Yanapaccha 5460

Turistické cíle Příroda Hora

Yanapaccha 5460m

Údolí Llanganuco

Hora v pohoří Cordillera Blanca ve státě Peru. Poměrně snadná na přístup i na lezení. Z města Huaraz na vrchol a zpět je možné se dostat za dva dni. Záleží na tom jak se cítíte a jestli vůbec chcete lézt tak rychle.

Já jsem se rozhodl na horu Yanapaccha vylézt s kamarádem Erikem z Jihoafrické republiky. Jak jsme se pomalu připravovali v hostelu ve městě Huaraz, přidali se k nám další tři lidi. Kanadský horolezec a dva Američané kteří nikdy nic podobného nevylezly.

Yanapaccha

Po přípravách, jako nákup jídla a pro některé členy výpravy pronájem horolezeckého vybavení, jsme se druhý den vydali taxíkem přes údolí Llanganuco. Přístupoví pochod začíná ve výšce 4600 metrů.Potom po dobře viditelné cestě dvě až tři hodiny do základního tábora, který je coby kamenem dohodil od ledovce. Kratší obhlídka místa, postavení stanů, večeře a jde se spát. Ráno vyrážíme nahoru.

Vrcholové foto

Budíček jako vždy brzy ráno okolo třetí hodiny. Já a Erik jsme byli aklimatizovaní a tak jsme si rozdělili naše kamarády turisty. Já jednoho a Erik dva. Výstup trval čtyři až pět hodin. Žádné ledovcové trhliny, kterým by jsme se museli vyhýbat. Vrcholové fotografie s nádherným výhledem. Sestup dolů zhruba dvě hodiny.

Já a Erik jsme se rozhodli zůstat o dva dny déle a zatrénovat si na jednom s dalších kopečků vedle Yanapacchi, ale o tom možná v dalších pokračováních.