Bystrá lávka ze Štrbského plesa

číslo 5 Skok 9,2 km
číslo 6 Areál MS 12,1 km
číslo 7 Štrbské pleso 13,3 km

Přechod z Furkotské a Mlynické doliny patří k nejzajímavějším trasám, jaké lze podniknout přímo ze Štrbského plesa. Čas i výšku nutnou k překonání si lze výrazně zkrátit lanovkou z Chaty pod Soliskom, takže výlet je vhodný i pro středně fyzicky zdatné turisty s ohledem na střední obtížnost. Ze Štrbského plesa se obvykle doporučuje stoupat a klesat opačně, ale s ohledem na možnost použití lanovky může trasa začít na Štrbském plese (1355 m n.m.) a po magistrále (červená) mírně vzhůru asi 30 min. k rozcestí, kde se odpojuje žlutá a asi po 1 hod. dosahuje rozcestí pod Soliskem. K němu lze za necelých 15 min. dojít i od lanovky. Samotné rozcestí je křižovatkou značených a neznačených tras, masív Ostré vlevo (západně) i Solisek (východ) jsou oblíbené lezecké terény s lehce dostupnými sedly. Trasa vytrvale asi 2 hod. stoupá přes dva skalní prahy porostlé klečí a trávou, což poskytuje pěkné výhledy při mírném stoupání, postupně (především v prazích) zesilujícím. Za nimi leží Wahlenbergova plesa a malé Soliskové. Vyšné Wahlenbergovo odráží samotný vrchol výstupu. Ten se nachází jihovýchodně od výrazného Furkotského štítu. Vlevo od něj je podobně charakteristické Furkotské sedlo. Pod štítem v suťovém svahu je spousta "zkratek" a pěšin včetně staré trasy do Bystrého sedla (zrušená pro poškození). Žlutá značka se odděluje Doprava a po krátkém a prudkém stoupáním se obloukem zařezává do hřebene, tj. sedla Bystrá lávka (2314 m n.m., velmi krátce náročnější řetězy v malém prostoru nesnadném pro vyhýbání se). V Mlynické dolině je rovněž stále patrný starý chodník do Bystrého sedla a z něj na Furkotský štít (2404 m n.m.), na který ale pro běžného turistu výstup není možný. Nedaleko něj je ještě Hrubý vrch, 2428 m n.m., trasa z Furkotského je mezi II a III stupněm UIAA. Ze samotných sedel jsou výhledy omezené, ale po trase nebo ze štítů lze vidět na západě Kriváň a okolní vrchy, na západě pak výrazný Štrbský štít zakrývající různě Koprovský, Mengusovské, Rysy nebo Východnou... Přímo pod ním jsou Okruhlé a Capie pleso. Cesta k většímu z nich vede sutí, sypkou, po špatném chodníku... Případně ve sněhu, což je i svízel horní části Furkotské doliny. Pod Capiem za skalním prahem se chodník zlepšuje (kameny, občas dláždění) a jak přibývá turistů kolem vodopádu Skok, zlepšuje se až na pohodlnou stezku. U Kozích ples je ještě ráz krajiny velehorský (nad nimi Satan), u plesa nad Skokom a vodopádu Skok (1801 m n.m.) začínají louky, kleč, pěšiny na okolní štíty a obvykle nával turistů s menšími ambicemi. Po lesní stezce se mnohem mírněji klesá (vpravo lanovka na Solisko), až se nakonec jde celkem 2,5 hodiny lesem kolem hotelů a obchodů v areálu bývalého MS v lyžování. Cca 1000 metrů (nebo jen 600 - viz lanovka) převýšení, 4,5 - 6 hod. času.

Poslední aktualizace: 16.8.2013
Bystrá lávka ze Štrbského plesa na mapě
Autor: Martin1977

Příspěvky z okolí Bystrá lávka ze Štrbského plesa

Výlet k vodopádu Skok.
Původně to měl být celodenní výlet až Čapiemu plesu a zpět okolo Vyšného…
Ideme na veľmi navštevovanú trasu,ktorá začína na Štrbskom Plese a…
23.8.2010 Štrbské pleso-Solisko  Z Podbanského autem na Štrbské pleso…
Chata pod Soliskom sa nachádza na svahu Predného Soliska vo výške 1840 m…
V Starej Lesnej som bol pracovne odutorka 18. augusta. Pracovné p…
Prvé naše kroky na dvojdňovom výlete do Vysokých Tatier smerovali…
  Bratislava - Kriváň - Bratislava   Zaujímavé túry sa dajú na Slovens…
výzkum působení moravské slivovice na lidský organismus ve vysokohorském…
Osmá Expedice dostala název Halič 2006 podle jedné z dominant polských Bi…
Světle modrá plesa Vysokých Tater vypadají při pohledu z vrcholků…
Rysy patria k najnavštevovanejším štítom vo Vysokých Tatrách a zároveň je…
V tomto hotelu jsem měla možnost strávit moc hezký týden a vřele…
Na tento odpolední výlet vycházíme z parkoviště od Štrbského plesa. Cesta…
  Jelikož jsme byli ubytováni u Liptovské Mary, pojali jsme návštěvu…
Jedna ze sedmi naučných stezek Tatranského národního parku vede ze Štrbského Plesa K Popradskému plesu. Je dlouhá 3 925 m a projdete ji za 1,5 hodiny…
Rysy 2499 m n.m.
19. července 2006 Na tento den jsme si naplánovali celodenní výlet, a to…
Pásmo Vysokých Tater je ukryté černošedou mrakovou peřinou a mírný déšť…
Sobota, 24.květen, den jako vymalovaný! Vstáváme v šest hodin, abychom vyrazili co nejdříve na naši celodenní výpravu za poznáním krás Vysokých…
Datum v kalendáři…
Štrbské pleso se nachází v nadmořské výšce 1346 m a je to nejznámější a…