Česká vyhlídka - Slunečná

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 rozcestí U kameníka Šotolina 0,0 km
  výchozí i konečný bod trasy
číslo 2 vyhlídka Česká skála Šotolina 2,6 km
číslo 3 rozcestník Česká skála Šotolina 3,4 km
  odbočka k České vyhlídce
číslo 4 odbočka na modrou TZ Šotolina 3,5 km
číslo 5 úsek strmého klesání Šotolina 4,4 km
číslo 6 rozcestník Slunečná - kostel Asfalt 7,1 km
  přechod na neznačenou část trasy po silnici turistické odpočívadlo a lavička
číslo 7 Farská louka Asfalt 7,4 km

Od křižovatky silnice Kamenický Šenov - Slunečná a lesní cesty se vydáme po žluté TZ směrem na panskou skálu.Mírně stoupáme úbočím Vlčí hory a dojdeme k rozcestníku odkud vede pěšina značená modrou TZ na Českou vyhlídku.Protože naše návštěva se uskutečnila v době vegetačního klidu byl krásný rozhled severovýchodním směrem.V popředí panská skála a Klíč a v dálce hřeben Lužických hor,Jedlová,Luž.Stejnou cestou se vrátíme k rozcestníku a přejdeme na modrou TZ.

Zpočátku mírný spád v posledním úseku strmě klesá do údolí k okrajovým domkům obce Slunečná.Přejdeme na místní silnici a obcí pokračujeme až k rozcestníku Slunečná kostel.

Zde je turistické odpočivadlo a lavička kde můžem nabrat sil na závěrečný úsek naší cesty.Přejdeme na nám již známou silnici Kamenický Šenov - Slunečná a vystoupáme k výchzímu místu - rozcestníku Pod Kameníkem.Cestou míjíme přírodní zajímavost Farská louka,která je známá endemickým výskytem šafránu bělokvětého a zajímavý pomník místního rodáka.

Celková délka trasy je necelých 10 km.Pozor při sestupu do údolí za mokrého,blátivého počasí.Trasu najdeme na mapách KČT č. 11 a 14 - České středohoří východ a Lužické hory.

Při použití VHD je nástup na trasu možný ze zastávky Skalice u České Lípy na trati 080(cca 2,5 km) a nebo z obce Prácheň(cca 1,5 km) kde je autobusové spojení.Do obce Slunečná je také autobusové spojení z Nového Boru.

Občerstvení na trase je možné pouze v obci Slunečná v restauraci Georgia(otevřeno jen pá -ne),známé ze seriálu Zdeňka Pohlraicha Ano šéfe.

K exportu dat do mapy bylo použito aplikace Sports Tracker.

Poslední aktualizace: 22.2.2015
Česká vyhlídka - Slunečná na mapě
Autor: Diego

Příspěvky z okolí Česká vyhlídka - Slunečná

skalní tvrz Jiljov
Touláme se kolem Holan na Českolipsku a tady nás zaujala zřícenina letohrádku (nazývaný také jako…
Slunečná je nevelká převážně rekreační ves, ležící asi 5 km jihozápadně o…
Při cestování krajem Karla Hynka Máchy můžete narazit v malebné o…
Cykloturistice sice neholduji takovou mírou, jako pěší turistice, ale…
Je mnoho sakrálních staveb, které se pyšní honosností, bohatostí,…
Přírodní památka Farská louka se nachází u kostela ve Slunečné. B…
Turistický rozcestník stojí ve Slunečné u hlavní křižovatky při výjezdu na Skalici u České Lípy. Šipky rozcestníku ukazují směr modře značené…
Rozcestí Česká skála se nachází nad obcí Prácheň. Rozcestí Vás navede především k vyhlídce Česká skála, zvaná též Češka, vzdálená cca 530m od rozcestí. Rozcestí má pouze modrou…
Na okraji Práchně par metrů od hlavní silnice stojí nenápadný pahorek (595…
O tom, že pohádka Pyšná princezna patří k našim nejkrásnějším a…