Besedické skály

číslo 8 Pod Kalichem 1,7 km

Společně se žlutou značkou

číslo 9 Besedice, restaurace 2,1 km

Krátká okružní trasa skalami s několika vyhlídkami. Začneme na parkovišti v Besedicích (nebo Besedici?). Po společné zelené a žluté značce dojdeme k rozcestí pod Sokolem a lesní stezkou vystoupáme na Sokol. Těsně před vrcholem si nenecháme ujít krátkou odbočku na vyhlídku na Suché skály (foto 1). Při sestupu ze Sokola mineme Tyršovu skálu (foto 2 a 3). Sestoupíme na křižovatku s červenou značkou a pokračujeme po žluté do skalního města Chléviště. To projdeme přes čtyři vyhlídky do kraje (stojí za námahu vylézt na všechny - viz foto 4, 6 - 8), jeskyni a spoustu prolézaček mezi skalami (foto 5 a 9). Zejména děti se tu vyřádí. Skály končí náhle a jdeme pohodlnou cestou k dalšímu malému labyrintu skal pod Kalichem (foto 10). Zde je Vyhlídka Českého ráje a Modlitebna Českých bratří. Od Kalichu už po společné zelené a žluté značce sejdeme zpět k občerstvovně a parkovišti v Besedicích.

Trasa měří necelé 4 km, ale počítejte na ni alespoň dvě hodiny. Z vyhlídek a skal se vám nebude chtít pryč.

Trasu je velice výhodné spojit s prohlídkou zříceniny hradu Zbirohy. Odbočíte po zelené na rozcestí pod Kalichem a půjdete podle trasy na https://www.turistika.cz/trasy/z-besedic-na-zriceninu-hradu-zbirohy .

Poslední aktualizace: 24.2.2010
Besedické skály na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Besedické skály

Rozcestí U Kalicha
Rozcestník se nachází u bývalého přírodního divadla Kalich a také původní hospody z roku 1925, která tu však už nestojí a podle…
Besedické skály se nachází v Českém ráji nad údolím Jizery. Skládají…
Z parkoviště v Besedicích vyjdeme po společné zelené a žluté značce k rozcestí pod Kalichem. Žlutá zde odbočuje do skalních labyrintů Kalich a…
Na severu Českého ráje v Besedicích na návsi stojí kaplička s malou zvonicí, kterou postavili místními obyvatelé v roce 1832 . První…
Nedaleko Železného Brodu do obce Besedice se celoročně sjíždí mnoho…
Vrch Sokol (562 m n. m.) nese název české tělovýchovné organizace. Poblíž se vypínají dvě osamělé skalní věže - menší Hodánka a Tyrš…
Rozcestí Sokol
Rozcestník se nachází na vrcholu kopce Sokol (563 m.n.m.) hned u vyhlídky na Suché skály. Prochází tudy žlutě značený turistický…
 Krásné slunečné počasí láká k procházce a my tedy zamířili do Malé Skály.…
Kalich – romantická zimní vycházka do okolních Besedických skal. Pokud přijedete autem, opusťte ho na parkovišti u (v zimě bohužel…
Rozcestník je umístěn na travnatém ostrůvku přímo uprostřed křižovatky silnic vedoucích do Besedic, Koberov a Malé Skály. Prochází…
Rozcestník, původně nazývaný Kalich - kiosek (podle dřevěného stánku, který tu dodnes opuštěný stojí) upřesňuje směr červené a žluté…
Skalní bludiště Kalich v blízkosti osady Besedice je součástí Besedických skal na Maloskalsku . Skály byly za protireformace útočišt…
Rozcestí Kalich - modlitebna
Rozcestník stojí několik metrů od přírodní svatyně Kalich - modlitebny, která v protireformační době sloužila k tajným bohoslužbám…
Kousek od modře značené turistické cesty z Michovky do Besedic stojí na…
Suché skály
Dříve Kantorovy varhany, taky nazývané českými Dolomity. Národní přírodní…
V první polovině 17. století, přesně 31.7.1627 vydal Ferdinand II. patent o konvertování nekatolíků ke katolické víře. V patentovém…
Rozcestník na úpatí vrchu Sokol na místě zvaném Pánovo pole ukazuje směr červeně a žlutě značené turistické trasy. Červená značka…
Částečně zarostlá vyhlídka Českých bratří patří z besedických Vyhlídek…
Vyhlídku Kde domov můj najdeme na západní straně Besedických skal nad…
Menší sluj nazvaná podle exulanta Václava Sadovského ze Sloupna se skrývá v takzvaném Chlévišti v Besedických skalách. Chléviště -…