Březová u Karlových Varů - Dendrologická stezka

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Rozcestí Sv. Linhart Šotolina 0,0 km
číslo 2 Lesovna Diana 1,8 km
  Nyní se můžete vrátit na rozcestí Sv. Linhart po druhé straně obory, kde pokračuje naučná stezka Příroda spojuje - Sv. Linhart. Další možností je pokračovat po některé z cest, které od lesovny vedou. Prakticky všechny vás dovedou do Karlových Varů.

Naučnou dendrologickou stezku najdete v lesích severně od vodní nádrže Březová. Měří 2 km. Vede z rozcestí Sv. Linhart po Sovově stezce k lesovně Diana. Je zaměřena hlavně na děti, které si zde pro ně zajímavým a hlavně zábavným způsobem rozšíří své znalosti hlavně z botaniky, ale i ze zeměpisu, historie, matematiky i chemie. Seznámí se s hlavními dřevinami, které rostou v lesích okolo Mariánských Lázní. Je zde celkem více než 40 dřevin, dvacet zde již dlouho rostoucích a dalších více než dvacet nově vysazených.

K rozcestí Sv. Linhart se dostanete od nádraží Březová.Pokud přijedete vlakem, vydejte se po modré turistické značce - pozor budete muset přejít poměrně frekventovanou silnici z Karlových Varů do Bečova. Po této modře značené cestě se jede i autem, na silnici je značena odbočka k lanovému centru. Zhruba po 1 km dorazíte na parkoviště a na rozcestí Sv. Linhart s nově zrekonstruovanou budovou historického objektu, kde v letní sezoně můžete navštívit informační středisko. Je to vlastně centrum této oblasti. Je zde lanové centrum. Odtud se nechá vyrazit po Jungmannově cestě k altánu Josefa Jungmanna. Právě tady začíná dendrologická naučná stezka. Je to vlastně první část okružní naučné stezky Příroda spojuje - Sv. Linhart, která vede po obvodu obory a začíná pozorovatelnou jelenů. Právě u pozorovatelny najdete i orientační plán stezky, kde zjistíte, jaké stromy, ale i jaká zvířata cestou uvidíte a kde. Tím, že procházíte po okraji obory, máte možnost pomocí vybudovaných pozorovacích lávek proniknout přímo do obory, resp. podívat se do obory shora.

Bohužel tuto cestu jsme si neprošli, i když v plánu jsme to měli. Počasí nám však nepřálo. Než jsme vyrazili na vyhlídku, strhla se vánice. A za chvilku druhá. Prostě klasické aprílové počasí. Ale určitě se sem ještě letos vrátíme (pak doplním další informace a samozřejmě i fotografie). Od 1. května zde začíná sezóna, myslím, že dokonce první sezóna. Zatím zde značení není zrovna nejlepší. Dokonce v blízkosti centra je informační tabule, ale zatím ještě žádné informace neposkytuje. Ale věřím, že se včas vše zlepší. Nebo důležité informace poskytnou v informačním centru. Rozhodně hodnotím velice kladně, že byla tato část lesa takto využita. Postarala se o to příspěvková organizace Lázeňské lesy Karlovy Vary v rámci česko-německého projektu "Příroda spojuje" spolufinancovaného z fondů Evropské unie.

Poslední aktualizace: 7.4.2015
Březová u Karlových Varů - Dendrologická stezka na mapě

Příspěvky z okolí Březová u Karlových Varů - Dendrologická stezka

Březová - Obora sv. Linhart aneb naučná stezka Příroda spojuje - Sv. Linhart
Vracíme se z Krušných hor, chtěli jsme se hlavně zajít podívat k altánu…
Vracíme se z Krušných hor, jedeme přes Karlovy Vary do Plzně. Cestou jsme…
Lesy obklopující naše nejznámější lázeňské město jsou jako stvořené pro…
V lesích, které pokrývaly území nynějších karlovarských lázeňských lesů, žil podle pověsti poustevník Linhart.…
Východním směrem kousek od areálu svatý Linhart u Karlových Varů najdeme v…
Hned vedle pomníku k 675. výročí Městských lesů Karlovarských stojí v…
Rozhledna Aberg (Doubská hora) - Karlovy Vary
Rozhledna Aberg stojí na vrchu Doubská hora (původně Aichenberg, později Aberg) je vysoká 22m a vede na ni 162 schodů. Jedná se už…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát vás pozvu na krásný výlet okolím Karlových Varů a řeky Ohře. Vycházíme z Doubí, což …
Rozcestník Doubská vyhlídka stojí u cesty kousek od rozhledny Aberg na vrcholu Doubské hory (645 m.n.m.). Směrové šipky rozcestníku…
Obec Březová (německy Brösau) leží na mírných svazích u Slavkovského lesa…