Běchovice - Úvaly - Český Brod

číslo 7 Štolmíř Asfalt 19,2 km
číslo 8 Český Brod Asfalt 21,5 km
číslo 9 Camping Lonská u rybníka Podviňák Asfalt 24,0 km

Trasa je třetí částí našeho cyklovýletu po stopách F.L.Věka, který jsme absolvovali v polovině června 2012. (předchozí část je na https://www.turistika.cz/trasy/praha-z-hrdlorez-do-bechovic)

Běchovicemi jsme projeli po ulici V Okálech až k odbočce nové cyklotrasy, která kolem železniční trati vede do Újezdu nad Lesy. Trasa se v těchto místech držela červené turistické značky a to vlastně až k nádraží v Úvalech.

Po Bečvářské, Netušilské a Barchovické ulici jsme přijeli k Vidrholci - Klánovickému lesu.

Část Klánovického lesa k žst.Praha-Klánovice jsme projeli po zelené a červené turistické značce. Pod tratí jsme prošli podchodem a po červené turistické značce jsme kolem hlásky Štamberk překonali druhou část Klánovického lesa do Úval.

Červená turistická značka vede dále i po Klostermannově, Klánovické a Jiráskově ulici kolem žst.Úvaly u Prahy. Přes železniční přejezd na Pražské a Husově ulici jsme sjeli na náměstí Arnošta z Pardubic. U přejezdu jsme se také napojili na cyklotrasu č.8211.

Z Úval do Tuklat jsme jeli nejprve ulicemi Riegrovou a 5.května a dále mezi poli. Tady jsme cyklotrasu č.8211 opustili a na chvíli se na ni vrátili v Tuklatech.

Průjezd přes Tuklaty jsme trochu překombinovali, takže jsme bohužel minuli tvrz v centru obce. Klidnými uličkami Spojovací, Na Rozkoši a Na Rafandě jsme se napojili na cestu do Břežan II.

V Břežanech u restaurace U dvou smrků jsme zatočili vlevo a na konci obce najeli na polní cestu. Byla to ale jen krátká prašná epizoda, která má pravděpodobně odlákat ty, kteří by chtěli provozovat polní pich. Cesta vedla kolem plantáží rybízu (asi) a hrachoviště. Brzy ale začal kvalitní asfalt, který vedl až do Štolmíře.

Ve Štolmíři jsme se zastavili u kostela sv.Havla. Českobrodská ulice nás potom neomylně přivedla do Českého Brodu.

Po Žitomířské a Suvorovově ulici jsme se dostali na náměstí Arnošta z Pardubic. Po krátké prohlídce jsme pokračovali po ulici Krále Jiřího, kolem zbytků hradeb na Jungmannově ulici až k pivovaru na Tuchorazské ulici.

Červená turistická značka nás kolem Říčky Šembery přivedla do cíle naší třetí části a také prvního dne putování za F.L.Věkem do campingu Lonská u rybníka Podviňák.

Další část trasy po stopách F.L.Věka je na https://www.turistika.cz/trasy/cesky-brod-sadska-podebrady.

Celá cesta je na https://www.turistika.cz/cestopisy/po-stopach-f-l-veka-praha-dobruska.

Poslední aktualizace: 26.6.2012
Běchovice - Úvaly - Český Brod na mapě
Autor: Strnadci

Příspěvky z okolí Běchovice - Úvaly - Český Brod

Zapomenuté pražské pomníky, sochy a kříže - díl I. - Běchovice
Turistická atraktivita Prahy nespočívá jen v historickém centru - MPR UNESCO, ale také v množství drobných památek v okrajových…
Vyrážíme na naučnou stezku Běchovice autobusem č. 240 z Hájů do zastávky…
Tentokrát se vypravíme na dvě, od sebe nepříliš vzdálená místa mezi Běchovicemi a Horními Počernicemi.  Socha Milenců ve VÚ…
Oblast Nových Dvorů (dnes u Klánovic ) byla osídlena již od nepaměti. Od 13. století tu stávala tvrz Slavětice s velkou okrouhlou…
Zámek se nachází v Praze-Kolodějích (Praha 9). Zámek je patrová trojkřídl…
Nově vybudované krásné 18 jamkové hřiště. Drobným handicapem je blízkost …
Obec Oujezd je poprvé připomínána ve 14.stol majetku zderazského kláštera, několikrát změnil majitele (měšťan Rotlev) a závěrem…
Kaskáda čtyř rybníků a dalších dvou Rybníčků na Svépravickém potoce,…
                          Kostel sv. Markéty v Oberau    Pfarrkirche St. Margaretha  Kitzbühelské Alpy, Tyrolsko, Rakousko, Oberau/Wildschönau 20.8.2018 Barokní kostel sv.…
Dolní Počernice, resp. tamější pivovar byl cíl našeho výletu. Tam jsme…
Na dnešní výlet se vydám autobuse č. 240 z Hájů a vystoupíme na zastávce…
Kopec eliptického půdorysu vznikl napůl přírodní cestou a napůl umělým…
Autem- 3. km dálnice D11 směr Hradec Králové, sjezd u první Benzinky Autobusem - přímá linka z Černého Mostu ze stanoviště č. 8 ZDARMA -…
Stará část Dolních Počernic leží u Počernického rybníka - ten včetně…
Zámecký park v Horních Počernicích se nachází na východním okraji Prahy a…
Praha Dolní Počernice  je krásná městká část s bohatou minulostí …
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát bych Vás rád pozval na…
Na dnešní výlet se vydáme vlakem z Masarykova nádraží do Dolních Počernic.…
Na dnešní výlet se vydáme autobusem č. 240, který jezdí z Hájů a…
Při poledu do turistické mapy by nás návštěva Dubče asi nenapadlo, vězte ale, že městská část…