obci Fryšava, za penzionem…
Tento 17km lyžařký okruh navazuje na na základní okruh Vlachovický, na…
Pomník se nachází v centru obce.Text na pomníku: T. G. MASARYKPADLÝM BRATŘÍMVE SVĚTOVÉ VÁLCE1914 – 1918.A NA PAMÁTKU NÁRODNÍHO OSVOB…
Webová kamera na obecním úřadě Třech Studní. V zimě velice dobře použit…
Devítikilometrový okruh kolem rybníků Sykovce a Medlova, vede kolem šesti soch Michala Olšiaka. Ty se budou líbit především dě…
Původní výlet byl sice plánován na sobotu, jenže člověk míní, příroda mění…
Rozcestník u silnice ve Fryšavě, výchozí místo řady výletů do Žďárských vrchů. Jedná se o rozcestí žluté turistické značky jdoucí z Kadova přes Devě…
Socha výra v nadživotní velikosti ozvláštňuje chatovou osadu Yukon u Třech Studní nedaleko Nového města na Moravě. Třímetrová betonová socha, jejímž autorem je Michal Olš…
Cesta z Fryšavy směrem na Křivý javor by byla sama o sobě velmi příjemná, protože poskytuje krásné výhledy na Fryšavu a nejbližší okolí. Očividně to…
Betonová socha Michala Olšiaka. Tentokrát je to hejkal Pepino. Bizarní socha postavy z místních hájů na Třech studních u penzionu…
Káně – socha dravce, který je pro tuto krajinu typický, jejím autorem je…
Na tomhle místě se po každé oblevě a na jaře při tání sněhu nejdéle lyžuje…
Rozcestí žluté a zelené turistické značky v lese nad Fryšavou. Zelená turistická značka ukazuje na Fryšavský kopec (2,5 km), Žákovu horu (5,5 km) a …
Pasecká skála
Jedná se o soustavu tří skalních útvarů (Omšelý hřeben, Vyhlídka …
Mnoho lidí, kteří si všimnou tří stožárů, zdaleka viditelných, které…
V okolí Nového Města na Moravě je v zimě upravováno mnoho kilometrů běžeckých tras. Já jsem si tentokrát vybral tu okolo Fryšavského ledovce. Auto parkuji nad vesničkou Sklené a…
Vyšli jsme do noci. Pár metrů za chatou už byla úplná tma. Rozsvítili jsme baterky a vydali se do nitra tajuplného lesa. Já a moje dcera…
Je to třetí nejvyšší osmitisícovka (v decimetrech) Žďárských vrchů. Vrchol je velice nevýrazný, oblý a bez výhledu do okolí. Hřeben…