Brněnské vycházky - Ze Štýřic podél Svratky do Dolních Heršpic (43)

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 MHD Vojtova Šotolina 0,0 km
číslo 2 Holandská ulice Šotolina 0,5 km
číslo 3 U soutoku Svratky s Ponávkou Šotolina 1,7 km
číslo 4 Most Kšírova Šotolina 1,9 km
číslo 5 Rozhledna Komec Šotolina 2,6 km
číslo 6 Sokolova Šotolina 3,1 km
číslo 7 MHD Ikea Šotolina 4,4 km

Tato asi čtyřiapůl kilometrová vycházková trasa vede po asfaltovaných cestách pro pěší a cyklisty podél řeky Svratky. Trasa začíná v městské čtvrti Štýřice na ulici Renneské u zastávky MHD Vojtova, kam nás dopraví tramvaj č.8.  Odtud obejde dominantní budovu Brněnských komunikací a příbřežní cestou kolem rozlehlého Justičního areálu podejde víceproudou ulici Heršpickou a vejde na okraj  areálu výškových budov na Holandské ulici. Za ním podejde hlavní železniční trať a kolem nedokončené poliklinky pokračuje po toku řeky. Podejde další železniční mosty a směřuje do Komárova. Na okraji bytové zástavby na protější straně řeky přitéká do ní říčka Ponávka. Po chvíli dorazí k mostu na Kšírové, který přejde a po druhé straně řeky pokračuje podél toku dále. Podejde další železniční most a co nevidět přijde k architektonicky zajímavé cyklistické lávce přecházející řeku. Zde udělá krátkou odbočku do areálu Komec, kde se vypíná i cihlový komín, který je upraven na rozhlednu. Trasa pokračuje dále při břehu řeky a přetne frekventovanou ulici Sokolovu. Za ní vede stále v těsném sousedství Svratky v příbřeží lemované vzrostlými topoly a dojde až k mostu, po kterém přechází dálnice D1. Za ním se již objeví objekty rozlehlého nákupního centra Avion Shopping Park. U Dolnoheršpického mostu odbočí do uličky mezi budovy a na okraji parkoviště je zastávka MHD Ikea busu č.67, kde vycházka končí.
Snímky pocházejí z let 2013-2017.

Poslední aktualizace: 8.6.2017
Brněnské vycházky - Ze Štýřic podél Svratky do Dolních Heršpic (43) na mapě
Autor: pasatur

Příspěvky z okolí Brněnské vycházky - Ze Štýřic podél Svratky do Dolních Heršpic (43)

Brno - Vinohrady
Městská část Brno-Vinohrady, která vznikla po komunálních volbách v roce …
Je jednou z výškových budov v Brně. Tento štíhlý palác se vypíná do výše 60,5 metru a řadí se tak mezi nejvyšší stavby v moravské metro…
Památný dub letní v Brně-Štýřicích na ulici Vídeňská byl ještě do…
Trasa vede po asfaltce kolem řeky Svratky (značená cyklotrasa č. 1 a od…
Jižně od historického centra na nábřeží řeky Svratky vyrostla v m…
M-Palác je jedna z významných výškových budov v Brně a svojí celk…
Nachází se u zastávky městské hromadné dopravy Nemocnice Milosrdn…
U řeky Svratky v brněnské části Štýřice se nachází na Holandské ulici rozlehlý administrativní komplex Spielberk Office Centre, je…
Základní kámen kostela sv. Leopolda při klášteře milosrdných bratří v brněnské Vídeňské ulici byl položen v roce 1768. Hrubá stavba…
Tímto příspěvkem bych se rád vrátil ke dvěma významným milníkům s…
Jižně od centra Brna v katastrálním území Štýřice v posledních letech vyrostlo několik významných dominantních budov, které výrazně oživily tuto část…
Brno Štýřice je mestská časť ležiaca juhozápadne od centra mesta Brna. Celé katastrálne územie o…
V Brne sme navštívili aj kostol Nájdenia svätého Kríža, ktorý sa nachádza na Kapucínskom námestí. Kostol patrí Rádu menších bratov k…
Hlavným programom pri našej návšteve Brna bolo vystúpenie skupiny…
Nachází se na Starém Brně na ulici Vídeňské. Byl založen Leopoldem Ditrichštejnem v roce 1747. Konventní budovy s nemocnicí byly postaveny v letech…
Do Brna sme sa vydali na koncert skupiny Skorpions, obľúbenej to…
Zvonice se nachází v malém parčíku na nároží brněnských ulic Nové Sady a Křídlovická. Byla postavena v klasicistním slohu v roce 1891 na…
Jedná se o dělnickou kolonii, která začíná vznikat v opuštěném pí…
Zastávka vlaku. Zde nebo v nejbližším okolí jsou k dispozici tyto služby…
Brno - městský park pod Petrovem - Denisovy sady
Městský park - Denisovy sady pod vrchem Petrov a katedrálou sv. Petra a…