Blanice a Hus z Volar

číslo 1 Volary, náměstí Asfalt 0,0 km
  Z volarského náměstí se vydáme po žluté značce kolem kostela (foto 1 a 2) za město (foto 3). U hřbitova (foto 4) začíná stoupání krásnou alejí na Kalvárii (foto 5 - 10).
číslo 2 Kalvárie Šotolina 1,8 km
  Od laviček s výhledem si určitě zajděte kousek stranou vlevo do míst, kde končí křížová cesta (foto 9 a 10). Je to moc hezké. Další cesta vede lesem víceméně po vrstevnicích.
číslo 3 Rozcestí U Cudrovic Asfalt 5,7 km
  Krátký úsek společně s modrou značkou po silnici.
číslo 4 Cudrovice Asfalt 6,9 km
  Pokračujeme po žluté značce a po silnici, z které jsou pěkné výhledy (foto 11 - 15).
číslo 5 U Blažejovic 8,8 km
  Kousek za křižovatkou u Blažejovic sejdeme ze silnice a stoupáme po okraji louky s výhledy (foto 16 a 17).
číslo 6 Křišťanovice Asfalt 9,7 km
  V Křišťanovicích (foto 18) se napojíme na silnici, která nás povede k Albrechtovicím. Cestou se otevře výhled na vrch Libín nad Prachaticemi (foto 19 a 21).
číslo 7 Albrechtovice Šotolina 11,4 km
  Změníme barvu značky, jdeme po modré nádherným lesem. Většinou smrkovým, občas je ale vystřídán březovým hájem (foto 22).
číslo 8 U Horeliců Šotolina 13,9 km
  Rozcestí se žlutou značkou.
číslo 9 Křišťanovický rybník Šotolina 14,4 km
  Od rybníka (foto 23) pokračujeme lesem po modré značce. Po čase uslyšíme šumění řeky Blanice, abyste ji ale viděli, je nutné sestoupit z prudké stráně dolů (foto 24 a 25). Značka vede prakticky po vrstevnici ve stráni nad řekou.
číslo 10 Hus 16,0 km
  Řeka je vidět až ze skal (foto 26) u zříceniny Hus (foto 27 a 28). Od ní prudce sestoupíme k řece, přejdeme po lávce (foto 29)a pomalu stoupáme kolem jeskyní (foto 30) k Cudrovicím.
číslo 11 Cudrovice podruhé Asfalt 17,2 km
  Čeká nás silnice, po které jsme už šli, kolem malé kapličky (foto 31) a pro změnu mírně do kopce (foto 32). Žlutě značené odbočky si tentokrát všímat nebudeme. Po dalším půl kilometru ze silnice odbočíme a přes Vraniště sejdeme už rovnou do Volar.
číslo 12 Volary, náměstí Asfalt 23,4 km
  Konec trasy

Pobyt ve Volarech je možné si zpříjemnit mnoha procházkami. Většina návštěvníků odtud míří spíše "do kopečků". Není divu, blízkost Boubína a obou Bobíků k tomu vybízí, dostupnost šumavského hraničního hřebene jakbysmet. Krásné výlety se ale dají dělat i do vnitrozemí.

Popisovaná trasa je jednou z těch, při kterých se nijak zvlášť neunavíte a přesto uvidíte spoustu krásných míst. Pohledy na šumavské hvozdy a na Libín vás budou provázet první část trasy, řeka Blanice a zřícenina hradu Hus pak při cestě zpáteční.

2-U kostela
2-U kostela  •  Foto: HonzaC8

Z Volarského náměstí vystoupáme po žlutě značené cestě na poutní místo Kalvárie s výhledem na Volary. Tento výstup je na celé trase nejdelší a nejpříkrejší, nicméně naprosto pohodový. Dále už se jde velice pohodlně lesy a mezi loukami do Cudrovic, kolem Blanického mlýna do Křišťanovic a žlutou značku opustíme na rozcestí u Albrechtovic. Pro změnu modrá značka nás povede lesem ke Křišťanovickému rybníku, strání nad Blanicí (kdo má rád dravé říčky, může z prudké stráně sejít k řece a jít po břehu, je to sice dost náročné, ale nádherné) ke zřícenině hradu Hus a zpět k Cudrovicím. Krátký úsek se budeme vracet společně se žlutou značkou po silnici, po které se šlo v opačném směru, pak nás ale už modrá značka dovede nejkratší cestou zpět do Volar.

Celková délka trasy je cca 23 km, ale vzhledem k pohodlnosti trasy by to neměl být pro nikoho problém.

Poslední aktualizace: 7.2.2014
Blanice a Hus z Volar na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Blanice a Hus z Volar

Volary
Volary leží v Jižních Čechách, jižním směrem od města Prachatice a nedale…
Celkem 631 kilometrů nově značených turistických tras mezi Bavors…
Turistické rozcestí leží přímo na křižovatce volarského náměstí v blízkosti kostela. Procházejí tudy tyto značené trasy: červená S směrem - Bobík,…
   Volary - Soumarský Most - Dobrá - Volary  Dnešní turistická je…
                 Šumavské putování V srdci Šumavy jsme již dlouho nebyli…
Jarní počasí nás čím dál více láká na trávení času venku. Pokud r…
Jeli jsme na Šumavu, abychom navštívili hlavně rozhledny, tentokrát tu na…
Asi 6 km od Volar, kousek od železniční stanice Soumarský Most, byla letos…
Soumarské rašeliniště
Soumarské rašeliniště je jedním z mnoha rašelinišť, které lemují řeku Vltavu v širokém údolí zvaném Vltavský luh. Rašeliniště o…
Jedeme na víkend na Šumavu do Prachatic, kde máme objed…