Brněnské vycházky - Z Líšně do Bílovic přes Šumberu a rozhlednu U Lidušky (37)

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 10 Hájenka Lišky Bystroušky Šotolina 8,6 km
číslo 11 Restaurace Sokolovna Šotolina 8,9 km
číslo 12 Bílovice, Těsnohlídkovo náměstí, BUS Asfalt 9,2 km

Náš výlet započneme v horní části Líšně u zastavky BUS (linka 55) Podbělová, kde zároveň začíná i žlutě značená turistická trasa. Ta nás dovede k hotelu Velká klajdovka. Z terasy před hotelem je výhled na Brno. Trasa pokračuje jižní částí NPR Hádecká planinka až k dominantnímu vysílači Hády. Od něho pak směřuje okrajem rezervace k nejvyššímu vrcholu zvanému Šumbera, kde je i pomník básníka S. K. Neumanna. Od něho trasa po žluté značce pokračuje až k rozcestí Kopaniny. Zde přesedlá na lesní zpevněnou cestu zvanou Červená a po ní klesne až k Resslově hájence a za ní na rozcestí ke Kříži. Od něho po tzv. Liduščině cestě pokračuje téměř po vrstevnici nad horní hranou Těsnohlídkova údolí, až dojdeme k rozhledně U Lidušky. Odkud se nám otevře široký rozhled do údolí Svitavy na obec Bílovice a dále na okolní lesy až k Adamovu, Babicím a Soběšicím. Případně i na část panoramatu brněnských čtvrtí v severní a střední části metropole. Od rozhledny pak již jenom sestoupí k rozcestí u Liduščina pomníku (vede k němu krátká odbočka) a po zelené značce údolím kolem hájenky Lišky Bystroušky a výletní restaurace Sokolovna dorazí k zastávce příměstské linky 210 u obecného úřadu, kde výlet zakončíme. Jeho délka je něco přes 9 km.
Původní výlet byl rozšířen o zacházku po Liduščině cestě k nově otevřené rozhledně, která byla zpřístupněna veřejnosti na podzim 2021. Nový obrazový doprovod trasy je z února 2022.

Poslední aktualizace: 23.2.2022
Brněnské vycházky - Z Líšně do Bílovic přes Šumberu a rozhlednu U Lidušky (37) na mapě
Autor: pasatur

Příspěvky z okolí Brněnské vycházky - Z Líšně do Bílovic přes Šumberu a rozhlednu U Lidušky (37)

Brněnské vycházky - Z Líšně přes Hády a Obřanský hrad do Bílovic nad Svitavou (41)
Trasa vycházky začíná u tramvaje č.8  Kotlavova v Líšni a stoupá …
Turistické rozcestí Velká Klajdovka se nachází v Brně Líšni v blízkosti…
Nachází se na severovýchodním okraji města Brna v těsné blízkosti…
Rozvojem zájmu o přírodní krásy tehdejšího tzv. Moravského Švýcar…
Turistické rozcestí Velká Klajdovka, hájenka
Nachází se za hájenkou na okraji lesa u parkoviště. Prochází tudy zeleně a žlutě značená turistická cesta. Směrem k Brnu vede…
Vycházková trasa začíná na parkovišti u turistického rozcestí Vel…
Růženin lom se nachází na východním okraji města Brna pod dominan…
Kostel sv.Jiljí se nachází v jižní části náměstí Karla IV. v Brně Líšni v…
Dějiny starobylé Líšně sahají daleko do středověku. První ověřená písemná…
Nachází se pod vrcholem výrazné brněnské dominanty Hády (424 m) …
Nebylo mým záměrem vidět celé město a ochutnat celé Brno. Jenom jsem se…
Bývalý lom Velká klajdovka nabízí krásný výhled na celé Brno. Mís…
Městská část města Brna. Leží na severovýchodním okraji města Brna po obo…
Tentokrát si dáme okruh z Líšně přes Hornek do Mariánského údolí a odsud přes Muchovu boudu zpět do Líšně. Začínáme na konečné…
Trasa Ochoz - Brno-Líšeň přes údolí Řičky je Brňanům pravděpodobně dobře známá, přesto se najdou tací, kteří zde ještě nebyli. Tentokrát ani nebudu …
Klasicistní zámek, který stojí na místě původní tvrze ze 16.století. K…
Muzeum traktorů značky Zetor bylo otevřeno v červnu 2013. Sídlí v areálu společnosti Zetor tractors na Trnkově ulici v nově…
V severní části Brna se nachází přírodní park Hády, jedna z dominant města, která je snadno rozpoznatelná nejen díky vysílací věži, ale ta…
Co všechno je dominantou města Brna ? První, na co si vzpomenete, bude Petrov nebo Špilberk. Nově Vás může napadnout t.č. nejvyšší…
V neděli jsme se rozhodli udělat si pěknou procházku do Lamacentr…