Bílý Kostel nad Nisou - Grabštejn - Hrádek nad Nisou - Dolní sedlo - Lvová

Další trasa, tentokráte ve východní části Lužických hor vede z Bílého Kostela přes Grabštejn , Hrádek nad Nisou až do Lvové, z které můžete pokračovat na nedaleký zámek Lemberk a dále přes Zdislavinu studánku a rybník Markvart až do Jablonného v Podještědí.

Od nádraží v Bílém kostele nad Nisou se vydáme po žluté turistické značce, ta nás pěkně klikatě provede Bílým kostelem aby nás vyvedla na vedlejší silnici a odsud dále konečně do přírody. Jdeme po lesní cestě, která neustále mírně stoupá až nás dovede k rozcestníku Boreček(u 80 dubů)(340 m.n.m.)ušli jsme 2,5km.

Foto: Salwin

Pokračuje dále po žluté značce lesem, značka nás vyvádí k silnici a chvíli vede podél ní(ne přímo u silnice), pak nás vede přes silnici a pokračuje cestou mezi stromy aby nás zavedla svažování k silnici pod Grabštejnem, kde je také rozcestník. Čeká nás prudší stoupání podél vozovky(200m) k dalšímu rozcestníku (odkazuje i na odbočku k zámku)pokračujeme dále až další vozovce a zde uhýbáme vlevo a pokračujeme podél plotu kasáren pryč od Grabštejna.Cesta vede po okraji pole podél silnice, na kterou se cca po 700m napojuje a pokračujeme dále k hlavní silnici vedoucí k centru Hrádku nad Nisou. Značka nás však nepovede tudy ale obcházíme zadem kolem hřbitova a vilovou čtvrtí dolů k vlakovému nádraží, odsud pak do centra(na Horním námětí můžeme navštívit IC) jdeme chvíli bez značky, od Horního nádraží pokračujeme po zelené značce směr Dolní sedlo. Značka nás vyvádí přes Nisu mezi domky k dalšímu rozcestníku Donín. Odsud pokračujeme dále po zelené míjíme poslední domky a pokračujeme mezi poli až přicházíme prudkým stoupáním k silnici v Dolním sedle, pokračujeme při silncici a rozcestník na nás čeká pod horizontem. Opouštíme poslední domky a dále pokračujeme polní cestou a dále lesem, přicházíme na rozcestní v krásném dole ale pokračujem dále po modré značce, opět lesní cestou v mírném stoupání a následném klesání, přicházíme k rozcestníku Pekařův Kříž, odsud se na rozcestí vydáme vlevo po zelené značce, mírné klesání je táhlé a dovádí nás až k Polesí, odsud chvilku jdeme po silnici a pak zabočíme mezi ploty, svažíme a hned zase stoupáme lesem dojdeme až ke křížku a pak při okraji lese svažujeme směrem vpravo pomalu k hlavní silnici, k té dorazíme a cca 500 metrů jdeme po chodníku podél silnice.Dojdeme až k busové zastávce.

Dále můžeme po zelené pokračovat na Lemberk a Jablonné v Podještědí.

Poslední aktualizace: 3.3.2011
Bílý Kostel nad Nisou - Grabštejn - Hrádek nad Nisou - Dolní sedlo - Lvová na mapě
Autor: Salwin

Příspěvky z okolí Bílý Kostel nad Nisou - Grabštejn - Hrádek nad Nisou - Dolní sedlo - Lvová

Termální lázně Chrastava
Termální lázně Chrastava u Liberce. K dispozici jsou dva vnitřní a dva ve…
Historické město nedaleko Liberce je dobře dostupné jak autem, tak vlakem…
Obec, pocházející ze 14. století. V minulosti zde byly zaznamenány pokusy…
Grabštejn
Rozsáhlý areál hradu a zámku Grabštejn stojí na návrší nedaleko Hrádku na…
Na uvítanou jara jsme si zvolili hrad Grabštejn, který se tyčí nad obcí…
Chrastava je malé městečko zhruba 10 kilometrů severozápadně od Liberce a má přibližně 6 tisíc obyvatel. Chrastavou protéká Jeřice,…
V Chrastavě, vrozlehlých prostorech bývalého hospodářského stavení nedaleko Domu s pečovatelskou službou byla otevřena v roce 1997 expozi…
Chrastavské Městské informační středisko se nachází v původně barokní…
Mezi městy Hrádek nad Nisou a Chrastavou se nachází hrad, jehož návštěvu…
Chrastava leží v Severních Čechách, severozápadně od města Liberec. Městečko se rozkládá v údolí pod vrcholky Jizerských hor a u…