Čap, Martinská stěna

číslo 11 Kostelec 9,1 km
číslo 12 Pod Čapem 11,4 km
číslo 13 Pavličky 13,5 km

Krásné skalní útvary v severní části Kokořínska. Vydáme se k nim z obce Pavličky, kousek od Dubé. Dojedeme tam buď autobusem nebo autem, které je možné odstavit těsně za obcí přímo u rozcestí. Začneme na společné modré a žluté asi 1 km do Čapského dolu. Tady odbočíme po žluté do kopce a lesem vystoupáme ke krátké odbočce na plošinu s "pěstí" Čapa (foto 1 - 4). Pokračujeme po žluté na rozcestí se zelenou Pod Čířem a další kilometr na rozcestí Velká Řebšice. Zelenou opustíme a jdeme dál po žluté k Martinské stěně (foto 5 - 8). Kousek odtud je pak odbočka ke skále Husa, stojí zato si tam zajít. Jednak kvůli vyhlídce, jednak kvůli památníku Járovi Cimrmanovi (foto 9 a 10). Zpět od Husy se dáme po zelené s možností po pár metrech zajít ještě okouknout dvě jeskyně u Kostelíčku pohodlnou cestou přes Kostelec (roste tu spousta hub - foto 11) na rozcestí s modrou. Po modré s pěkným pohledem na Čapa zespodu (foto 12) se vrátíme do Pavliček.

Trasa není nijak mimořádně fyzicky náročná (ujdete něco přes 13 km), zdatnějším turistům si dovolím doporučit od Husy pokračovat ještě menším okruhem na Vlhošť (viz https://www.turistika.cz/turisticke-trasy/detail/okruzni-na-vlhost-a-husu ). Jedná se o klidnou, nepříliš navštěvovanou lokalitu, její návštěva ale rozhodně stojí zato. Dá se zvládnout i na horském kole.

Poslední aktualizace: 19.2.2010
Čap, Martinská stěna na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Čap, Martinská stěna

Kokořínsko, Pavličky – Čap – Martinská stěna a zpět
Příjezdové místo  obec Pavličky. Parkoviště se nachází u vstupu do…
Naše trasa začíná u TO ve vesničce Pavličky.Od odpočívadla(možnost…
Vhodným výchozím místem pro návštěvu této lokality Kokořínska je obec Pavličky. Na okraji obce je parkoviště pro cca 5-6 automobilů,…
V Pavličkách jsme zaparkovali auto a vykročili jsme po modré k rozce…
Určitě jste v posledních době zaznamenali články v novinách, kde…
Čápská palice se nachází v okouzlující přírodě Kokořínska. Tento útvar ve…
Kdy se tento genius narodil, není zcela jasné, hovoří se o letech 1850 -…
Dubá – Martinská stěna  a zpět 1.díl Dubá - Čap Vyrážíme ve středu, snad…
Obec Tuhaň v okrese Česká Lípa leží zhruba 5 km západně od Dubé a žije zde přibližně 300 obyvatel. První zmínka o obci Tuhaň pochází…
Tuhaň je vesnice na západním okraji CHKO Kokořínsko, asi 5 km záp…