Českolipskem na kole - 1. část

Trasy Cyklotrasa Střední náročnost

číslo 1 Začátek cyklostezky Varhany Asfalt 0,0 km
  Cyklostezka začíná nedaleko žel.st. Střelnice, asi 200m pojedeme po silnici 211 směr Volfartice, z ní uhneme vlevo.
číslo 2 Manušice Asfalt 2,8 km
  V Manušicích u bývalé žel.stanice cyklostezka přetíná silnici do Skalice, po které zároveň vede cyklostezka 3054, pokračující dále na Polevsko a Novou Huť.
číslo 3 Kone I. etapy cyklostezky Varhany Asfalt 5,0 km
  Napojujeme se na silnici od Slunečné a sjiždíme dolů do Horní Libchavy, opět se napojujeme na silnici 211, tentokrát ve směru od Volfartic.
číslo 4 Křižovatka silnic Asfalt 5,5 km
  Vracíme se do Horní Libchavy k odbočce na Stružnici.
číslo 5 Odbočka na Stružnici Asfalt 6,4 km
  Dále pokračujeme po silnici 211, vedoucí polema a lukama až do obce Stružnice.
číslo 6 Stružnice Asfalt 9,6 km
  Po cestě kolem bývalých zemědělských objektů, přejedeme můstek přes řeku Ploučnici, pak přessilnici 262 Děčín- Česká Lípa, nadále po silnici 211 směr Bořetín, Kozly.
číslo 7 Kozly Asfalt 14,1 km
  Ráz krajiny se mění, jedeme většinou lesem, u rozvodny přejedeme pro změnu přes silnici I. třídy Litoměřice - Česká Lípa, dostaneme se na místní účelovou komunikaci přes Malý Bor až k rekreační oblasti Milčanský rybník. V létě je tu možnost koupání, jinak se tu i můžeme občerstvit a odpočinout si u kiosku.
číslo 8 Milčanský rybník Asfalt 18,2 km
  Projedeme rekreační oblasti Milčanský rybník a vyjedeme na silnici v části Holany - Rybnov.
číslo 9 Holany - Rybnov Asfalt 19,7 km
  Jsme na silnici spojující Holany se Zahrádkami. Nalevo máme soustavu rybníku Kraví a Jílovka.
číslo 10 Zahrádky - křižovatka Asfalt 21,6 km
  Opět přejíždíme silnici 15 Litoměřice - Česká Lípa,jedeme rovně až k prostránství před zámkem Zahrádky.
číslo 11 Zámek Zahrádky Asfalt 22,0 km
  Zde si opět můžeme odpočinout před zámkem, objekt je ale nepřístupný (po požáru), navštívit lze pouze zámecký park. Zde je také i možnost občerstvení. Dále pak pokračujeme po silnici směr Sosnová, která je také značená jako cyklostezka 3053.
číslo 12 Sosnová Asfalt 24,5 km
  Sjeli jsme úspěšně kopec do obce Sosnová a blížíme se k našemu cíli. Chceme-li se ještě občerstvit, máme poslední možnost v místní hospůdce.
číslo 13 Hlavní nádraží Česká Lípa Asfalt 26,4 km
  Jsme v cíli naší cesty. Mírně unaveni, ale jistě plní dojmů a zážitků.

Českolipsko je vyhlášeným cykloturistickým rájem. Má dostatek kvalitních cyklostezek vedoucích různorodou a přitom neobyčejně poutavou krajinou, která rozhodně zaujme i náročné cykloturisty. Cyklostezky jsou dobře a přehledně značené, doplněné nezbytnými místy k odpočinku i k občerstvení.

Nejprve se vydáme po nejnovější cyklostezce Varhany, která vede po bývalé železniční trati Česká Lípa - Česká Kamenice a po dokončení nás zavede k známé Panské skále (Varhanům). Dále se na naší trase trochu seznámíme s neméně zajímavou rekreační oblastí Holanských rybníků, odtud zajedeme do Zahrádek a přes Sosnovou se vrátíme zpět do České Lípy.

Trasa vede převážně po cyklostezkách s kvalitním asfaltovým povrchem, poznáme na své cestě prakticky všechny druhy přírodních krás,- les, potoky, rybníky, kostely, zámky a tak mně nezbývá nic jiného než popřát vám dobré počasí a hodně pozitivních zážitků.

Poslední aktualizace: 7.9.2012
Českolipskem na kole - 1. část na mapě
Autor: Karolus

Příspěvky z okolí Českolipskem na kole - 1. část

Na Českou a Panskou skálu
K příjemné víkendové procházce můžeme využít modrého značení…
V sobotu 15. 4. přijďte zahájit turistickou sezónu v okolí České Lípy. Srdečně Vás zveme na slavnostní fanfáru ZUŠ Česká Lípa a symbolické o…
Kdo by neznal skalní čedičový útvar Varhany, nebo také Panskou skálu u…
V sobotu 27.11.2010  se uskutečnil výlet,který měl opravdu velk…
Starý židovský hřbitov se nachází na západním okraji městského parku, mezi…
Ve svahu Tovaryšského vršku v Městském parku v České Lípě je nenápadně mezi stromy umístěný pomník německého spisovatele Hermanna Lönse. Pomník ve tvaru žulové střechy zde…
V roce 1879 se rozhodl tehdy nově vzniklý vlastivědný s…
Zřícenina zámku se nachází ve městě Česká Lípa v Libereckém kraji. Z kdys…
V roce 1875 byl českolipským Okrašlovacím spolkem na severním okraji města založen Městský park. Bylo zde vysázeno několik vzácných stromů a keřů. Také zde bylo odhaleno několik…
V Městském parku v České Lípě byla u hudebního pavilonu…
Kostel Narození Panny Marie se nachází na Palackého náměstí. Byl vystavěn v letech 1706 až 1710 původně jako hřbitovní. Farním…
Čedičový vrch na severním okraji města Česká Lípa. Kopec patří do Zákupské…
Už den před výletem jsem objevil značku, po které jsme měli vyrážet. Byla modrá, kousek za řekou se měla napojovat na červenou.…
Starý Židovský hřbitov najdeme v severočeském okresním městě České Lípě,…
Čokoláda, umění, káva. Jsou věci, které se k sobě hodí. Majitel zdejšího…
Městský park v České Lípě se nachází téměř v centru města, asi 500…
Klášterní zahrada vznikla jako součást Augustiniánského kláštera…
Vlastivědné muzeum a galerie se nachází na náměstí Osvobození v prostorách…
Sousoší "Dívky" je instalováno v České Lípě na sídlišti Špičák.Tato krásná plastika dvou děvčátek držících se za ruce je umístěna…
17.8.2022 Kam se jede na výlet v srpnu se ví většinou již v lednu…