Zajímavostmi města Most

Turistické cíle Výletní místa a parky Výletní místo

Zajímavostmi města Most……

Přijeli mě děti na návštěvu a tak měli pro mě překvapení že spolu někam vyrazíme .A vyrazili jsme – do nedalekého města Most, kde oni ještě nikdy nebyli jak na hradě Hněvín,tak u přesunutého děkanského chrámu, a u další zajímavosti,v krátké době postaveného dřevěného pravoslavného kostelíku a v neposlední řadě napouštěného jezera Most.

Autem to není daleko a tak jsme se vydali po krátké debatě a zamířili napřed na Hrad Hněvín.Bylo nádherně,jako kdyby bylo léto a ne teprve jaro a to ještě ne ani kalendářně.Lidi chodili s krátkými rukávy,no,byla to neskutečná pohoda.Na hradě Hněvíně jsme byli coby dup,zaparkovali a šli se podívat po hradním nádvoří, k soše alchymisty Edwarda Kellyho,který je údajně pochovaný v Týnském chrámu na Staroměstském náměstí v Praze,což jsem nevěděla,ale byla jsem poučena dcerou,která v Praze žije.Taky byl vidět z hradního nádvoří Starý židovský hřbitov, ke kterému se taky chystám,ale kterého bych si nevšimla,kdyby mě dcera na něj neupozornila.Je to další městská památka….Dále jsme viděli z hradu elektrárnu,která sice není vábná na pohled,ale důležitá a dvě jezera,z nichž jedno se dosud napouští a to Jezero Most,obešli jsme celý hrad až k hvězdárně,skončili u další vyhlídky,odkud bylo vidět k přesunutému chrámu a parku okolo něj,ale byla dost velká mlha,takže výhled nebyl nic moc.Všechno bylo jako ve vatě,ale i přes tu mlhu bylo vidět i v dálce budovu nádraží.

Historii o hradu Hněvíně i o alchymistovi Kellym, i o přesunutém chrámu jsem již sem do rubriky „Turistiky“ psala již dříve,protože to není moje první návštěva,takže teď tyto údaje pominu a kdo má zájem může si je zpětně nalézt.

My jsme po prohlídce Hněvína zajeli na parkoviště k přesunutému chrámu a bohužel jsme si neuvědomili,že ještě nezačíná sezóna aby bylo otevřeno,tudíž jsme se dovnitř podívat nemohli.Já tam sice byla,ale moje děti ne,takže jsme se porozhlíželi po parku,který byl zřízen okolo chrámu,prohlédli si různá sousoší, i sochy,které sem byly navezeny z okolních zrušených vesnic po dolování, vyzkoušeli i lavičky,dívali se okolo,byla tu skutečně pohoda,lidí všude plno,málo platné sluníčko je taky vytáhlo ven jak s dětmi tak i s jejich kamarádíčky – pejsky.

My jsme si popovídali o daném místě a zvedli jsme se že se půjdeme podívat ještě k jezeru a k dřevěnému kostelíku.Ale cestou jsem zjistila že to moje páteř ještě po nemoci nezvládne a tak jsem s nimi nešla a zašla jsem se podívat jen k pravoslavnému kostelíku,u něhož jsem byla vloni,když jej stavěli.Ale teď jsem se až k němu nedostala,neboť byl oplocen.Nedivím se,byla by škoda,aby jej ruce nenechavců začali likvidovat a ničit,nebo provádět různé malůvky,jak je to dnes zvykem…. a to by se jistě stalo.Zjistila jsem,že je tu postavena nádherná vyřezávaná brána,kterou jsem ještě vloni neviděla.To je opravdu nádhera!!!!!! Tak jsem si aspoň všechno co mě zajímalo vyfotila a šla pomalu zpět k lavičkám,kde jsme měli poblíž zaparkováno auto a čekala na ty moje děti,kdy se vrátí po prohlídce jezera i kostelíka nazpátek.

Slunce pražilo,bylo vskutku letní počasí.

Asi po hodince jsem se dočkala mých dětí a zašli jsme se do restaurace „U sv.Ducha“ naobědvat.Mysleli jsme všichni že ta restaurace je dost veliká,ale nebyla,nebylo místo,museli jsme chvíli čekat,než se uvolní stůl a tak nám vedoucí doporučil prohlédnout si na chodbě této restaurace výstavu,která dokumentovala unikátní přesouvání děkanského chrámu na dané místo,kde dnes stojí.Dlouho jsme ale nečekali,za chvíli jsme byli voláni ke stolu,že se již uvolnil a tak jsme zasedli,abychom poobědvali.Každý jsme si vybrali,na co jsme měli chuť a musím podotknout,že jsem poprvé ve svém životě měla naservírováno jídlo na rendlíku…..A že jsem těch restaurací již navštívila…….sice na jídelníčku bylo napsáno,že kuřecí jatýrka se zeleninou a brambůrky jsou dělány na rendlíku,ale že je budou i takto servírovat,to jsem nečekala…..rozhodně to podle mého gusta nebylo,ale ohrazovat jsem se nechtěla…..stejně bych asi nepochodila.

Takže rada pro toho,kdo si zajde na oběd do restaurace „ U sv.Ducha“ – pozor na jídlo z rendlíku!!!!!!

Poslední aktualizace: 20.3.2012
Nadmořská výška:
230 metrů nad mořem
Zajímavostmi města Most na mapě
Autor: Bruklin

Příspěvky z okolí Zajímavostmi města Most

Most leží v Severních Čechách, jižním směrem od města Tep…
Morový sloup stál původně ve starém Mostě na prvním náměstí, je z roku 16…
O divadelnictví na Mostecku máme první písemnou zprávu již z roku 1681. Z…
Sto dvacet centimetrů vysoká křtitelnice z hrubozrnného pískovce byla vyrobena pravděpodobně v 15. století. Stávala v kostele v Albrechticích, v malé vesničce pod Krušnými…
Tyto čtyři alegorické barokní sochy Živlů původně stály na římse původní …
Ve starém Mostě na I. náměstí stála původně renesanční kašna z roku 1587 -…
Například vlakem... Most je na tratích: 130 Chomutov - Most - Bílina -…
České Středohoří je krajem vyhaslých sopek, z čehož vyplývá, že dnes nám …
Na západní části města se nachází tři kopce, které jsou výraznou dominant…
Od nádraží v Mostě se vydáme Doprava po červeně značeném místním okruhu,…
Šibeník, nebo také Šibeniční vrch, je čedičový kopec obklopený panelovými…
Máme před sebou víc než 3 týdny volna. Zvažovali jsme, kam vyrazit. Během zim…
K 75. výročí ukončení II. světové války byl v Mostě na vrchu Šibeník postaven památník na spojenecké nálety, které se uskutečnily v letech 1944 – 45 především na chemické závody…
V lesoparku Šibeník byl otevřen Funpark, jehož součástí je vyhlídková věž, lanové centrum, 3D bludiště, dětské hřiště a občerstvení. Vyhlídková věž je vysoká 26 metrů a je z ní…
V Mezinárodním památníku obětem II. světové války na starém mosteckém…
Objekt vznikl rekonstrukcí starého městského krematoria na mosteckém hřbi…
Jezero se nachází pod vrchem Hněvín, těsně u přesunutého chrámu…
Původně byl mostecký farní kostel raně gotickou bazilikou, která byla pos…
Hrad Hněvín je dominantou města Most v Ústeckém kraji. Romantický areál,…